بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت ؛ بچه سامورایی جسور!

در این مقاله به بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت (Sony Xperia XZ2 Compact) خواهیم پرداخت که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. این گوشی نسخه کامپکت پرچمدار سال 2018 سونی ، Xperia XZ2 است.

کمپانی‌های زیادی نیستند که نسخه کوچک گوشی های هوشمند پرچمدار خود را عرضه کنند. با این حال سونی یکی از آن‌هاست که همچنان این استراتژی را دنبال می‌کند و در همین راستا ساعاتی پیش در کنار گوشی پرچمدار خود، اکسپریا XZ2 از نسخه مینی آن یعنی سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت نیز پرده برداری کرد.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

ما شانس آن را داشتیم تا این گوشی را برای دقایقی در دست داشته باشیم و از نزدیک به آن نگاه کنیم. در ادامه می‌توانید بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی XZ2 کامپکت با بهره‌گیری از همان ظاهر نسخه اصلی خود،‌ اما حالا با ظاهر و جثه‌ای کوچک‌تر انجام شده ست. به کسانی که تمایل به خریداری گوشی هایی با سایز کوچک دارند باید بگوییم که این گوشی شما را ناامید نخواهد کرد؛ زیرا می‌توانید به راحتی آن را در یک دست گرفته و با انگشتان دست خود بر روی صفحه آن کار کنید.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

سونی بیان می‌کند که فلسفه طراحی جدید Ambient Flow آن‌ها با قانون تقارن همراه است و مدل ایکس زد 2 کامپکت نیز بخش مهمی از پیشبرد این هدف خواهد بود. تنها چیزی که بر روی این گوشی متقارن نیست، قرارگیری فلاش LED بر روی قاب پشتی است. درست است که آن جزئی است، اما باید گفت که تنها المان غیرمتقارن بر روی گوشی جدید سونی خواهد بود.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

معمولا وقتی به طراحی گوشی های کامپکت سونی نگاه می‌کردیم نمی‌توانستیم تفاوت زیادی را بین آن‌ها مشاهده کنیم، اما با بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت و درست زمانی که به قاب پشتی آن می‌نگریم، این تفاوت کاملا مشهود است. قاب براق پوشیده شده از شیشه‌ی 3 بعدی ایکس زد 2 در این گوشی با یک پوشش پلی کربنات که احساس جذابیت کمتری را به کاربران دست می‌دهد جایگزین شده است. وقتی این دو گوشی را کنار یکدیگر قرار دادیم، مشاهده کردیم که مدل XZ2 کامپکت کمی از ضخامت بیشتری نیز برخوردار است. این طبیعیست که از نظر طول و عرض مدل کامپکت آن از مدل اصلی کوچکتر و فشرده‌تر باشد و به همین خاطر است که کمی ضخامت دیوایس افزایش پیدا کرده است.

نمایشگر

سونی سرانجام مقدار حاشیه‌های نمایشگر گوشی های جدید خودش را کاهش داد. نمایشگر این محصول نیز همانند مدل اصلی سونی اکسپریا XZ2 از نسبت 18:9 برخوردار است، اما حالا وضوح آن کمتر شده و از اندازه کوچکتری برخوردار است. آنچیزی که در مورد نمایشگر 5 اینچی این گوشی جذاب است، پشتیبانی آن از HDR است. علاوه بر این، در حالی که نسل پیشین این گوشی کامپکت از نمایشگری با وضوح 720p برخوردار بود، حال این گوشی به یک نمایشگر Full HD تجهیز شده است که می‌تواند وضوح به مراتب بالاتری را ارائه کند.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

در بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت ما به دقت نمایشگر این گوشی را زیر نظر گرفتیم. رنگ‌ها به نظر پرجنب و جوش می‌آیند، در حالی که استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز نمی‌تواند مانع از دید کافی و مناسب صفحه شود. این نیز بسیار خوب است که نمایشگر سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌کند که ارائه کننده رنج داینامیک بالایی هستند. در حالی که این قابلیت حتی در بسیاری از گوشی های پرچمدار سایز بزرگ هم موجود نیست، اینکه یک گوشی جمع و جور از سوی سونی آن را ارائه می‌کند جذاب است.

