XOLO X900 ، پرسرعت ترين گوشي جهان در راه است

کمپانی زولو قصد دارد روز 24 اسفندماه طی رویدادی اختصاصی در گوآ هند تلفن جدید خود را معرفی نماید. زولو جدید از پردازنده کلاور تریل پلاس اینتل بهره می‌برد و به گفته خود این شرکت سریع‌ترین تلفن هوشمند دنیا خواهد بود.

چند ساعت قبل از معرفی پرچم‌دار امسال سامسونگ در نیویورک، شرکت زولو نیز قصد دارد در سوی دیگر دنیا و در کشور هند از تلفن جدید خود پرده برداری کند. زولو اعلام کرده که محصول اینتلی جدید این شرکت که سریع‎ترین تلفن هوشمند دنیا نیز خواهد بود، در 24 اسفند ماه امسال رونمایی خواهد شد. این تلفن در واقع نسخه جدیدتر گوشی X900 زولو است که اولین تلفن هوشمند مجهز به پردازنده 1.6 گیگاهرتزی اتم اینتل بود.

جدول مشخصات فنی اسمارت فون XOLO X900 :

  • Android 2.3, upgradable to 4.0
  • 1.6 GHz single core (two threads) CPU
  • 4.03-inch TFT LCD display with a resolution of 1024 x 600
  • 8MP camera with AF, LED flash, and 1080p HD video recording
  • 1.3MP front camera
  • 16GB Internal memory
  • 1GB RAM
  • NFC, Wi-Fi, micro-USB 2.0, HDMI, Bluetooth
  • 1460mAh battery

پردازنده X900 از سری مدفیلد اینتل بود و حالا گوشی جدید زولو که هنوز نام آن مشخص نیست، مجهز به پردازنده‌ای از سری جدید +Clover Trail می‌باشد. این پردازنده‌ها در سه فرکانس 2 گیگاهرتز (Z2580) و 1.6 گیگاهرتز (Z2560) و 1.2 گیگاهرتز (Z2520) تولید می‌گردند. تراشه‌های +Clover Trail از Full HD و اتصال +HSPA پشتیبانی می‌کنند ولی هنوز قابلیت پشتیبانی از شیکه LTE را ندارند. البته این موضوع اهمیت چندانی ندارد چرا که در کشوری مثل هند فقط یکی از سرویس‌دهندگان مخابراتی مهم از شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند.

در مورد گرافیک هم باید گفت که پردازنده‌های جدید اینتل مجهز به دو پردازنده گرافیکی PowerVR SGX 544MP2 هستند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های گرافیکی بالای را از این گوشی شاهد باشیم. همچنین +Clover Trail تا 2 مگاپیکسل دوربین جلو و تا 16 مگاپیکسل دوربین اصلی را پشتیبانی می‌کند.اینتل مدعی است که این پردازنده‌ها وقتی دوربین در حالت عکاسی پشت سر هم باشد، می‌توانند با سرعت 15 فریم بر ثانیه تصاویر را ثبت نمایند.
هنوز زمان عرضه محصول جدید زولو روشن نیست. روی پوسترهای مربوط به کنفرانس معرفی این محصول در 24 اسفندماه نوشته شده: «سریع‌ترین تلفن هوشمند مجهز به پردازنده اینتل». همچنین تصویری از لبه آن معلوم است که نوید یک گوشی زیبا را می‌دهد. در تصویر جک 3.5 میلی‌متر هدفون و دکمه قفل دستگاه دیده می‌شود.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا این محصول می‌تواند در بازار موفق باشد و آیا پردازنده‌های جدید اینتل می‌توانند به رقابت با بزرگانی چون کوالکام، سامسونگ و انویدیا بپردازند؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*