هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845

هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 توسط کوالکام معرفی شد

هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 (Qualcomm Snapdragon 845 VR) که در واقع یک هدست رفرنس و مرجع برای سایر سازندگان است، توسط شرکت کوالکام رونمایی شد.

همانند سال گذشته، نام هدست جدید کوالکام از تراشه اسنپدراگون 845 که ماه گذشته شاهد رونمایی آن بودیم، گرفته شده است. این چیپ توانایی بالایی در پردازش محتوا داشته و از آن می‌توان در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کرد. هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 می‌تواند دو صفحه با وضوح 2400×2400 و نرخ 120 فریم بر ثانیه را نمایش دهد که این میزان، به طور قابل توجهی بالاتر سایر هدست‌های موجود در بازار است. به عنوان مثال، هدست اچ تی سی وایو پرو فقط وضوح 1600×1400 را برای هر چشم ارائه می‌دهد.

کوالکام از تکنیک‌های “foveated rendering” نیز در این محصول جدید بهره برده است که به واسطه آن، دستگاه با استفاده از یک ردیاب چشم، محلی که چشم‌ها روی آن فوکوس کرده‌اند را تشخیص داده و وضوح نمای جانبی یا پیرامونی را کاهش می‌دهد. این تکنیک به هدست اجازه می‌دهد تا علاوه بر نمایش قسمت‌های فوکوس‌شده با وضوح بالاتر، عملکرد بهبود یافته و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود.

هدست کوالکام مجموعا چهار دوربین دارد که دو دوربین آن به منظور ردیابی حرکات چشم به سمت داخل قرار گرفته و دو دوربین دیگر نیز به طرف بیرون است. عملکرد ردیاب‌های چشم در سایر هدست های واقعیت مجازی هم‌چنان نامطلوب است؛ به گونه‌ای که برخی مواقع به جای آن‌که ردیاب قادر به تشخیص حرکات چشم باشد، باعث تاری لبه‌های صفحه به منظور ذخیره انرژی می‌شود.

هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 ، 30 درصد سریع‌تر و بهینه‌تر از نسل قبلی است

اگرچه امروز جزئیات کمی در رابطه با مشخصات فنی هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، اما ما با تا حد زیادی با پلتفرم موبایل این شرکت که از ردیابی هر شش درجه آزادی سر با نقشه‌برداری و موقعیت‌یابی هم‌زمان استفاده می‌کند، آشنا هستیم.

این هدست جدید بر مبنای نسل‌های قبلی آن که آنها نیز پایه پلتفرم‌های قدیمی‌تر 835 و 820 بودند، ساخته شده است. ظاهرا عملکرد گرافیکی هدست اسنپدراگون 845 ، 30 درصد سریع‌تر بوده و در کنار 30 درصد مصرف بهینه‌تر، بازده نمایش آن بیشتر از دو برابر نسل قبلی است.

هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845

محصول جدید کوالکام، قدرت بالاتری نسبت به گذشته داشته و با یک پردازنده Qualcomm Kryo 385، پردازشگر گرافیکی آدرنو 630، پردازشگر سیگنال دیجیتال اختصاصی هگزاگون و پردازنده سیگنال تصویر اسپکترا 280 ارائه می‌شود. همچنین کوالکام می‌گوید این هدست قادر به ارائه حداکثر چهار میلیون پیکسل به ازای هر چشم است.

سال گذشته و در خلال کنگره جهانی موبایل، کوالکام طراحی مرجع خود برای 835 را معرفی کرد و سپس این محصول، تابستان از راه رسید و روانه بازار شد. به همین جهت، منطقی است که کوالکام از یک زمان‌بندی مشخص برای معرفی نسخه جدید هدست خود استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه