میزهای ایستاده

تمام روز نشستن در دفتر کار بد است اما میزهای ایستاده هم راه‌حل خوبی نیستند

این درست است که تمام روز نشستن در دفتر کار بسیار بد است، اما استفاده از میزهای ایستاده نمی‌تواند راه حل خوبی باشد. پس برای حفظ سلامتی باید چه کار کرد؟ ما در ادامه به شما می‌گوییم.

هرکسی این را می‌داند که تمام روز نشستن در دفتر کار بد است. اما یک مطالعه جدید از سوی دانشگاه Curtin University استرالیا نشان می‌دهد که میزهای ایستاده ای که برای جلوگیری از این موضوع در برخی دفترهای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد هم نمی‌تواند از آن بهتر باشد. یک مطالعه که در سال 2017 منتشر شد به این نتیجه رسید که ایستادن طولانی مدت می‌تواند اثرات مضر زیادی برای سلامت و بهره‌وری شما به همراه داشته باشد. این تحقیق ادعا می‌کند که پس از دو ساعت کار کردن بر روی یک میز ایستاده با کامپیوتر، بدن شما با ناراحتی، خستگی عضلانی و تورم اندام تحتانی مواجه خواهد شد.

و مشکلات فقط فیزیکی نیستند! در طول آزمایش انجام گرفته، زمان واکنش و شرایط ذهنی آن‌ها نیز با کاهش مواجه شده و بدتر از پیش شده است. اگرچه میزهای ایستاده می‌توانند زمانی که با مشکل خلاقیت مواجه می‌شوید، به شما کمک کنند تا بهتر تصمیم بگیرید. این مهم است که اشاره کنیم این مطالعه تنها بر روی 20 فرد بالغ انجام گرفته بود، پس سخت است بتوان با این تعداد،‌ نسبت به میزهای ایستاده قضاوت کرد.

میزهای ایستاده

میزهای ایستاده صدمات فیزیکی جدی به همراه دارند

با این حال، یافته‌ها چندان هم بی‌سابقه نیستند. نتایج به دست آمده از این مطالعه دقیقا مطابق یکی از کارکنان سایت بیزینس اینسایدر است که تجربه استفاده از میزهای ایستاده را داشته است. وی که Shana Lebowitz نام دارد، با امید به افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت دائم نشسته‌ای که داشته برای مدتی از یک میز ایستاده استفاده کرده است. اما این کار باعث بروز ناراحتی‌های فیزیکی برای او شده است. البته این دلیل نمی‌شود که ساعت‌ها نشستن پشت میز هیچ مشکلی ندارد. تیم تحقیقاتی سایت بیزینس اینسایدر متوجه شده است که این عمل باعث افزایش فشار خون و سطح کلسترول شده و می‌تواند مرگ زودرس از طریق سرطان یا بیماری‌های قلبی عروقی را به همراه داشته باشد.

راه حل چیست؟

یک محقق به نام Erin Brodwin عنوان می‌کند که فعالیت روزمره زیاد و پیاده روی‌های معمولی می‌تواند راه حل این مشکل باشد. یک گزارش که در سال 2015 از سوی مجله بالینی انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد افرادی که در هر ساعت به مدت 2 دقیقه پیاده روی می‌کنند، خطر مرگ را 33 درصد نسبت به هم سن و سالانشان در خود کاهش می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. یه راه حل واسه این پیدا کنن مارو هم بیچاره کرده

  2. اتفاقا سر پا ایستادن خیلی اسیب بیشتر میرسونه

  3. کارمند های ما که همشون خوابن راحت مشکلی هم براشون پیش نمیاد

  4. یجور بود توی ادارات یه ترمیل کم سرعت بود همزمان طرف راه میرفتو کار میکرد

  5. ورزش ورزش ورزش
    اگه میخاین نقرس نگیرین

  6. والا ما که 24 ساعته پشت سیستم نشستیم و آخ هم نگفتیم

  7. خیلی بده. الان که دارم این رو می نویسم هم کمرم درد گرفته هم خوابم گرفته هم گردنم درست نمی چرخه. هم چشمام خسته شده.