مقایسه آیفون X و گلکسی S9

مقایسه آیفون X و گلکسی S9 بر اساس یک رندر سه بعدی

سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) ششم اسفند ماه رونمایی می‌شود. در این مطلب تصمیم داریم بر اساس رندر سه بعدی تهیه شده به مقایسه آیفون X و گلکسی S9 بپردازیم.

یکشنبه ششم اسفند ماه، روز مهمی برای طرفداران گوشی های هوشمند و دیگر انواع گجت‌های همراه محسوب می‌شود، چرا که قرار است هواوی، اچ ام دی گلوبال (نوکیا) و سامسونگ محصولات خود را در آن معرفی کنند. با این حال رویداد سامسونگ از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

دلیل این امر، غایب بودن پرچمدار هواوی در کنگره جهانی موبایل 2018 و از طرفی محبوبیت بسیار زیاد برند سامسونگ است. اکنون که از زمان پخش زنده و آنلاین مراسم رونمایی سامسونگ گلکسی اس 9 آگاه بوده و از طرفی اطلاعات موثق زیادی درباره این گوشی داریم، بد نیست به مقایسه آن با آیفون 10 به عنوان اصلی‌ترین رقیبش بپردازیم.

اگرچه ممکن است رقیب گلکسی اس 9 را پرچمدار اپل در سال 2018 خطاب کنید، اما تا زمان معرفی این گوشی حداقل شش ماه باقی مانده است. به همین دلیل مقایسه آیفون X و گلکسی S9 عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد. مارتین هجک (Martin Hajek) به عنوان یک طراح حرفه‌ای، بعد از گردآوری شایعات پیرامون گلکسی اس 9، رندری سه بعدی از آن تهیه کرد و سپس به بررسی تصویری گوشی با یک دستگاه آیفون ایکس واقعی پرداخت.

مقایسه آیفون X و گلکسی S9

این دو گوشی طراحی، پلتفرم و حتی سخت افزارهای کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند، به همین دلیل مقایسه آیفون 10 و گلکسی اس 9 بیشتر چالش برانگیز می‌شود. در هر دو مدل طراحی بدون حاشیه به شیوه‌ای متفاون رعایت شده است. در پنل جلویی آیفون 10 فقط نمایشگر دیده شده و در بالاترین قسمت یک بریدگی برای قرارگیری سنسورها وجود دارد، اما در بالا و پایین نمایشگر سامسونگ حاشیه‌های کمی دیده می‌شود. در عوض، دو طرف آن طراحی منحنی دارند.

مقایسه آیفون X و گلکسی S9 به خاطر تفاوت‌های زیاد آن‌ها جذاب است

با مقایسه آیفون X و گلکسی S9 به پنل پشتی فلزی گوشی سامسونگ و پنل از جنس شیشه پرچمدار اپل پی می‌بریم. در پشت دستگاه، مهمترین تفاوت دیگر دوربین و نحوه قرارگیری آن‌ است. آیفون 10 به یک دوربین دوگانه مجهز شده و این ماژول در گوشه بالا و سمت راست دستگاه قرار دارد. اما دوربین گلکسی اس 9 عادی است و در مرکز نیمه بالایی پنل پشتی جا خوش کرده است. بهتر است به تفاوت ظاهری سایر قسمت‌های دو گوشی با مشاهده تصاویر زیر پی ببرید.