مقایسه و رای گیری : آیفون 6 در مقابل HTC One M8

اگر به فکر خرید اسمارت‌فونی هستید که دارای بدنه‌ی فلزی شیک و باارزشی باشند، کمپانی‌های اپل و اچ‌تی‌سی انتخاب را برایتان آسان کرده‌اند. و اکنون که اپل وارد بازی تولید اسمارت‌فون‌های با صفحه‌نمایش بزرگ شده، رقابت iPhone و HTC One، شکل جدیدی به خود گرفته است. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا به مقایسه‌ی ویژگی‌ها و مشخصات iPhone 6 و HTC One M8 بپردازیم.

ابعاد

iphone-6-vs-htc-one-m8-1

One M8، حدود شش درصد بلندتر و شش درصد عریض‌تر از iPhone 6 است. اگر به تلفن‌های باریک علاقه دارید، بهتر است آیفون 6 را برای خرید برگزینید. این دستگاه با ضخامت تنها 6.9 میلی‌متر، 27 درصد باریک‌تر از وان M8 طراحی شده است.

وزن

iphone-6-vs-htc-one-m8-2

آیفون6 نسبت به اندازه‌ی خود، بسیار سبک وزن نیز می‌باشد، به طوری که وزن این دستگاه 19 درصد سبک‌تر از وان M8 است.

جنس بدنه

iphone-6-vs-htc-one-m8-3

اسمارت‌فون One M8 در این رقابت قطعا مدل بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، اما این بدان معنا نیست که در کیفیت ساخت این تلفن کوتاهی شده باشد. هر دو گوشی دارای طراحی‌های یکپارچه‌ی آلومینیومی بوده و در صدر لیست اسمارت‌فون‌های باارزش قرار می‌گیرند.

رنگ‌ها

iphone-6-vs-htc-one-m8-4

همانطور که در تصویر می‌بینید، سه گزینه‌ی رنگ برای گوشی اپل در اختیار کاربران قرار دارد که مشابه همان سه رنگ در نظر گرفته شده برای iPhone 5s بوده است، در حالی که اچ‌تی‌سی در One M8 حق انتخاب چهار آپشن رنگ را به علاقمندان بخشیده است.

صفحه‌نمایش (اندازه)

iphone-6-vs-htc-one-m8-5

فضایی که صفحه‌نمایش One M8 در اختیار شما قرار خواهد داد، 13 درصد بیشتر از نمایشگر آیفون است. البته به یاد داشته باشید که قسمتی از فضای واقعی نمایشگر وان در اختیار نوار مجازی آن قرار می‌گیرد که در انتهای صفحه‌نمایش دیده می‌شود. در برنامه‌های اندرویدی با حالت Immersive Mode، این کلیدها به طور موقت از بین می‌روند و می‌توانید از فضای کامل نمایشگر 5 اینچی وان لذت ببرید.

اما اگر آیفونی با نمایشگر بزرگ‌تر می‌خواهید، اپل فبلت iPhone 6 Plus را به شما پیشنهاد می‌نماید.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

iphone-6-vs-htc-one-m8-6

نمی‌توان نمایشگر آیفون 6 را شفاف‌تر از نمایشگرهای آیفون‌های چهار سال گذشته دانست. تراکم پیکسل 326ppi این دستگاه را می‌توان چنین توصیف کرد که برای اغلب مردم دارای شفافیت کافی می‌باشد، اما در برابر نمایشگرهای 1080p یا Quad HD توانایی رقابت ندارد.

سنسور اثرانگشت

iphone-6-vs-htc-one-m8-7

اچ‌تی‌سی سال گذشته در One Max، از تکنولوژی سنسور اثرانگشت استفاده کرد، اما چندان موفق نبود، بنابراین این کمپانی تصمیم گرفت که در One M8 از این استراتژی صرف‌نظر کند.

NFC

iphone-6-vs-htc-one-m8-8

دو آیفون جدید، اولین دستگاه‌های اپل با قابلیت حمل تراشه‌ی NFC هستند. اما ظاهرا این قابلیت در این دو محصول چندان قابل استفاده نیست مگر در یک مورد که در قسمت بعدی با آن آشنا می‌شوید.

پرداخت‌های NFC

iphone-6-vs-htc-one-m8-9

iTunes توانست صنعت موسیقی را دگرگون نماید و App Store هم اساسا صنعت اپلیکیشن‌های موبایل را راه‌اندازی نمود. آیا این کمپانی خلاق می‌تواند چنین انقلابی را در پرداخت‌ها نیز ایجاد نماید؟

Apple Pay، به نوعی اولین سیستم پرداخت‌های مبتنی بر NFC به شمار می‌رود، در حالی که سرویس‌هایی مانند Google Wallet و Soft Card (پیشتر Isis) سال‌ها در این بازی شرکت داشتند، اما نتوانستد کار زیادی از پیش ببرند. اما محبوبیت و قدرت نفوذ و خصوصیات بازاریابی هوشمندانه‌ی اپل می‌تواند تکه‌ی گم‌شده‌ی پازل موفقیت در این بخش از تکنولوژی باشد.

