معرفي خودرو جديد Audi RS7 Sportback در نمايشگاه ژنو 2013

اوایل سال 2013 میلادی بود که آئودی اسپرتبک  RS7 در دیترویت 2013 رونمایی شد و حالا این بار در ژنو برای اولین بار در قاره سبز در معرض دید علاقمند قرار گرفته است . این خودرو با موتور 4.0TSFI  رقیبیی جدی برای محصول جدید باواریایی ها ، ب ام و M6 گرن کوپه محسوب می شود .

این موتور به کمک توربوشارژرهای اسکرول دوقلو با 560 اسب بخار قدرت ، حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای  را برای سدان اسپرت آئودی به ارمغان آورده است . همچنین گشتاور تولیدی 700 نیوتن متر است . این پیشرانه در ارتباط با جعبه دنده ی 8 سرعته ی تیپ ترونیک که با تکنولوژی جدید آئودی ، چهار چرخ محرک کواترو تلفیق شده قدرت را به تمام چرخ ها منتقل می کند . نقطه ی قوت این محصول پیشرانه ی آن است . بنا بر گفته ی آئودی  با تغییر بار  و تلفات جریان در این موتور 4لیتری ، توانسته اند که قدرت خروجی را خود به خود به میزان زیادی افزایش دهند . از دیگر تغییرات مهم در این موتور می توان به تغییر جایگاه توربوشارژرها و همچنین کوتاه تر شدن مسیر لوله های گاز اشاره کرد .

{photo}91/12/21/Audi-RS7-1{/photo}

با استفاده از فلپ های متغیر در سیستم اگزوز در هنگام شتابگیری صدایی متفاوت به گوش می رسد البته اگر مشتریان به این صدا هم بسنده نکردند می توانند با سفارش یک سیستم اگزوز اسپرت به همان صدای دلخواهشان برسند . نوآورانه ترین تکنولوژی در سدان لوکس و اسپرت آئودی ، سیستم COD است . هنگامیکه موتور در سرعت و بارگذاری کم تا متوسط قرار دارد ، به کمک عملگرهای الکترومکانیکی دریچه ورودی هوای  سیلندرهای شماره 2، 3 ، 5 و 8 بسته می شود و آن ها از سیکل خارج می شوند تا RS7 به یک خودروی 4 سیلندر تبدیل شود . اما با فزایش فشار 4 سیلندر دیگر دوباره به کار گرفته می شوند تا عملکرد بهبود پیدا کند . به کمک سیستم تعلیق بادی انطباقی که بیشتر در خوردوهای کوپه اسپرت استفاده می شود ارتفاع خودرو 20 میلی متر کاهش پیدا کرده است . همچنین با سیستم دمپینگ تطبیقی پاسخ سیستم تعلیق به جاده  قابل تنظیم هست .

{photo}91/12/21/Audi-RS7-3{/photo}

برای تزیین نمای بیرونی مشتریان می توانند در میان ده رنگ ارائه شده رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند . همچنین برای جلو پنجره یکی از حالت های کربنی و یا آلومینیومی مات که نشان quattro برروی آن ها نصب شده قابل سفارش است . با سفارش پکیج کربنی نیز اسپلیتر و دیفیوزر به نمای جلو اضافه می شود که چهره ی خودرو را جسورتر می کنند .

{photo}91/12/21/Audi-RS7-2{/photo}

در کابین ادوات اندازه گیری در زمینه ای سیاه با عقربه ای قرمز در پشت فرمان و در بین دو صفحه نمایش لوگوی سه بعدی  RS7 خودنمایی می کند . پس از آن به فرمان سه شاخه باروکش چرم می رسیم که هدایت سیستم اطلاعات راننده به کمک دکمه هایی که برروی آن قرار گرفته ممکن می شود .  سیستم اطلاعات راننده برای تغییر میزان نور و آگاهی از تغییرات دمای روغن و فشار ، به کمک راننده می آید .  روکش چرم مشکی و آلکانترا با دوخت های الماسی و یا پوشش هایی از چرم Valcona برای صندلی های اسپرت RS7 قابل انتخاب هستند .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*