مقایسه دوربین گلکسی اس 9

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10 اپل

سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) به دوربین جدیدی مجهز شده است. در این مطلب بر اساس چند تصویر نمونه به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با رقبای اصلی آن یعنی گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10 اپل می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رسما معرفی شدند. اگرچه کاربران تصور می‌کردند این دو مدل به خاطر عدم تغییر کلی طراحی جذابیت خاصی در مقایسه با پرچمداران سال 2017 نخواهند داشت، اما غول کره‌ای امسال ترفند جالبی به کار برد؛ اصلی‌ترین ویژگی گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس دوربین آن‌ها است.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دو گوشی دیگر که دوربین موبایل آن‌ها جزو بهترین‌ها است بپردازیم. در نظر داشته باشید گلکسی اس 9 استفاده شده برای ثبت این تصاویر، جزو نمونه‌های اولیه بوده و بعید نیست نسخه‌ تجاری به لطف دریافت جدیدترین نسخه نرم افزار و یا حتی چند تغییر سخت افزاری، عملکرد تقریبا متفاوتی داشته باشد.

صحنه اول

شاید به نظر شغل خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات بسیار جالب باشد. البته همینطور است! آن‌ها دائما در بین اخبار و مطالب مربوط به دنیای علم و تکنولوژی دست و پا زده و پیش از هر کاربری، با جدیدترین گجت‌ها سر و کله می‌زنند. اما در پشت این لذت سختی‌های زیادی قرار دارد. هر چه رویدادی که آن‌ها به منظور جمع‌آوری خبر و بررسی محصولات به آن رفته‌اند بزرگتر باشد، فشار بیشتری را متحمل خواهند شد.

با مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دیگر گوشی ها در این صحنه به پویایی کمتر پرچمدار جدید سامسونگ پی‌ می‌بریم. از آنجایی که این عکس شباهت تقریبی با تصویر ثبت شده با گلکسی اس 8 دارد، می‌توان نتیجه گرفت از نظر پردازش تصویر، تغییر چندانی در این دوربین رخ نداده است. عکس دوربین آیفون 10 با وجود مقبولیت بالا، دارای رنگ‌هایی کدر و گرفته‌ای است. ال جی وی 30 در این صحنه از نظر پویایی و نحوه تولید رنگ بهترین گوشی محسوب می‌شود.

صحنه دوم

در این منظره مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و سه مدل دیگر شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 هر دو رنگ پوست را کمی تیره نشان داده و اشباع‌شدگی تقریبا بالایی دارند. میزان گرما در این دو عکس کمی بالا است.

آیفون 10 در این صحنه با وجود عاری نبودن از ایراد، عملکرد بهتری در مقایسه با صحنه پیشین دارد. در ال جی وی 30 نیز همچنان رنگ پوست کمی از حالت طبیعی خود خارج شده است، اما در مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و سه مدل دیگر، روی هم رفته باز هم عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

صحنه سوم

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با نسل قبلی این گوشی و همچنین ال جی وی 30 و آیفون 10 نشان داد پرچمداران سامسونگ، علاقه عجیبی به افکندن نور زیاد بر روی اشیا دارند! به همین دلیل در این مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 10 زنده‌تر به نظر می‌رسد. در این دوربین کنتراست به منظور ثبت تصاویر بهتر، به میزان کمی افزایش پیدا کرده است.

دوربین ال جی وی 30 توانایی خوبی در متعادل‌سازی فاکتورهای مختلف دارد، درست به همین دلیل تاکنون در تمامی صحنه‌ها، حین مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دو مدل دیگر با این گوشی، آن را برنده اعلام کرده‌ایم.

صحنه چهارم

در انتهای مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10، به دوربین سلفی می‌رسیم که فاکتور مهمی برای برخی از کاربران محسوب می‌شود. به خاطر سنسور وایدی که امروزه در دوربین سلفی اغلب پرچمداران به کار می‌رود، صورت کاربر کمی بیش از اندازه کشیده شده است. برخلاف صحنه‌های بالا، این مرتبه نمی‌توان به راحتی برنده را مشخص کرد.

نتیجه‌گیری از مقایسه دوربین گلکسی اس 9

تاثیر خارق‌العاده تغییرات نرم افزاری بر روی کیفیت تصاویر ثبت شده را نباید دست کم گرفت، به همین دلیل بهتر است اکنون بر اساس این دسته از عکس‌ها، از مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 و همچنین پرچمدار ال جی و اپل نتیجه‌گیری نکرده و ارزیابی نهایی را به زمان استفاده از یک نسخه تجاری بسپاریم.

از طرفی دیگر، بهتر بود مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 با چند پرچمدار دارای دوربین عادی انجام می‌شد، چرا که طرف حساب ال جی وی 30 و آیفون 10، گلکسی اس 8 پلاس مجهز به دوربین دوگانه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

30 دیدگاه

  1. عجب گوشیه ردیفی زده .ایولا فکر نمیکردم کسی بتونه رو دست گوشی s9بزته .ترکونده ال جی .دمش گرم واقعا .

  2. به نظرم دوربین وی 30 ال جی در حد اپل و اگه یه کم متعصبانه بگم بهتر از اونه
    دوربین اصلی دوگانه ال‌جی V30S از یک لنز استاندارد با زاویه دید ۷۱ درجه و ضریب گشودگی دیافراگم f/1.6 و یک لنز واید با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و ضریب گشودگی دیافراگم f/1.9 تشکیل شده است. دوربین سلفی نیز نمونه‌ای ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۹۰ درجه و ضریب دیافراگم f/2.2 خواهد بود. از قابلیت‌های دوربین حرفه‌ای این هندست می‌توان به AI CAM – QVoice – QLens – Bright Mode – AI Haptic – Google Assistant اشاره کرد.

