سونی اکسپریا ایکس زد 2

سونی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت معرفی شدند

سونی اکسپریا ایکس زد 2 (Sony Xperia XZ2) و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت (Sony Xperia XZ2 Compact) در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت این گوشی ها خواهیم داشت.

در کنگره جهانی موبایل بارسلون، سونی از گوشی های جدید خانواده اکسپریا XZ2 رونمایی کرد. این تلفن های هوشمند با سخت افزار به‌روز و طراحی متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند و مدیران امیدوارند با عرضه آنها، به جایگاه قبلی خود در حوزه موبایل بازگردند.

تصور می‌کنید سونی تا چه اندازه به این هدف نزدیک شده است؟

سونی اکسپریا ایکس زد 2

سونی اکسپریا ایکس زد 2

بدون شک، مهم‌ترین ویژگی گوشی های جدید سونی را می‌توان نمایشگر کم‌حاشیه آنها در مقایسه با نسل‌های قبلی در نظر گرفت. این‌بار دیگر خبری از بدنه مکعبی و تخت نیست و در عوض، قاب پشتی با کمی انحنا طراحی شده است. در واقع ترکیب پوشش محافظ گوریلا گلس 5، طراحی منحنی و شیشه 2.5 بعدی، زبان طراحی “Ambient Flow” را تشکیل می‌دهند.

در بخش جلویی، حالا حاشیه‌ها کمتر از گذشته شده و ژاپنی‌ها برای نخستین بار به استفاده از نمایشگرهای کشیده 18:9 روی آورده‌اند. همراه با گوشی های خانواده اکسپریا XA2، سونی محل تعبیه سنسور اثر انگشت را تغییر داد و حالا این حسگر به جای کلید پاور، در مرکز قاب پشتی قرار گرفته است.

گوشی جدید سونی به صفحه نمایشی 5.7 اینچی از نوع LCD با وضوح 1080×2160 و نسبت 18:9 تجهیز شده و تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده هشت هسته‌ای، در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 400 گیگابایت، مسئولیت مدیریت اطلاعات در آن را بر عهده دارد. بر خلاف نسل قبلی، حالا سازندگان ظرفیت باتری نسخه بزرگ‌تر را افزایش داده و از یک باتری 3 هزار و 180 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع بهره برده‌اند. همچنین به واسطه قاب پشتی شیشه‌ای حالا این تلفن هوشمند از سیستم شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند.

همانند محصولات نسل قبلی، دوربین محصول جدید این شرکت باز هم یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. در بخش پشتی دستگاه، سنسور 19 مگاپیکسلی “IMX400” با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و توانایی ضبط ویدیوهای 4K HDR قرار گرفته است تا کاربران بتوانند محتوا را با کیفیتی بسیار بالا، با دوربین “Motion Eye” این گوشی ثبت کنند. اگرچه حالا سامسونگ از سنسور دوربین جدید با توانایی ضبط ویدیوهای صحنه آهسته رونمایی کرده است، ولی خریداران گوشی های سونی نیز می‌توانند چنین ویدیوهایی را با نرخ 960 فریم بر ثانیه و با وضوح بالاتر فول اچ دی ثبت کنند. به واسطه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر نیز ثبت تصاویر سلفی جذاب، امکان‌پذیر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی هوشمند می‌توان به اندروید 8.0 اوریو، اسپیکرهای استریو “S Force”، استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، بلوتوث 5.0 و پورت یو اس بی نوع C اشاره کرد.

سونی اکسپریا ایکس زد 2

سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

نسخه کامپکت گوشی جدید سونی تفاوت چندانی با برادر بزرگ‌تر خود نداشته و با بسیاری از ویژگی‌های اصلی همچون تراشه اسنپدراگون 845، 4 گیگابایت رم، دوربین پشتی 19 مگاپیکسلی و مقاومت در برابر آب عرضه می‌شود.

هرچند بر خلاف این گوشی، اکسپریا XZ2 کامپکت با نمایشگری 16:9 از نوع LCD و با وضوح 1080×1920 تولید خواهد شد و کاربران باید اطلاعات را روی حافظه 64 گیگابایتی ذخیره کنند. دیگر تفاوت اصلی این گوشی با اکسپریا XZ2، باتری کوچک‌تر 2 هزار و 870 میلی‌آمپر ساعتی آن و عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم است.

سونی اکسپریا ایکس زد 2

گوشی های جدید سونی قرار است در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی عرضه شوند. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این گوشی ها را تماشا کنید.

تصاویر سونی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سونی چرا امسال اینقدر نا امید کننده بود؟

  2. واقعا جای تأسف داره، با این که خیلی میتونست سر تر باشه اما نیست.طراحیش واقعا زشته حاشیه هاش که زیاد کم نشده،همه شرکت های موبایل دو تا دوربین دارن این یکی زده،واقعا سونی نباید انتظار فروش زیاد گوشی هاشو داشته باشه

  3. متاسفانه روز به روز سونی داره عقب تر میره.این طراحی و این ظاهر ساده رو شرکتهای کوچیکتر چند سال پیش ارائه کردند.نا امید شدیم

  4. از سونی بیشتر انتظار داشتم، این طراحی اون چیزی نیست که یه طرفدار سونی بخواد