پردازنده های سیلیکون کیرین

هواوی در سال 2018 گوشی‌های بیشتری با پردازنده های سیلیکون کایرین عرضه خواهد کرد

هواوی در سال گذشته گوشی‌های با پردازنده‌های مدیاتک، اسنپدراگون و های سیلیکون کایرین به بازار عرضه کرد. این شرکت سال جاری میلادی قصد دارد تا دستگاه‌های بیشتری با پردازنده های سیلیکون کایرین عرضه کند.

گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار هواوی به پردازنده‌ های سیلیکون کایرین مجهز هستند. اگر چه این شرکت سال گذشته میلادی گوشی‌هایی با پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک عرضه کرد اما گزارشات جدید نشان می‌دهند که هواوی قصد دارد تا تولید گوشی‌های مجهز به پردازنده های سیلیکون کایرین را افزایش دهد.

در سال 2017 هواوی 153 میلیون گوشی هوشمند راهی بازار کرد. تنها 70 میلیون از این محصولات به پردازنده کایرین مجهز شدند؛ یعنی این که چیزی در حدود 50 درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده هواوی در سال 2017 مجهز به پردازنده کایرین بودند.

دیگر دستگاه‌های هواوی که شامل محصولات ارزان‌قیمت و میان رده می‌شدند از پردازنده‌های شرکت‌هایی همچون کوالکام و مدیاتک بهره برده‌اند. گوشی‌های آنر 6 سی پرو، آنر 6 پلی، آنر وی 9 پلی، هواوی وای 5 لایت (2017)، هواوی وای 6 لایت (2017)، هواوی وای 5 2017، هواوی وای 3 2017 و مدیاپد تی 3 همگی به پردازنده مدیاتک مجهز بودند.

پردازنده های سیلیکون کیرین

طبق گزارشات، شرکت چینی هواوی برای ساخت تراشه‌های بیشتر کایرین، سفارش خود را به شرکت تولید کننده نیمه رسانای تایوان TSMC افزایش داده است تا بتواند استفاده از این محصول را در گوشی‌های هوشمند سال 2018 بیشتر کند. نرخ گوشی‌های هواوی که با پردازنده‌های سیلیکون کایرین عرضه می‌شوند، 50 درصد در سال 2018 بیشتر خواهد شد. هواوی پردازنده‌های کایرین 970 را در سال 2017 برای گوشی‌های پرچم‌دار و کایرین 658 و 659 را برای گوشی‌های میان رده در نظر گرفته بود.

بر اساس گفته‌های IC insights، کوالکام برترین تولید کننده پردازنده گوشی‌های هوشمند است. تولیدات این شرکت سال گذشته 11 درصد نسبت به سال 2016 افزایش یافت. مدیاتک نیز در حالی که در رده چهارم شرکت‌های تولید کننده پردازنده گوشی هوشمند قرار گرفت، با کاهش 11 درصدی تولید در سال 2017 مواجه شد. های سیلیکون در همین بازه زمانی 21 درصد رشد داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عالیه واقعا هواوی امسال شاهکار کرد

  2. گیر داده به این تا صد سال دیگه مگه ولش میکنه

  3. هواوی کم کم داره تبدیل به یکی از نمادهای قدرت در بین گوشیا تبدیل میشه