رابط کاربری

هیچ تفاوت قابل مشاهده‌ای بین رابط نرم افزاری XZ2 Compact و برادر بزرگ‌تر آن نیست و هردو از اندروید 8 اوریو بهره می‌برند. رابط کاربری این دو گشوی بسیار زیبا بوده، منظم به نظر می‌رسد و از آیکون‌های گرد برخوردار است.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

نباید بگذارید که جثه کوچک این گوشی شما را فریب دهد، زیرا پردازنده‌ی قدرتمندی در زیر قاب آن آرام گرفته است. دقیقا همان تراشه اسنپدراگون 845 برادر بزرگ‌تر، در این گوشی نیز استفاده شده است تا اطمینان حاصل شود بهترین عملکرد ممکن را به شما ارائه کند. ما در بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت دریافتیم که این گوشی می‌تواند وظایف خود را با کیفیت بالایی انجام دهد. ما کنجکاو هستیم تا ببینیم آیا بعد از چند ماه نیز همچنان این عملکرد استوار خواهد ماند یا خیر!

دوربین

بر روی قاب پشتی گوشی، درست در وسط قسمت بالایی و بالای اسکنر اثر انگشت یک دوربین 19 مگاپیکسلی جای خوش کرده است که قادر به ضبط ویدیوهای 4K HDR است. همین المان می‌تواند دوربین اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت را حتی از خیلی از پرچمداران و رقبای سایز بزرگ بازار نیز برتر جلوه دهد. علاوه بر این ما در اینجا قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه‌ای را نیز می‌توانیم مشاهده کنیم! سونی حالا به شما اجازه می‌دهد به جای ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با کیفیت HD، از کیفیت Full HD ‌استفاده کنید.

بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

متاسفانه ما در طول بررسی اولیه سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت موفق به آزمودن دوربین آن نشدیم.

باتری

به عنوان یک مدل جمع و جور که همه چیز غیرمعمول است، انتظار می‌رود از باتری‌هایی با ظرفیت پایین‌تر استفاده شود. از این رو نباید تعجب کنیم که XZ2 Compact از یک باتری با ظرفیت کمتر از 3000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار باشد. ظرفیت باتری این گوشی 2870 میلی‌آمپر ساعت است. حتی ظرفیت پایین‌تر باتری نیز بر عملکرد دستگاه تاثیر نگذاشته است. همچنین ما خوشحالیم که پشتیبانی از شارژ بیسیم سریع را می‌توانیم در این گوشی ببینیم.

انتظارها

همراه با اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت، شما گوشی را در اختیار خواهید داشت که از مشخصات فنی هم رده با برادر بزرگ خود، اما در بدنه‌ای کوچک و جمع و جور برخوردار است. البته بدیهی است که آن بدنه‌ی پریمیوم ایکس زد 2 را از دست داده است،‌اما وقتی به دوربین و پردازنده آن می‌نگریم به کل بدنه را فراموش می‌کنیم. ما همچنان منتظریم سونی قیمت و زمان عرضه این گوشی را اعلام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر گجت نیوز را دنبال کنید.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این مطلب که گذاشتین ماله چه سالیه؟ ۲۰۱۰؟ گجت نیوز لطفا به روز باشین این گوشی ماله ۷٫۸ سال پیشه الان سونی گوشیای جدیده بی حاشیه ساخته فکر کنم!!!!یا من اشتب می کنم؟؟؟!!!!

  2. چرا وسطش یه سولاخه گنده داره؟ یعنی واسه چه کاریه؟?

  3. جمع و جور نیست واقعا خیلی کوچیکه اصلا باب میل من نیست

  4. دیگه انقدر تنوع گوشیا بالا رفته که اصن آدم میمونه کدوم رو انتخاب کنه ماشالله همه پرچمدارا هم یه بهونه درست و حسابی برا خریداری شدن دارن. این وسط فقط بحث قیمت و سلیقه ست

  5. چرا xa2 , xa2 ultra از کناره حاشیه ندارد اما اینا دارند!؟ طراحای سونی یه کارای عجیب غریب می کنند.