بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

5 مورد از بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 را بشناسید

ما در این مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 ، پرچمدار جدید سونی خواهیم پرداخت که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. اکثر این قابلیت‌ها به دوربین اکسپریا ایکس زد 2 مربوط می‌شود.

شرکت سونی با حضور در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا از جدیدترین پرچمدار خود، گوشی اکسپریا ایکس زد 2 پرده برداری کرد. ساعتی این محصول در دست ما بود و توانستیم بیشتر درون آن واکاوی کنیم و بهترین قابلیت های جدیدی که شرکت سونی در آن گنجانده است را مشاهده کنیم. سونی همیشه مرزهای ممکن در یک گوشی هوشمند را درمی‌نوردد و ایکس زد 2 نیز از این قضیه مستثنا نخواهد بود.

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

ما در این مقاله قصد داریم 5 مورد از بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 که می‌توانند هر کسی را ترقیب به خریداری این گوشی کنند معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

♦ ضبط ویدیو اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای فول اچ دی

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

سال گذشته سونی دنیا را با ارائه قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه همراه با گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم خود شگفت زده کرد. آن یک شاهکار باورنکردنی برای هر دوربینی (در گوشی های هوشمند) بود، زیرا برای خرید یک دوربین حرفه‌ای با چنین قابلیتی نیز باید شما هزینه‌ی هنگفتی را متحمل می‌شدید. ضبط ویدیو با این نرخ در پرچمدار قبلی سونی با وضوح HD انجام می‌شد. این وضوح هرچند خیلی بد نبود، اما برای دوربینی که می‌توانست به صورت استاندارد ویدیوهای 4K بگیرد، میزان ناچیزی بود.

امسال این قابلیت در XZ2 و XZ2 Compact بهبود پیدا کرده است. هر دو گوشی قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرم 960 فریم برثانیه هستند. نکته جالب اینجاست که حالا این ویدیوها با کیفیت 1080p Full HD ضبط می‌شوند. این میزان زمان پخش را از 6 ثانیه با وضوح HD‌ به 3 ثانیه با وضوح Full HD‌ رسانده است تا عملکرد گوشی های جدید سونی حیرت انگیز باشد. اگر شما یک یوتیوبر باشید یا جزو افرادی باشید که روزانه ویدیوهای مختلفی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بی‌تردید ضبط ویدیو اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای فول اچ دی یکی از بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 است که می‌تواند به عنوان یک دارایی ارزشمند برای شما تلقی شود.

♦ موتور ویبره ارتعاشی

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

هپتیک ها هر سالی که می‌گذرد بهتر از گذشته می‌شوند. حالا شما می‌توانید تفاوت یک ضربه کوچک و یا فشار بیشتر بر روی گوشی‌تان را متوجه شوید. شرکت‌هایی نظیر اپل از چنین قابلیت‌های مدرنی بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند و کیفیت هپتیک محصولات آن‌ها به قدری بالا است که شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مختلفی را به لطف قدرت هپتیک ها در اختیار داشته باشید.

سونی می‌خواهد یک گام فراتر از این برود. آن‌ها موتور ویبره خود را با ارتعاش توسط موزیک، فیلم، بازی و سایر رسانه‌ها بازطراحی کرده‌اند. این کمپانی می‌خواهد شما بیشتر در محتوای رسانه‌ای خود غوطه‌ور شوید و به نظر می‌رسد این کار را نیز خوب انجام داده‌اند. ما نمی‌توانیم تصور کنیم هر دفعه شما گوشی در دست دارید آیا مشغول بازی هستید، به موسیقی گوشی می‌دهید و یا در حال تماشای یک کلیپ ویدیویی هستید، بنابراین سونی یک اسلایدر اضافه را در منو تنظیمات صدا قرار داده است تا بتوانید هپتیک ها را از آن طریق باب میل خود تنظیم کنید.

♦ تصویربرداری سه بعدی به روز شده

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

جدیدترین عضو خانواده ایکس زد سونی یک قابلیت تصویربرداری سه بعدی به شما خواهد داد که می‌توانید مدل‌های سه بعدی از اشیأ مختلف را توسط دوربین پشتی گوشی تولید کنید. کافیست دو مرتبه به دور یک شی بچرخید تا بتواند سند سه بعدی آن را ثبت کند و بتوانید آن را به عنوان یک مدل سه بعدی به نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی نظیر Blender، Maya و Unity وارد کنید. سونی این قابلیت را حتی به دوربین جلوی گوشی های جدید خود افزوده است.

