پتنت دستگاه پروازی سامسونگ

اختراع جدید سامسونگ؛ گجتی پرنده که با چشم کنترل می‌شود

سامسونگ به تازگی اختراعی را به ثبت رسانده که مربوط به یک گجت پرنده با قابلیت کنترل توسط چشم انسان است. این پهپاد دارای صفحه نمایش مرکزی و 4 پروانه مجزا در 4 گوشه است.

جدیدترین پتنت سامسونگ، پهپادی است که می‌تواند چهره و حرکات انسان را از ارتفاع تشخیص دهد و با حرکت چشم، دست و سر، جا به جا شود. اختراع جدید سامسونگ دارای یک صفحه نمایش مرکزی و 4 پروانه کوچک برای به پرواز درآوردن پهپاد خواهد بود.

این پتنت (حق ثبت اختراع)، دستگاهی را نمایش می‌دهد که می‌تواند با دارا بودن دوربین و سیستم بصری، اطلاعاتی را برای کنترل مرکزی خود ارسال نماید. همچنین دستگاه قابلیت ردیابی حرکات چشم، سر، دست و انگشتان افراد را خواهد داشت. سرعت پرواز پهپاد و مسیر آن با گردش سر، چشم و یا دست کنترل می‌شود و همچنین می‌تواند خود دستگاه به صورت خودکار افراد را دنبال کند.

طبق تصاویر، دستگاه به یک مفصل مجهز شده که می‌تواند زاویه پرواز را تغییر دهد. دستگاه به همین شکل 4 روتری محدود نمی‌شود و می‌توان با استفاده از مفصل داخلی به شکل‌های متفاوت دربیاید.

پتنت دستگاه پروازی سامسونگ

این گجت پرنده همچنین از سنسور ژیروسکوپ، سنسور تشخیص حرکت، سیستم لرزش و یک شتاب سنج بهره می‌برد. قابلیت‌های دیگری همچون تشخیص صدا، جی پی اس و وای فای در این پتنت دیده می‌شود. پتنت دستگاه پروازی سامسونگ در 3 ژانویه 2016 (13 دی 1394) ارائه شد و در 13 فوریه 2018 تاییدیه دریافت کرد.

در تصویر بعدی مفصل دیگری در این دستگاه نشان داده شده که می‌تواند جهت حرکت پهپاد را تغییر دهد. زاویه قرارگیری صفحه نمایش نیز در حین پرواز به طور دقیق تنظیم خواهد شد. همچنین دستگاه به قابلیت تشخیص اجسام نیز مجهز است تا از برخوردهای ناخواسته به آنها جلوگیری شود.

پتنت دستگاه پروازی سامسونگ

سامسونگ تنها شرکتی نیست که بر روی پهپاد و دستگاه‌های پروازی کار می‌کند، آمازون نیز پهپاد هایی معرفی کرده که از جمله می‌توان به دستگاه‌هایی که در زمان اضطراری خود را ویران می‌کنند اشاره کرد.

پهپاد جدید سامسونگ می‌تواند برای فعالیتهای تبلیغاتی به کار برده شود. این پهپاد با پرواز در آسمان و تشخیص هر فرد به طور مجزا می‌توانند تبلیغات هدف‌گذاری شده را به نمایش درآورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جالبه با چشم خخخ اگه چشماتو ببندی سقوط میکنه حتما

  2. یدونه کوچیکشو. بسازن واسه تقلبی حرف نداره