هواپیمای تهران یاسوج

هواپیمای تهران یاسوج از قبل نقص فنی داشته است!

هواپیمای تهران یاسوج در حالی که هنوز در شوک چند حادثه تلخ و مرگبار دیگر قرار داشتیم سقوط کرد تا حادثه مرگبار دیگری رقم بخورد. به تازگی اخباری پیرامون وجود نقص فنی در هواپیمای تهران یاسوج منتشر شده است.

هواپیمای پرواز تهران یاسوج چیزی حدود پنجاه دقیقه بعد از برخواستن از فرودگاه مهرآباد با تعداد زیادی مسافر سقوط کرد. در ابتدا، این هواپیما از رادار محو و سپس اعلام شد احتمال سقوط آن وجود دارد، اما بعد از رویت شدن دوده‌های لاشه آن در حوالی سمیرم اصفهان، نه تنها خبر سقوط هواپیما، بلکه خبر مرگ تمامی سرنشینان آن نیز تایید شد. هواپیمای تهران یاسوج دارای 66 نفر سرنشین شامل 60 مسافر و 6 نفر خدمه شامل مهماندار، کادر امنیت پرواز و خلبان و کمک خلبان بود.

گفته می شود هواپیمای تهران یاسوج که صبح روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه به کوه دنا برخورد و سپس سقوط کرد، در روز پنجم بهمن ماه یعنی بیست و چهار روز پیش به علت نقص فنی مجبور به بازگشت به آشیانه خود شده بود.

هواپیمای تهران یاسوج

نقص فنی هواپیمای تهران یاسوج

خبرگزاری ایسنا در روز پنجم بهمن چنین خبری را منتشر و اعلام کرده بود پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان که با استفاده از همین مدل هواپیمای تهران یاسوج انجام می‌شده است، بعد از بلند شدن از فرودگاه مجبور شده به علت نقص فنی مرتبه‌ای دیگر به فرودگاه مهرآباد بازگردد. هواپیما بعد از برطرف شدن نقص فنی به فعالیت خود مجددا ادامه می‌دهد تا این که بیست و چهار روز بعد 66 نفر توسط آن به کام مرگ کشیده می‌شوند.

این در حالی است که یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی آسمان وجود نقص فنی را رد کرده و فرودگاه یاسوج را مقصر دانسته است، چرا که شرایط جوی منطقه شدیدا نامناسب بوده است.

از طرفی با عمر بیست ساله هواپیمای تهران یاسوج رو‌ به رو هستیم و از طرفی می‌دانیم تحریم‌ها، نقشی اساسی در بروز این دسته از حوادث دارند، چرا که مانع از ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور و حتی ارسال قطعات برای تعمیر موارد کنونی در دسترس می‌شوند.

از آنجایی که کمتر از چند ساعت از زمان وقوع حادثه می‌گذرد و امدادگران به خاطر وجود شرایط جوی بد هنوز موفق به رسیدن به محل حادثه نشده‌اند، باید تا روشن شدن دلیل اصلی بروز حادثه و همچنین تایید و یا رد شدن خبر وجود نقص فنی در هواپیمای تهران یاسوج حداقل چند روز منتظر ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. همش تقصیر آمریکاس

  2. خجالتم که نمیکشن هیچکس حالا زیر بارش نمیره میگن غذا غدر بوده

  3. کم از این حوادث به سر ما نیومده

  4. دوست عزیز این هواپیما ها باید خیلی وقت پیش اوراق میشدن

  5. دیگه کم کم داریم عادت میکنیم به اینجور خبرا . همش تقصیر آمریکا و انگلسیه

  6. هواپیمایی که 3-4 بار خبر نقص فنیش توی فضای مجازی پخش شده و حتی یه بار یادمه چند دقیقه بعد از پرواز فرود اومد ، چرا دوباره به اسمون رفت؟

  7. بازم هواپیماهاى روسى بلاى جان مردم ایران شد تو رو خدا به این هواپیماهاى بى درو پیکر روسیه اعتماد نکنید!
    🙁