سونی همچنین کیفیت این مدل‌ها را نسبت به گذشته بهبود بخشیده است و دوربین XZ2 حالا می‌تواند جزئیات بیشتری را ذخیره کند. دوربین جلو نیز مدل‌های تمیزتری را با توجه به قدرتی که دارد ایجاد می‌کند تا زمانی که این مدل‌های تولید شده را به نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی وارد می‌کنید، از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. بی‌تردید این یکی از بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 برای یک هنرمند سه بعدی است.

♦ ضبط ویدیوهای 10 بیتی 4K HDR

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

در سال 2017، بسیاری از تهیه کنندگان ویدیویی به سمت استفاده از دوربین پاناسونیک GH5 رفتند، زیرا آن قادر به ضبط ویدیوهای 10 بیتی 4K بود. تعداد کمی از دوربین‌ها قادر به ضبط این چنین ویدیوهایی هستند و حالا سونی آن را به گوشی هوشمند خود افزوده است! هیچ گوشی دیگری در حال حاضر نمی‌تواند چنین ویدیوهایی را ضبط کند. شاید شما اگر یک کاربر معمولی باشید این قابلیت به چشم نیاید، اما اگر یکم تهیه کننده حرفه‌ای ویدیویی هستید، وجود چنین قابلیتی بر روی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 2 می‌تواند بیشتر شبیه به یک معجزه باشد.

شما می‌توانید این ویدیو ضبط شده را در هر دستگاهی که از HDR پشتیبانی می‌کند پخش کنید. یوتیوب نیز حالا از ویدیوهای HDR پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که مردم بیشتری از سراسر جهان می‌توانند حالا ویدیوهای HDR تولید شده توسط شما را مشاهده کنند.

♦ اسپیکر دوگانه جلویی و DAC‌ داخلی

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

سونی گوشی جدید خودش را با بلندگوی دوگانه جلویی همراه کرده است تا شما بتوانید تجربه صوتی عالی را در اختیار داشته باشید. این اسپیکرها با یک DAC داخلی همراه شده‌اند که کیفیت موسیقی و صدای فیلم‌ها را در گوشی افزایش خواهد داد. متاسفانه جک هدفون از روی این گوشی حذف شده است، اما DAC‌داخلی و پشتیبانی از کدک‌های صوتی باکیفیتی همچون aptX HD می‌تواند این امیدواری را برای کاربران به وجود آورد که با استفاده از هدفون های بیسیم یا هدفون های مجهز به درگاه USB‌ نوع C می‌توانند از کیفیت عالی موسیقی لذت ببرند.

سونی همچنین یک دانگل را نیز در هر جعبه قرار می‌دهد تا بتوانید از هدفون های قدیمی نیز بر روی گوشی خود استفاده کنید.

بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2

این 5 مورد بهترین قابلیت های سونی اکسپریا XZ2 از نظر ما هستند. البته قابلیت‌های بیشتری نیز در این گوشی پرچمدار وجود دارد که در مطالبی جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت و این مطلب را به 5 مورد از بهترین‌های آن از نظر خودمان محدود کرده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. این 5 تا نصفی از قابلیت های سونی بود، واقعا سونی همیشه و همیشه عالی کارکرده
    سامسونگ نمیتونه کیفیت تصویر رو با نرم افزار جبران بکنه، بخاطر همون میاد نمایشگری رو گوشی سوار میکنه که اگر احیاناً گوشی از دست مصرف کننده افتاد پدر مصرف کننده در اومده ?
    ولی برسیم ب سونی،
    صفحه نمایشاش همیشه با رزولوشن 347 ppi ب بالا بوده، برای بهبود تصاویر از موتور شفافیت تصویر استفاده کرده، و همیشه السیدی رو طوری زده که مشتری مداری رو حفظ کرده باشه
    اونایی هم که هی میان میگن حاشیه و قیافه و فلان…. چون برندشون جز کم کردن حاشیه چیز دیگه ای نداره ، فقط ملاکشون همونه?
    مثلا اس9، چیز جدیدی از خودش نداره، همه چیزش مال قبلیا بود اسلوموشنشم که ما پارسال معرفی کردیم با ایکس زد پرمیوم، امسالم که با کیفیت 1080 سامسونگ رو خاک کردیم تا دیگه نگه اسلوموشن با کیفیت اچ دی ?
    حالا برسیم ب چیپست،
    همتون بهتر میدونید که بهترین چیپست موبایلی دنیا اسنپدراگون هستش البته برا آندروید،
    خب یه نگاهی ب گوشیای قدرتمند سامسونگ و نگاهی ب قدرتمندان سونی بندازید
    95%گوشیای بازار ایران سامسونگ مربوط به چیپست اگزینوس هستش که آخرینش که رویه اس 8 بود توان یارا با اسنپدراگون 650 رو نداره(تو این مقوله خیلی حرفا هستش)
    و در آخر مدل پراکنی سامسونگ هستش که واقعا داره ب علاقه مندانش ظلم میکنه
    به عنوان مثال
    J5, j52016, j5prime, j52016, j5prime, j5ntx
    میدونین فرق اینا باهم چیه؟؟؟
    فقط و فقط ظاهر
    همشون رم2 یا 3 رو دارن و تو حافظه داخلی مشترک?
    وسونی
    بعنوان مثال
    XA, XA ULTRA, XA 1 ULTRA
    فرقشون
    رم از 2 به 3 و از 3 به 4 ارتقا پیداکرده،
    چیپست ازمدیاتک به اسنپدراگون ارتقا پیدا کرده
    دوربین از 13 به 23 ارتقا پیدا کرده
    سلفی از 8 به 16 با فلش و لرزشگیر ارتقا پیدا کرده
    وووو
    امیدوارم همیشه انتخابتون برای داشتن اسمارت فون ها، زیبایی نباشه بلکه کارایی باشه
    یاحق….

