چگونه با يک دوربين 24 مگاپيکسلي تصويري 140 مگاپيکسلي بگيريم؟!

برای عکاسی صنعتی، تجاری و یا از منظره ها با کیفیت بسیار بالا، عکاسان حرفه ای معمولا از دوربین های مدیوم فرمت استفاده می کنند. اما این دوربین ها بسیار گران قیمت هستند و امکان دسترسی به آنها فقط توسط عده محدودی وجود دارد.حالا شرکت Fotodiox این امکان را فراهم کرده تا با قیمتی بسیار ارزان تر تصاویر ۱۴۰ مگاپیکسلی بگیرید. آنها برای فناوری جدیدشان از کلک جالبی استفاده کرده اند: جابجا کردن دوربین برای گرفتن چندین عکس و کنار هم قرار دادن آنها!

در این سیستم می توانید از دوربین های سونی سری NEX استفاده کنید و البته نیاز به یک لنز medium format هم دارید. دوربین روی یک کیت مخصوص ۵۰۰ دلاری نصب خواهند شد که آن را روی خودش جابجا می کند.

شما از درون نمایشگر مخصوص کیت به سوژه نگاه می کنید و بعد از مشخص کردن کادر، تصویر اول را می گیرید. کیت دوربین را جابجا می کند تا عکس بعدی را بگیرد. سازنده می گوید که فناوری اش مکان دوربین را برای عکس های بعدی با دقت بسیار بالایی محاسبه می کند و نتیجه نهایی یک تصویر بسیار عالی خواهد بود.

شرکت سازنده این فناوری می گوید حالا هزینه تجهیزات شما تقریبا ۳۰ برابر ارزان تر از قبل است. با آن می توانید تصاویر پانوراما یا medium format بگیرید و اگر از دوربینی ۲۴ مگاپیکسلی مانند Sony NEX-7 استفاده کنید، حاصل کار شما تصاویری ۱۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*