عملکردهای حرکتی Motion Launch

iphone-6-vs-htc-one-m8-10

One M8 دارای یک مجموعه از ویژگی‌های مبتنی بر سنسور جذاب است که با نام Motion Launch شناخته می‌شود. وارد کردن دو ضربه بر روی صفحه‌نمایش غیرفعال، آن را روشن می‌کند. کشیدن انگشت بر روی نمایشگر، شما را مستقیما وارد صفحه‌ی اصلی تلفن می‌نماید. یا نگه داشتن اهرم ولوم، دوربین را راه‌اندازی می‌نماید.

باتری

iphone-6-vs-htc-one-m8-11

هنوز اطلاعات کاملی از باتری گوشی جدید اپل در دست نیست، اما اپل وعده‌ی زمان اجرای طولانی‌تری را نسبت به آیفون 5s در اسمارت‌فون جدید خود داده است. (تست باتری وان M8)

حالت ذخیره‌ی انرژی

iphone-6-vs-htc-one-m8-12

اچ‌تی‌سی با اقتباس از سامسونگ، یک ویژگی نرم‌افزاری جذاب با نام حالت Extreme Power Saving Mode را در وان M8 قرار داده است تا باتری گوشی شما را در شرایط بحرانی و سخت حفظ نماید. درواقع، این حالت دسترسی شما را به تنها چند برنامه و سرویس اساسی محدود می‌کند تا دستگاه شما بتواند از کمترین ظرفیت باتری خود نیز بهره‌ی درست ببرد.

اینفرارد

iphone-6-vs-htc-one-m8-13

درست مانند پرچم‌داران اخیر اندرویدی، One M8 نیز مجهز به بلستر IR می‌باشد که به شما اجازه‌ی استفاده از آن را به عنوان یک کنترل ریموت می‌بخشد.

دوربین (مگاپیکسل)

iphone-6-vs-htc-one-m8-14

هیچ یک از این دو تلفن در بخش تعداد پیکسل، کم‌ارزش نیستند، اما همین ویژگی به تنهایی نمی‌تواند بیانگر کیفیت دوربین آنها باشد.

دوربین (اندازه پیکسل)

iphone-6-vs-htc-one-m8-15

پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توانند به کیفیت تصاویر در محیط‌های با نور کم کمک کنند. در حالی که One M8 دارای پیکسل‌های بزرگ‌تر است (دو میکرون)، پیکسل‌های آیفون هم بزرگ‌تر از پیکسل‌های سایر اسمارت‌فون‌های امروزی می‌باشد.

دوربین (دیافراگم و روزنه لنز)

iphone-6-vs-htc-one-m8-16

همانطور که در تصویر مشخص است، دوربین پشت وان همچنین دارای دیافراگم عریض‌تر است، اما هر دو تلفن در این بخش خوب عمل کرده‌اند.

OIS

iphone-6-vs-htc-one-m8-17

آیفون 6 برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، آیفون6 پلاس، فاقد هیچ گونه تثبیت‌کننده‌ی تصویر در دوربین خود می‌باشد. وان نیز از این قابلیت برخوردار نیست.

سنسور عمق

iphone-6-vs-htc-one-m8-18

وان دارای یک دوربین ثانویه در کاور پشت خود است که به اندازه‌گیری عمق اختصاص دارد. این سنسور موجب راه‌اندازی افکت UFocus اچ‌تی‌سی شده که از الگوریتم‌هایی به منظور شبیه‌سازی افکت بوکه‌ی دوربین‌های DSLR (پس‌زمینه‌ی مات) استفاده می‌نماید.

فلاش با LED دوگانه

iphone-6-vs-htc-one-m8-19

هر دو تلفن از فلاش‌هایی استفاده می‌کنند که از ال‌ای‌دی‌های دوگانه برخوردارند که به روشنایی بیشتر سوژه‌ی مورد نظر کمک می‌کنند.

می‌توانیم در این مقایسه به تمامی ویژگی‌های دوربین‌های این دو دستگاه بپردازیم، اما به یاد داشته باشید که هیچ چیز جایگزین تست عملکرد واقعی نخواهد شد. این عمل در مورد One M8 انجام شده، اما باید منتظر ماند و عملکرد واقعی دوربین iPhone 6 را در آینده‌ای نزدیک دید.

اسپیکرهای جلو

iphone-6-vs-htc-one-m8-20

نمی‌توان کیفیت اسپیکر را در لیست اولویت‌های مهم خریداران اسمارت‌فون دانست، اما به کسانی که به این بخش اهمیت می‌دهند باید گوشی وان M8 را توصیه کرد که مجهز به اسپیکرهای BoomSound است که بهترین اسپیکرهای در این صنعت به شمار می‌روند.

حالت استفاده یک دست

iphone-6-vs-htc-one-m8-21

هیچ کدام از این دو تلفن دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ فبلت‌ها نیستند، اما با این حال هنوز بزرگ به شمار می‌روند. در همین راستا، اپل برخلاف اچ‌تی‌سی، به گوشی خود حالت استفاده‌ی یک دست (one-handed mode) را افزوده است. با دو بار ضربه به روی کلید هوم، امکان رفتن به پایین نمایشگر را خواهید داشت.