  2. بسیار عالی
    کیفیت ساخت بالا سونی قابل مقایسه با برند هایی مثل الجی نیست دوست عزیز
    این مدل کیفیت صدا عالی، صفحه نمایش رازی کننده
    دوربین بسیار خوب و نوآوری هایی همچون داینامیک ویبره و… هست
    اما هرچند میتونست طراحی بهتری داشته باشه و من خودم روز اول منتقد این طراحی بودم اما بعدش نظرم کمی تغییر کرد و باید بدونیم این طراحی اول راهه و مدل های بعد به تکامل میرسه
    اومد ایران و از نزدیک که دیدم به احتمال میخرمش

  3. درود بر سونی. من منتظر xz pro هستم

  4. اگه پوشتش سولاخ نبود بهتر نبود؟

  5. جالب بودن ولی راضی کننده نبودن

  6. اینا رو که همه گوشی ها دارن

  7. از این بهتر دیگه چید میخواین

  8. ببخشین مطالبم زیاد شد
    تو ایران ماهمه نهایت کاربدری که گوشی براشون داره تماس هست ووبگردیو تلگرام
    برا اینا هم حاشیه گوشی کم یا زیاد فرقی نداره یه سری هم که فقط دنبال کلاس هستن از گوشی وبرندی که میخرن ککه اونا کلا فازشون جداست طرف بلد نیس یه جی میل بسازه برا اکانت استورش بعد میاد چنان اظار فضل میکنه و درم ورد مزایای برند مورد علاقش میگه هر کی ندونه فکر میکنه نماینده مرحوم جابز هست که ازون دنیا اوامر اون خدابیامرز رو قراره به مردم برسونه والا
    دیدم که میگم

  9. دوستانی که همش طراحی طراحی میکنن مگه گوشیو فقط بخاطر ظاهرش میخرن یا امکانات و نو اوری و کارائیش دوستانی که طراحی خوب میخوان همون سامسونگ رو بگیرن اما خوب هواسشون باشه براش یه گارد خفن و محکم بندازن والا از دستشون بی افته باید نزدیک 1500 کم کم هزینه تعویض صفحه کنن که البته دیگه بدردم نمیخوره این گوشی امکانات عالی طراحی هم خوب شده اون حاشیه های زیاد صفحه نمایشش کم کرده حالا بر فرض تمام صفحه بشه صفحه نمایش میخواد چکار خارق العاده انجام بده که الان نمیتونه

  10. یعنی سونی با این طراحیاش داره مستقیما به شعور طرفداراش توهین میکنه

  11. یکی بود و هست که همش اپل اپل میکنه، حالا یکی دیگه هم پیدا شد الجی الجی میکنه.
    مطلب درباره فنآوری جدید یه گوشیه، نه طراحیش. شده از شما بپرسن غذا خوش مزه بود یا نه، شما درباره ظرف غذا نظر بدین.
    دوربین و کیفیت صدا فوق العاده وارد بازار شد که یه چیز کمیه، اونوقت شما درباره طراحی صحبت می کنید که یه چیز سلیقه ایه.

  12. چقدر زشته این گوشی
    به قول بعضیا بیشتر شبیه پاره آجره تا گوشی. سونی به جای اینکه بیاد به انتقاد کاربرانش گوش بده از چهارتا برند مثل ال جی طراحی گوشی یاد بگیره حداقل کپی کنه آقا شما کپی کنی خیلی بهتر از این طراحی های عجق وجقه