گواهی SSL

گواهی SSL چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد؟

SSL مخفف Secure Sockets Layer و در فارسی لایه سوکت امن و به صورت ساده‌تر یک تکنولوژی استاندارد برای حفظ امنیت تراکنش‌ها و اطلاعات تبادل شده بین دو کاربر و یا کاربر و سایت و یا سرور می‌باشد. گواهینامه SSL از تغییر و یا خوانده شدن اطلاعات توسط هکرها و کاربران واسطه جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی از طریق رمزنگاری بسیار پیشرفته امکان خوانده شدن اطلاعات انتقالی را غیر ممکن می‌سازد.

TLS چیست؟

TLS مخفف Transport Layer Security و در فارسی امنیت لایه انتقال، مدل به‌روزرسانی شده و امن‌تر گواهی SSL می‌باشد. هم اکنون شرکت سرو سرور این خدمات را با نام گواهینامه SSL به کاربران ارائه می‌نماید و این به خاطر عمومی‌تر بودن این نام بین کاربران می‌باشد اما زمانی که شما گواهی SSL های مختلف از شرکت سروسرور خرید می‌کنید TLS نیز با ویژگی رمزنگاری ECC ، RSA ، DSA نیز خرید کرده‌اید.

HTTPS چیست ؟

Https مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure و در فارسی پروتکل انتقال هایپرتکست امن می‌باشد. زمانی که روی وب سایتی گواهینامه SSL نصب باشد این نام در پشت آدرس وب سایت و در URL بار قید می‌گردد و در صورتی که روی آن کلیک کنید به طور معمول جزئیات گواهینامه SSL و صادرکننده CA Authority نمایش داده خواهد شد.

گواهی SSL

بدون گواهی SSL به هیچ وبسایتی اعتماد نکنید!!!

برای تجارت‌های آنلاین که از تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های بانکی استفاده می‌کنند و یا اطلاعات حساس کاربران مثل اطلاعات شخصی حساب بانکی و جزئیات دقیق مثل نام و آدرس گواهی SSL دریافت می‌کنند بسیار الزامی و مهم است. کاربران نیز به این موضوع باید دقت نمایند بدون گواهی SSL به هیچ وبسایتی اعتماد نکنند!!!

گواهی SSL

خدماتی متفاوت

ارائه دهنده انواع گواهینامه‌های SSL با قیمت مناسب، امنیت بالای صدور گواهی‌های SSL ، پشتیبانی بسیار قوی و بزرگترین دانشنامه SSL در ایران با مقالات در رابطه با نحوه نصب و راه‌اندازی از ویژگی بارز خدمات‌دهی شرکت سرو می‌باشد. صدور تعداد زیادی گواهی SSL برای بانک‌ها موسسات مالی، بیمه‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی، نهادها و وزارت‌خانه‌های ایران توسط شرکت سرو انجام شده و هر روز به تعداد مشتریان افزوده می‌گردد. سرو سرور همچنین تنها نماینده شرکت کلودفلیر (cloudflare) در ایران و همچنین پرفروش‌ترین نماینده کمپانی Certum لهستان در ایران است.

چگونه بفهمیم یک وبسایت گواهی SSL دارد؟

اگر روی وبسایتی گواهینامه SSL نصب شده باشد در زمان باز کردن وبسایت در قسمت نوار آدرس در پشت نام دامنه وبسایت پروتکل به صورت //:https نمایش داده می‌شود. یکی از لازمه‌های دیگر نیز نمایش قفلی سبز رنگ در پشت آدرس هست که نمایش‌دهنده این موضوع می‌باشد. بعضی وبسایت‌ها نیز مثل وبسایت sarvssl.com دارای نوار سبز رنگ هستند که امنیت را دو چندان می‌کنند.

مزایای دیگر گواهینامه SSL چیست؟

  • در کنفرانس 2014، گوگل اعلام نمود گواهی SSL از این پس اجباری است و موتور جستجوگر گوگل حتی به وبسایت‌هایی با این پروتکل امنیتی SSL افزایش رنک خواهد داد.
  • طبق گزارش بیزنس اینسایدر 74 درصد از فروشگاه‌های آنلاین از رقابت کناره‌گیری کرده‌اند اما با به‌روز کردن امنیت وبسایتشان 64 درصد آنها می‌توانند به عرصه بازگردند. با امن کردن وبسایت کاربران به شما اعتماد خواهند کرد.
  • اگر وبسایتی دارای SSL باشد امنیت ورود اطلاعات کاربران اطلاعات شخصی نام کاربری پسورد و آدرس و … با خرید ssl تضمین خواهد شد کاربران نیز اطمینان بیشتری در زمان ثبت نام به وبسایت خواهند داشت.
  • در برخی مدل‌های گواهینامه SSL مثل EV از فیشینگ جلوگیری می‌شود.
  • می‌توانید نماد اعتماد دو ستاره بگیرید.

گواهینامه ssl چند سطح امنیتی  دارد ؟

به سه دسته DV مخفف Domain Validation که برای کاربران عادی و اشخاص حقیقی صادر می‌شود.

OV و یا Organization Validation که برای کاربران حقوقی معتبر صادر می‌شود نیاز به مدارک ترجمه شده با تاییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را دارد و مدل EV که نوار سبز رنگ در بالای وبسایت آورده و بسیار معتبر می‌باشد از فیشینگ جلوگیری کرده و اعتبار وبسایت را نیز چندین برابر می‌کند در حال حاضر بزرگترین کمپانی‌های دنیا از این مدل استفاده می‌کنند.

گواهی SSL هر دسته خود به موارد زیر از لحاظ کاربرد تقسیم می‌شود:

گواهی SSL استاندارد: این گواهینامه فقط برای دامنه اصلی و یا یک ساب دامنه صادر شده و آن را امن می‌کند. مدل OV و هم DV و EV این مدل را دارا هستند‌.

گواهینامه SSL وایلد کارد wildcard: این مدل گواهی SSL تمامی ساب دامنه‌های یک دامنه را پوشش می‌دهد.

گواهی SSL Exchange server: این گواهینامه سه ساب دامنه را امن می‌کند و مخصوص سرور Exchange و ایمیل سرور می‌باشد مدل OV و هم DV این مدل را دارا هستند.

گواهی SSL مولتی دامنه multidomain: این گواهینامه SSL هر تعداد که بخواهید می‌توانید دامنه یا ساب دامنه برای امن کردن در آن تا سقف 200 عدد درخواست بدهید بابت هر عدد نام اضافی هزینه مجزا دریافت می‌شود مدل OV و هم DV و EV این مدل را دارا هستند.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لالائی بلدی چرا خوابت نمی‌بره؟
    چرا سایت گجت‌نیوز گواهی اتصال امنیتی ندارد؟
    http://gadgetnews.net