اگرچه سامسونگ و ال.جی برای تلفن‌های بزرگ خود چنین قابلیتی را گنجانده‌اند، اما اچ‌تی‌سی هنوز وارد این بازی نشده است.

فضای ذخیره‌سازی

iphone-6-vs-htc-one-m8-22

آیفون در بخش ذخیره‌سازی از گزینه‌ی پایین‌تر (16GB) شروع کرده و این بخش را با مقدار بزرگ 128 گیگابایت به پایان می‌رساند. اما گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی در وان، همانطور که می‌بینید شامل 16 و 32 گیگابایت می‌باشد.

MicroSD

iphone-6-vs-htc-one-m8-23

با این حال، One M8 با گنجاندن اسلات کارت microSD توانسته تا حدی عقب ماندگی خود در بخش حافظه را نسبت به آیفون، بهبود بخشد.

پردازنده

iphone-6-vs-htc-one-m8-24

SoCهای اپل گذشته از تعداد هسته و نرخ کلاک خود، اغلب در آزمون‌ها و سنجش‌ها به خوبی عمل می‌کند و در این مورد نمی‌توان نگرانی داشت. در One M8‌ از تراشه‌ی اسنپدراگون 801 استفاده شده که دیگر تازه‌ترین و بهترین تراشه‌ی کوالکام لقب نمی‌گیرد، اما هنوز قدرت زیادی را به تلفن به کار برنده می‌بخشد.

رم

iphone-6-vs-htc-one-m8-25

همانطور که در تصویر می‌بینید، میزان رم One M8 دو برابر میزان رم یک گیگابایت آیفون است.

سازگاری با ساعت‌های هوشمند

iphone-6-vs-htc-one-m8-26

اگر تمایل دارید که از تلفن‌هایی با قابلیت سازگاری با گجت‌های پوشیدنی بهره ببرید، هر دو تلفن این نیاز شما را پاسخ خواهند داد. آیفون با ساعت هوشمند آینده‌ی Apple Watch سازگار خواهد بود، در حالی که استفاده از ساعت‌های Android Wear مانند Moto 360 نیز به گوشی مانند One M8 نیاز خواهد داشت.

تعداد زیادی اسمارت‌واچ در سطح بازار وجود دارند که با پلتفرم‌های این دو دستگاه سازگار هستند، اما اسامی اشاره شده در تصویر محبوب‌ترین انتخاب‌های ممکن می‌باشند.

نرم‌افزار

iphone-6-vs-htc-one-m8-27

آیفون‌ جدید با پلتفرم iOS8 همراه است که اجازه‌ی استفاده از HealthKit ،HomeKit و کیبوردهای ثانویه را به سیستم‌عامل موبایل اپل داده است. One M8 هم نسخه‌ی 4.4 کیت‌کت اندروید را اجرا می‌کند که با رابط کاربری Sense UI اچ‌تی‌سی آمیخته شده است.

تاریخ عرضه

iphone-6-vs-htc-one-m8-28

آیفون6 از امروز (19 سپتامبر) آغاز به عرضه کرد، در حالی که One M8 از ماه مارس تاکنون در دسترس کاربران قرار دارد.

قیمت پایه (بدون قرارداد)

iphone-6-vs-htc-one-m8-29

در تصویر قیمت بدون قرارداد هر دو تلفن را می‌بینید.

قیمت پایه (تحت قرارداد)

iphone-6-vs-htc-one-m8-30

برای افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، قیمت تحت قرارداد دو ساله‌ی هر دو تلفن در تصویر مشخص است.

رای گیری

حال که مقایسه این دو محصول را مشاهده کرده اید ، کدامیک نظر شما را بیشتر به خود جلب کرده است ؟ لطفا در رای گیری زیر شرکت کرده و به اسمارت فون محبوب خود رای دهید.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. به دلیل اینکه اچ تی سی تنوع بیشتری داره.اگه یه گوشی دیگه ای از اچ تی سی رو قرار میدادین کنار آیفون ۶ این چند تا نقضی که نشون دادین هم نداشت

  2. saaaaaaalsaaaaaaaaam,,,dustan doroste enja htc,emkanatesh bishtar az iphon 6 ast, ama iphon 6 e chiz dg ast, mn htc daram va miham be zudi iphon 6 bekharam,unam tagrobe konm
    byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  3. saaaaaaalsaaaaaaaaam,,,dustan doroste enja htc,emkanatesh bishtar az iphon 6 ast, ama iphon 6 e chiz dg ast, mn htc daram va miham be zudi iphon 6 bekharam,unam tagrobe konm

  4. سنس UI غلطه برای نوشتن سنس شش به زبان یونانی باید بنویسید : VI

  5. عاقا من بخوام به جفتش رای بدم باید چیکا کنم؟تو اندروید فقط htc تو ios هم که دیگه معلومه چون یه دونس