گوشی کت اس 61

بررسی کوتاه گوشی کت اس 61 ؛ مستحکم و متفاوت

گوشی کت اس 61 (Cat S61) با بدنه‌ای مستحکم و قابلیت‌های ویژه نظیر لیزر قوی و دوربین حرارتی در کنگره جهانی موبایل سال 2018 رونمایی شد. در اینجا مروری بر امکانات و مشخصات این گوشی خواهیم داشت.

گوشی کت اس 61 با یک بدنه بسیار ضخیم و قدرتمند طراحی شده است که با افتادن از فاصله حدود 2 متری هم آسیبی نمی‌بیند. داشتن دوربین حرارتی و انتشار نور لیزر از جمله قابلیت‌های دیگری هستند که گوشی Cat S61 به کاربران ارائه می‌کند. با توجه به همین امکانات ویژه و منحصر به فرد بر آن شدیم که این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی کت اس 61

گوشی Cat S61 با صفحه نمایش 5.2 اینچی و پنل LCD همراه شده است، با این حال ابعاد بدنه محصول بسیار بزرگتر هستند. این گوشی شبیه به یک تانک ساخته شده است؛ مقاوم، ضخیم با بدنه پشتی لاستیکی. امکان قرار دادن گوشی در جیب شلوارهای جین وجود دارد، اما راه رفتن در این حالت کمی سخت و آزاردهنده است. هدف از ساخت چنین محصولی، دوام آن در شرایط خاص و ویژه است، با این حال گوشی کت اس 61 به درد هر کاربری نمی‌خورد و امکانات آن در سطح پایینی هستند.

در عوض شاهد قرار گرفتن 3 قابلیت ویژه و جذاب در محصول مذکور هستیم:

گوشی Cat S61 با چند توانایی ویژه!

این گوشی با امکانات ویژه‌ای همراه است؛ نه تنها یک بلکه سه قابلیت ویژه! اولین مورد مربوط به دوربین حرارتی می‌شود. دوربین Flir قرار گرفته شده در پشت گوشی، امکان نمایش تصاویر حساس به گرما را فراهم کرده است. حساسیت این دوربین به نسبت گوشی های قدیمی‌تر بالا رفته و حالا می‌تواند دمای بالای 400 درجه سلسیوس را ثبت کند. این قابلیت، کاربردهای خاصی دارد که بیشتر به درد افراد حرفه‌ای می‌خورد: مکانیک‌ها می‌توانند به کمک این دوربین مشکلات مربوط به موتور ماشین‌ها را پیدا کنند، ساختمان‌سازها به کمک آن قادر به شناسایی لوازم الکتریکی هستند و موارد این چنینی. در حین کار با این بخش از گوشی مشکلی نداشتیم و دوربین حرارتی کارکرد خوبی داشت.

گوشی کت اس 61

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه گوشی Cat S61 ، امکان استفاده از لیزر تا فاصله 10 متری است. به کمک این قابلیت می‌توان فواصل مختلف را به شکل بسیار دقیقی اندازه‌گیری کرد (تا یک دهم اینچ!). این قابلیت نیز در بررسی کوتاه ما بسیار جالب و دقیق بود و کارگران ساختمان قطعا بهره خوبی از آن خواهند کرد. با این حال هرگز نباید نور لیزر را به سمت افراد دیگر گرفت!

مورد آخر، قرار گرفتن سنسور VOC در گوشی است. در ابتدا نمی‌دانستیم این سنسور چه کارکردی در گوشی های هوشمند دارد و از مسئولان Cat در نمایشگاه MWC 2018 در مورد آن پرسیدیم. این سنسور می‌تواند عناصر مختلف و کوچک محیط را شناسایی کرده و میزان آنها را تعیین کند. سنسور VOC در صورت بالا رفتن میزان یک عنصر خاص در محیط، کاربر را مطلع می‌سازد. این قابلیت نیز به درد افرادی با مشاغل خاص نظیر نقاشی ساختمان می‌خورد. به محض بالا رفتن میزان موارد خاص و آلوده، کاربر از این موضوع مطلع می‌گردد. کاربران می‌توانند این قابلیت را طوری فعال کنند که هر 30 ثانیه ذرات و عناصر محیط را بررسی کرده و آنها را از وجود خطرات احتمالی آگاه کند.

مشخصات گوشی کت اس 61 ..

این محصول علاوه بر قابلیت‌های ویژه و جذاب، یک گوشی معمولی است و در اینجا می‌خواهیم مشخصات معمولی آن را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در ادامه می‌بینید، مشخصات این گوشی در حد میان‌رده‌های بازار است:

  • صفحه نمایش: 5.2 اینچ با پنل LCD و رزولوشن صفحه 1080 در 1920
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 630 با 4 گیگابایت حافظه رم
  • حافظه: 64 گیگ حافظه داخلی
  • ظرفیت باتری: 4500 میلی‌آمپر
  • دوربین‌ها: 16 مگاپیکسل در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی

گوشی کت اس 61

قرار داشتن تراشه ضعیف اسنپدراگون 630 در کنار باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپری بدان معنا است که در گوشی کت اس 61 شاهد عمر شارژدهی مناسب تا دو روز خواهیم بود. با این حال در این زمینه باید منتظر بررسی‌های آینده باشیم.

قیمت 1000 دلاری!

اما یک نکته منفی در مورد این گوشی، قیمت آن است. برای خرید این محصول باید هزار دلار (799 پوند در بریتانیا و 899 یورو در اروپا) پرداخت کنید.

آیا این قیمت منصفانه و معقول است؟ با توجه به قرار داشتن چند قابلیت منحصر به فرد و کمیاب در این گوشی، پاسخ به این سوال کمی سخت است. قطعا این گوشی برای هر کاربر عادی طراحی نشده است و کاربردهای خاص و تخصصی دارد. تنها برخی افراد با مشاغل خاص می‌توانند از این امکانات نهایت بهره را ببرند. توجه داشته باشید که با این هزینه می‌توان پرچمداران قدرتمند و بزرگی نظیر آیفون 10 اپل یا گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ را خریداری کرد. در ادامه توجه شما را به گالری تصاویر این گوشی جلب می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من میخوام بخرم اگر کسی داره رلجع بهش بهم بگه مرسی

  2. چخبره هزار دلاررر
    ولی باتریش قویه