  3. هیچ وقت با یه مقایسه که تمیشه گفت دوربین کدوم بهتره ، خود خبزنگاره هم میگه که اس ۹ تجاری بیاد به بازار بعد مقایسه کنین ، من موندم حالا اینایی که اینقدر سر یه چیز کوچیک تو عکس اینقدر تعصبی برخورد میکنن و باهم دعوا میکنن واقعا هم اینقدر از دوربین گوشیه استفاده میکنن بعد از خرید ؟ خیلی حساس میشن بعضی ها سر یه گوشی

  4. کاملا مشخصه شما طرفدار الجی هستین ! حالا خوبه دسکو هم بهش 82 داده !

    دوستانی که سامسونگ باعث سوختگیشون شده و جبهه بیخودی گرفتن برن یوتیوب مقایسه های اس 9 رو ببینن نه این سایت مسخره

    • چی میگی تو ای عکسا مشخصه تصویرای s8 صدبرابر بهتراز s9
      چی میگی سامسونگ باعث سوختن ماها شده مگ نمیبینی s8بهتر ازs9
      ما داریم میگیم بین این دوتا گوشی سامسونگ s8 بهتره بعدشم میگیم
      ال جی بهتر ازs9 و با s8رقابت نزدیکی دارن

      فک کنم خودت داری میسوزی ک s9 دوربینش افتضاح

      آبو بریز همونجا که میسوزه

  5. کاش مثل نظر سنجی های قبلی عکسارو ناشناس میزاشتین تا مردم ندونن به چی رای میدن و باز ایفون برنده بشه

  6. ممنون گ نیوز که افشاگری کردی
    همینطور که میبینید بجز ایفون که عکسه واقعی وطبیعی رو میندازه بقیشون اول عکسو براتون فوتوشاپ و روتوش میکنن که به دلتون بچسبه ?????

  7. چرا اس 8 و الجی از اس 9 بهتر بودن به نظر من

  8. جناب همیشه مخالف با ایران

    خخخخخخخخخخخخخ .واسه این خندم گرفت که بیچاره وبلاگ نویس هم انتظار نداشت کیفیت دوربین گلگسیs9 بدتر از گلگسیs8 باشه بیچاره ترسیده نتیجه گیری کنه واقعا بهش حق میدم . من طرفدار سرسخت سامسونگ هستم ولی سیاست ، سیاست است دیگر هر شرکتی انجامش میده که کاربران رو قانع کنه که این از قبلی بهتره .منکه میخرم گلگسیs9 پلاس به درک حداقل چیپستش که قویتره.

  9. رنگه ایفونه طبیعیه اون ٣ تا مخصوصا سامسونگ جدیده افکته رنگ اضافه میکنن تا زیبا تر به نظر بیاد که کاره اشتباهیه

  10. ایفون ایکس خیلی طبیعی انداخته فقط میشه از صحنه چهارم دید . تویه اس 9 انگار طرف ماتیک زده :))))) اشباح رنگ کاملا مشخصه تو اس 9 راحت میشه فهمید

  11. اس 9 و و الجی بهتر از همه بودن

  12. بنظرم نمیدونم چرا اس 8 از همه بهتر بود
    خودمم تعجب کردم

  13. الجی
    بعدش اس 8
    بعدش آیفون
    بعدش اس 9

  14. ما در داخل ایران با اپل مشکل داریم ولی در امریکا بهترین گوشیه علت گرانی اپل استفاده از مواد درجه یک برای سخت افزارش است معمولا جنس لنز و سنسور خیلی موثره در دروبینهای نیکون هم عکسها واقی تره ولی لنزهای لایکا و زایس بهترین کیفیت رو دارن علت واقعی بودن عکس در دوربین هم به سنسور و لنز ربط داره

  15. چرا دست از سر این دوربین دوازه بر نمیداره سامی

  16. اس۸ که خیلی بهتره
    پس تین همه تبلیغ سامسونگ همش دروغ بود واقعا اس 9 دوربینش جالب نیست

  17. به نظر من آیفن ها طبیعی ترین رنگ هارو ثبت میکنن خیلی راضیم من از ایفنم قبلا هم گوشی هایی مثل نوت ۴ واس ۷ داشتم اما تا این اندازه راضی نبودم.

  18. شما هم فک میکنین گلکسی اس 8 کیفیت بهتری داره یا فقط من اینطوریم؟ 😐

  19. سامسونگ روز به روز داره افت میکنه

    • جناب همیشه مخالف با ایران

      سامسونگ عادت داره به پس رفت اگه دقت کنید میبینید که سامسونگ تو نوت8 رم 6 گذاشته بعد تو گلگسیs9 که یه نسل از همشون ( هم گلگسیs8 هم نوت8 ) جلوتره ولی رم 4گذاشته درسته با 4گیگ رم یه کاربر هرگز هنگ کردن رو تجربه نخواهد کرد ولی هرچه بیشتر بهتر و دلیل هم میشه که گیمر ها برن سراغ گوشی های سامسونگ اگه رمشون زیاد باشه .خلاخلاصه سامسونگ به پس رفت عادت داره ولی به هر حال من چون طرفدار سرسخت سامسونگ هستم گلگسیs9 میخرم نسخه پلاسشو .

  20. با اینکه طرفدار اپل نیستم ولی آیفون از همه بهتر بود