ایرباد سونی ایر دو

زمان عرضه و قیمت ایرباد سونی اکسپریا ایر دو (Sony Ear Duo) مشخص شد

زمان عرضه و قیمت ایرباد سونی اکسپریا ایر دو (Sony Xperia Ear Duo) اعلام شد. این ایرباد وایرلس سونی کیفیت بالایی داشته و نگاه کاربران را بعد از معرفی به خود جلب کرده است.

ایرباد سونی اکسپریا ایر دو نسبت به هدفون‌های این شرکت با توانایی کاهش نویز و سر و صدا کاملا متفاوت بوده و راهکار مخالفی برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول با ترکیب موزیک و صدای محیط اطراف، تجربه‌ای تحت عنوان «گوش دادن دوگانه» برای کاربر به ارمغان می‌آورد. حین استفاده از ایرباد سونی اکسپریا ایر دو نوتیفیکیش‌های مربوط به تقویم، تیتر اخبار جدید و دیگر موارد برای کاربر ارسال خواهد شد.

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای آن یکپارچه‌سازی با دستیارهای سیری و گوگل اسیستنت است که بسته به زمان استفاده از ایرباد سونی اکسپریا ایر دو با یک دستگاه اندرویدی و یا آی او اسی عمل خواهند کرد.

به ادعای سونی، تکنولوژی “The Spatial Acoustic Conductor” که توسط همین شرکت توسعه پیدا کرده است، به صدای تولید شده از پشت گوش توسط درایور اجازه می‌دهد به طور مستقیم به درون آن ارسال شود. حامی حلقه ایرباد سونی اکسپریا ایر دو به شیوه‌ای خاص طراحی شده و با احاطه کردن کانال گوش سبب می‌شود صدای محیط با موزیکی که حال گوش دادن به آن هستید ترکیب شود.

کاربران هدف ایرباد سونی اکسپریا ایر دو

شاید برای افرادی که همواره دوست دارند حین گوشی دادن به موزیک در آن غرق شوند، این ویژگی ناامیدکننده به نظر برسد، اما تست آن در نمایشگاه CES سال جاری جذابیت این راهکار را نشان داد، به طوری که حین گوشی دادن به موسیقی تصور می‌کنید این صدا از درون مرکز خریدی که در آن قرار دارید در حال پخش است.

ایرباد سونی اکسپریا ایر دو

از طرفی دیگر، حتی حین استفاده از هدفون‌های عادی در مکان‌هایی همچون محل کار، قادر به تعامل با دیگران نخواهید بود و صدای آن‌ها به منظور مکالمه با شما به طور دائم در موزیکی که مشغول گوش دادن به آن هستید تداخل ایجاد می‌کند، اما در زمان استفاده از ایرباد سونی اکسپریا ایر دو می‌توانید با وجود گوش دادن به موزیک، با اطرافیان نیز گفتگو کنید، بدون این که حواستان پرت صدا شود. به عبارت دیگر، این ایرباد به کاربر اجازه می‌دهد با وجود گوش دادن به موسیقی در آن غرق نشده و تمرکز خود را حفظ کند.

این محصول کاربران خاصی را مد نظر قرار داده است، چرا که اغلب ترجیح می‌دهند در زمان گوشی دادن به موسیقی در آن غرق شده و هیچ صدایی از محیط اطراف دریافت نکنند. ایرباد سونی اکسپریا ایر دو به افراد دوست‌دار موسیقی که به خاطر موقعیت کاری و یا دیگر شرایط محیطی قادر به انجام این کار نیستند اجازه می‌دهد بدون از دست دادن تمرکز و یا عدم توانایی به منظور ارتباط با دیگران، به موسیقی گوش بدهند.

ایرباد سونی اکسپریا ایر دو

سونی مدعی است ایرباد جدید آن دارای ویژگی سنجش محتوا و تشخیص فعالیت خودکار است، اما برخی از امکانات مربوط به این دو ویژگی در گرو استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی بر روی گوشی هوشمند و یا تبلت خواهد بود. ایرباد سونی اکسپریا ایر دو از کنترل ضربه‌ای و همچنین ژست‌های حرکتی سر پشتیبانی می‌کند، به طوری که می‌توان با تکان دادن سر به تماس دریافتی پاسخ داد و یا آن را قطع کرد. قابلیت بسیار جذاب دیگر وسیله، امکان چرخاندن سر به سمت راست و یا چپ به منظور رفتن به موزیک بعدی و یا بازگشت به فایل صوتی قبلی است! ایرباد سونی اکسپریا ایر دو در ماه می (اردیبهشت – خرداد) و با قیمت 279 دلار عرضه خواهد شد.