نوکیا 7 پلاس

نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 Plus) با پردازنده هشت هسته‌ای و دوربین دوگانه معرفی شد

نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 Plus) رسما توسط اچ ام دی گلوبال در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. در ادامه نگاهی به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت نوکیا 7 پلاس خواهیم داشت.

پس از عرضه گوشی هایی با نمایشگر 16:9، سرانجام نوکیا نیز به استفاده از نمایشگرهای کشیده با نسبت 18:9 روی آورده است تا شاهد رقابتی جدی‌تر در حوزه موبایل های کم‌حاشیه باشیم.

نوکیا 7 پلاس، نخستین گوشی این کمپانی بر پایه اندروید وان محسوب می‌شود که در کنگره جهانی موبایل بارسلون پیش روی همگان قرا گرفت. اما آیا این محصول جدید ارزش خرید دارد؟

نوکیا 7 پلاس

مشخصات فنی نوکیا 7 پلاس

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، یکی از تفاوت‌های اصلی این گوشی با نسل قبلی را می‌توان نمایشگر کم‌حاشیه در نظر گرفت. نوکیا 7 پلاس به صفحه نمایشی 6.0 اینچی و ال سی دی با وضوح 1080×2160 تجهیز شده است و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 660 با پردازنده هشت هسته‌ای مسئولیت مدیریت اطلاعات در آن را بر عهده دارد. سازندگان می‌گویند این گوشی میان‌رده، عملکردی در حد پرچمداران دارد. در واقع می‌توان این محصول جدید فنلاندی‌ها را پرچمداری اقتصادی با قدرت پردازشی بالا در نظر گرفت.

کاربران می‌توانند این گوشی جدید را همراه با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. به علاوه، در صورت نیاز می‌توان فضای داخلی را به واسطه کارت حافظه میکرو اس دی افزایش داد.

نوکیا 7 پلاس

به گفته نوکیا، کاربران با یک بار شارژ باتری 3 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌توانند تا دو روز از آن استفاده کنند. اگرچه در «7 پلاس» خبری از سیستم شارژ بی سیم نیست، اما فناوری شارژ سریع 18 واتی در خدمت کاربران خواهد بود.

از آنجایی که ما با یکی از گوشی های مبتنی بر اندروید وان رو به رو هستیم، این گوشی به صورت پیش‌فرض به اندروید 8.0 اوریو تجهیز شده و بعد از انتشار اندروید P، نسخه جدید را نیز به صورت خودکار دریافت خواهد کرد. به گفته گوگل، محصولات مبتنی بر اندروید وان از جمله ایمن‌ترین تلفن های هوشمند هستند.

از دیگر ویژگی‌های این موبایل جدید می‌توان به پشتیبانی از فناوری صدای 360 درجه‌ای “Nokia OZO”، استاندارد IP54 به منظور مقاومت در برابر پاشیدگی آب، یو اس بی نوع C و بلوتوث 5.0 اشاره کرد.

نوکیا 7 پلاس

دوربین نوکیا 7 پلاس

یکی دیگر از نقات قوت این گوشی، بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و یک سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 در بخش پشتی است. این دوربین در تعامل با زایس توسعه پیدا کرده تا ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن امکان‌پذیر باشد. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز زایس و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند لحظات شیرین خود را بدون هیچ مشکلی ثبت کنند. قابلیت Bothie، حالت پرتره، فوکوس خودکار تشخیص فاز، زوم دو مرحله‌ای اپتیکال و فلاش ال ای دی دوگانه هم از قابلیت‌های جذاب دوربین اصلی هستند.

اگرچه ما با یک پرچمدار رو به رو نیستیم، اما سازندگان از سیستم هوش مصنوعی هم در موبایل جدید خود بهره برده‌اند؛ سیستمی جدید که به واسطه آن می‌توان تصاویر متحرک را خلق و از آنها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

نوکیا 7 پلاس

نوکیا 7 پلاس قرار است از ماه آوریل (اسفند) با قیمت 399 یورو (490 دلار) در دو رنگ مشکی و سفید به فروش رسد.