شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر

محققان موفق به شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر و از فاصله چند متری شدند

تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتون به راه حلی برای شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر و از فاصله چند متری دست پیدا کرده‌اند. این روش کاملا ایمن بوده و می‌تواند به زودی در محصولات مختلف خانگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دانشگاه واشنگتون به راه جدیدی برای شارژ گوشی هوشمند با لیزر و از فاصله چند متری دست پیدا کرده‌اند. این تیم عنوان کرده است که روش شارژ کشف شده توسط آن‌ها ایمن بوده و از پرتو نامرعی از تابش لیزر استفاده می‌کند تا بتواند باتری یک گوشی هوشمند را شارژ کند. این سیستم همچنین همراه با قابلیت‌های ایمنی متعددی طراحی شده است.

این تیم تحقیقاتی عنوان کرده است که سیستم لیزری می‌تواند به سرعت شارژ از طریق یک کابل USB دیوایس شما را شارژ کند. به منظور فعال سازی شارژ لیزری، آن‌ها یک سلول پاور باریک را به قسمت پشتی گوشی اضافه کرده‌اند که می‌تواند قدرت را از لیزر دریافت کند. یک گرمابر فلزی نیز در قسمت پشتی گوشی نصب شده است که می‌تواند از گرم شدن دستگاه در هنگام دریافت انرژی از لیزر جلوگیری کند. یک بازتابنده نیز اگر شخصی به جلوی مسیر پرتو حرکتی لیزر بیاید، جلوی تابش را خواهد گرفت.

ویدیو معرفی سیستم شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر

 

به گفته‌ی تیم توسعه دهنده، در ساخت این سیستم، بر روی ایمنی نیز توجه بسیاری شده است. محققان می‌گویند ایمنی سیستم شارژ گوشی هوشمند با لیزر آن‌ها به قدر کافی ایمن است تا بتواند به راحتی در طیف وسیعی از محصولات تجاری و خانگی مورد استفاده قرار گیرد. پرتو شارژ‌ این سیستم توسط یک امیتر لیزر تولید می‌شود که یک پرتو متمرکز را در طیف نزدیک به مادون قرمز تولید می‌کند. پرتوهای امنی که اگر شخصی به جلوی آن‌ها برود بلافاصله خاموش خواهند شد «پرتوهای محافظ» نامیده می‌شوند که از قدرت کمی برخوردار بوده و کاملا برای بدن انسان بی‌ضرر هستند. این پرتوهای محافظ قادر به تحویل قدرت به گوشی نیست. این تیم می‌گوید زمانی که پرتوهای محافظ با سرعت نور به سیستم فرستنده ارسال می‌شوند، سرعت آن‌ها بسیار سریع‌تر از واکنش هر انسانی است.

شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر از فاصله 4.2 متری انجام می‌شود

پرتوهای این سیستم می‌توانند قدرت ثابت 2 واتی را به یک منطقه مربعی 38 سانتی‌متری و در فاصله 4.2 متری انتقال دهد و اقدام به شارژ‌ گوشی هوشمند با لیزر کند. دستگاه فرستنده را می‌توان برای شارژ از فاصله 12 متری نیز تنظیم کرد تا به اندازه کافی جهت شارژ یک دوایس همچون لپ تاپ کافی باشد. لازم به ذکر است لیزرهای قرمز قابل مشاهده در تصاویر بالا تنها برای تفهیم خوانندگان این خبر طراحی شده‌اند و در واقعیت هیچ نوری قابل مشاهده نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. جالبه امید وارم سریع تر رشد کنه این شارژ کردن یه موعضل بدیه

  2. واا بیکارن ها بیخیال این کلارا چیه ما به همون باسیم راضییم

  3. همینمون مونده بالیزر بندازیم رو گوشی تا شارژ بشه خخخ

  4. تا چند وقته دیگه هیمجوری گوشیش بدون شارژم میشه که شارژ بشه

  5. این ازمایش زیره نظره اپل بوده بودجشو اپل داده تو تک مگزین نوشته بود