نوکیا 8 سیراکو

نوکیا 8 سیراکو (Nokia 8 Sirocco) با نمایشگر بدون حاشیه از راه رسید

نوکیا 8 سیراکو (Nokia 8 Sirocco) با نمایشگر بدون حاشیه و لبه‌های منحنی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت نوکیا 8 سیراکو خواهیم داشت.

بر خلاف شایعات قبلی، امسال خبری از نسل جدید پرچمدار فنلاندی‌ها نبوده و در عوض، اچ ام دی گلوبال از نسخه ارتقایافته نوکیا 8 پرده برداشته است. سازندگان می‌گویند 95 درصد از بدنه این گوشی را شیشه تشکیل می‌دهد و برای اسکت اصلی نیز از لایه‌ای نازک از فلز ضد زنگ استفاده شده است.

شکل ظاهری نوکیا 8 حالا بسیار جذاب‌تر از قبل شده و با کاهش حاشیه‌های صفحه، اسکنر اثر انگشت به بخش پشتی منتقل شده است. همانند گوشی های سامسونگ، حالا ما شاهد طراحی لبه‌های صفحه این گوشی به صورت منحنی هستیم. این طراحی علاوه بر زیباتر کردن دستگاه، خطوط آنتن نه‌چندان زیبا را نیز مخفی کرده است. با این سبک جدید، به نظر می‌رسد ما با یک تلفن هوشمند سبک، کوچک و باریک رو به رو هستیم.

نوکیا 8 سیراکو

مشخصات فنی نوکیا 8 سیراکو

نوکیا 8 سیراکو به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. در بخش جلویی گوشی از نمایشگری 5.5 اینچی و pOLED با وضوح 1440×2560 استفاده شده که بررسی‌های اولیه، از عملکرد خوب آن و نمایش دقیق رنگ‌ها خبر دارند. در بخش پشتی، اچ ام دی گلوبال از دوربین دوگانه زایس با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی بهره برده و دوربین سلفی نیز با سنسور 5 مگاپیکسلی زاویه گسترده می‌تواند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کند. این گوشی جدید از نرم افزار ‘bothie” نوکیا که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان با دوربین پشتی و جلویی عکس بگیرند هم پشتیبانی می‌کند.

نوکیا 8 سیراکو

در حالی که سیستم نرم افزاری دوربین نوکیا 8 ساده و خسته‌کننده بود، اچ ام دی از سیستمی پیشرفته‌تر در نوکیا 8 سیراکو استفاده کرده است. حالا یک ویژگی جدید با نام “Pro Camera” به این موبایل جدید اضافه شده که همانند چیزی که در گوشی های قبلی سری لومیا پیدا می‌شد، عمل می‌کند. کاربران حالا برای ثبت تصاویر می‌توانند بسیاری از تنظیمات مختلف همچون بالانس نور سفید، ISO، فوکوس و موارد دیگر را به صورت دستی تنظیم کنند. زمانی که شما کنترل بیشتری روی تصویربرداری داشته باشید، کار کردن با گوشی هم لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

به لطف استفاده از بدنه شیشه‌ای، حالا استفاده از سیستم شارژ بی سیم هم امکان‌پذیر خواهد بود. هرچند، اچ ام دی تصمیم به حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا گرفته است؛ در نتیجه کاربران برای گوش کردن به موسیقی دلخواه خود به هدفون‌های یو اس بی نوع C یا بلوتوثی و یا مبدل‌ها نیاز دارند.

نوکیا 8 سیراکو

نوکیا 8 سیراکو قرار است از آوریل (اسفند) با قیمت بالای 749 یورو (920 دلار) روانه بازار شود. در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از این گوشی را تماشا کنید:

تصاویر نوکیا 8 سیراکو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دوستان کسی نمیدونه سیستم صوتیش استریو هست یا نه؟

  2. من سامسونگ اس۸ دارم واقعا این اج چیز بیخودیه اصلا بدرد نمیخوره خصوصا برای استفاده با یک دست

  3. بچه ها من که حاشیه ای نمیبینم شما میبینین؟ میگم حاشیه چی هست اصلا من فقط صفحه نمایش میبینم راستی این گوشی واقعا نوکیاس؟ اصلا شبیه سری های قبلیش نیست عجبا D:

  4. چقدر قدیمن همه گوشی ها نسبت به ایکس ????

  5. بد نیست ولی سامسونگ یه چیز دیگه س با داشتن اس 9 از دنیا عقب نیستی دیگه

  6. همه این برند ها از روی طراحی آیفون اسکی میرن اینم یه نمونه دیگه