7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

در این مقاله به بررسی 7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 & S9 Plus)، پرچمداران جدید سامسونگ خواهیم پرداخت که بی‌تردید یکی از بهترین گوشی های سال 2018 هستند.

سامسونگ یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری از گوشی های سری گلکسی اس 9 خود در کنگره جهانی موبایل بارسلونا پرده برداری کرد. آن‌ها از ظاهری شبیه به نسل پیشین خود برخوردار بوده که البته چیز بدی هم نیست، چرا که آن‌ها یکی از بهترین گوشی هایی بودند که سال گذشته عرضه شدند. اما این مدل‌های جدید از برخی به‌روزرسانی‌ها نظیر یک دوربین بهتر، جایگاه بهتر اسکنر اثر انگشت، رنگبندی جدید و یک قابلیت جذاب جدید به نام AR Emoji نیز برخوردار هستند.

شاید از همان روز اول چشمتان این گوشی‌ها را گرفته است و یا احتمالا منتظر گلکسی نوت 9 هستید که پیشبینی می‌کنیم در ماه مرداد یا تیر معرفی شود. به هر ترتیب، ما در این مقاله قصد داریم بهترین ویژگی ها و بدترین ویژگی های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را مورد بررسی قرار دهیم. این گوشی ها از هم اکنون برای پیش فروش قرار داه شده‌اند و از 25 اسفند ماه نیز فروش جهانی آن‌ها آغاز خواهد شد. قیمت پایه مدل اس 9 سامسونگ 719.99 دلار و قیمت برادر بزرگ‌تر آن نیز 839.99 دلار خواهد بود.

نکات مثبت

 دستیابی آسان‌تر به اسکنر اثر انگشت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این گوشی ها با نسل پیشین خود گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس،‌ درک بازخورد مشتریان توسط سامسونگ و سرانجام جابجایی اسکنر اثر انگشت از سمت راست دوربین به زیر آن برای دسترسی بهتر است.

کاربرانی از دست‌های بزرگ‌تری برخوردارند شاید متوجه این جابجایی نشوند، اما برای سایر افراد این یک بهبود بسیار مناسب محسوب می‌شود. این جابجایی حتی باعث می‌شود زمانی که قصد استفاده از اسکنر را دارید، کمتر به طور تصادفی انگشت شما بر روی لنز رفته و باعث کثیف شدن آن شود.

 نمایشگر بلندتر، روشن‌تر

این مزیت شاید برای برخی جذاب به نظر برسد، اما قابل ذکر است که نمایشگر 5.8 اینچی سامسونگ گلکسی اس 9 و 6.2 اینچی مدل پلاس، حالا بزر‌گترین و شفاف‌ترین‌ها در نوع خود هستند‌؛ حتی اگر اختلافشان با رقبا کم باشد. آیفون 8 پلاس، بزرگ‌ترین گوشی هوشمند اپل است که از نمایشگر کوچکتر 5.5 اینچی بهره می‌برد. هرچند گلکسی اس 8 همراه با نمایشگر 6.3 اینچی‌اش را نیز نباید از یاد برد.

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

سامسونگ همچنان از پنل سوپر آمولد با وضوح 2960×1440 پیکسل (مشابه نوت 8) استفاده می‌کند، اما هر دو گوشی امسال از نمایشگر قدبلندتر 18.5:9 برخوردار بوده که حتی کمی روشن‌تر هم شده‌اند. آن‌ها همچنین از نمایشگرهایی لبه به لبه (Edge-to-Edge) با حاشیه‌هایی بسیار کم در اطراف برخوردارند و درست نظیر سایر پرچمداران بزرگ در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. در اینجا خبری از طراحی ناچ شبیه آیفون ایکس نیز نیست.

دیافراگم دوربین می‌تواند تغییر کند

دوربین، مهم‌ترین المان در سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

چه اس 9 پلاس دو دوربینه و چه اس 9 تک دوربینه می‌توانند از نرم افزاری برای تعیین سطح نور و تغییر خودگار دیافراگم استفاده کنند. دوربین این گوشی‌ها می‌تواند تا دیافراگم f/2.4 باز شده تا پس زمینه بیشتر مشخص باشد. در شرایط نوری تاریک نیز شما همچنان می‌توانید از دیافراگم f/1.5 استفاده کنید. سامسونگ اپلیکیشن دوربین گوشی های جدید خودش را تغییر داده است. حالا سوایپ کردن به حالت‌های مختلف آسان‌تر شده و برخی موارد دیگر نیز نظیر فوکوس خودکار، کاهش نویز چند فریم و فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با وضوح 720p باعث بهتر شدن این دوربین شده است. دوربین اصلی هر دو مدل اس 9 و اس 9 پلاس از مشخصات یکسانی بهره می‌برد که یک سنسور 12 مگاپیکسلی است. مدل اس 9 پلاس علاوه بر این، یک سنسور دیگر را نیز در زیر آن جای داده است.

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

پس اگر علاقه‌مند به عکاسی بوده یا خود یک عکاس هستید، باید این دو پرچمدار سال 2018 سامسونگ را به عنوان گزینه‌های خوبی برای خرید در فهرست گوشی های مورد علاقه خود قرار دهید. البته تاکید می‌کنیم که نباید انتظار داشته باشید کیفیت این دوربین‌ها به اندازه تصاویری باشه که توسط دوربین های حرفه ای DSLR گرفته می‌شود.

اینجا یک جک هدفون وجود دارد

حتی بزرگ‌ترین علاقه‌مندان به دانگل هم زمانی که دانگل همیشه مزاحم خود را گم کنند، اگر هدفون بیسیم نداشته باشند، رسما تا خریدن یک دانگل تازه نمی‌توانند از هدفون سیمی خود بر روی گوشی‌شان لذت ببرند. شاید این اتفاق برای همه رخ ندهد، اما جک‌های هدفون همچنان برای بسیاری از کاربران سودمند هستند. حتی اگر از آن‌ها استفاده نکنید هم آن‌ها گزینه‌ی خوبی هستند.

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بر خلاف سایر رقبای کلاس خود از جمله آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون ایکس، هواوی میت 10 یا میت 10 پرو همچنان به یک جک هدفون مجهز است. این یک موهبت بزرگ برای علاقه‌مندان به موسیقی است که دوست ندارند از هدفون های بیسیم یا دانگل‌های تبدیل کننده برای گوش دادن به موسیقی توسط گوشی خود استفاده کنند. دانگل‌ها معمولا کوچک هستند و به آسانی گم می‌شوند.

نکات منفی

AR ایموجی جذاب نیست

در حالی که انیموجی آیفون ایکس موفق نشد نزد کاربران محبوب شود، اما ظاهرا الگوی رفتاری ویروسی را به همراه داشته است. سامسونگ نیز همراه با گوشی های پرچمدار جدید خود از قابلیت AR Emoji پرده برداری کرد که جزئیات و رفتار چهره‌ی شما را به یک شخصیت دیجیتالی تبدیل می‌کند و می‌تواند تنها مواردی پیش پا افتاده نظیر نگاه کردن، چشمک زدن، لبخند و غیر هرا انجام دهد. آن درواقع چیزی شبیه به نسخه‌ی تحریف شده‌ی 3D Bitmoji‌ است.

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

سامسونگ همچنین از تکنولوژی مشابهی با انیموجی اپل برای ایموجی واقعیت افزوده خود استفاده نکرده است. آیفون 10 اپل از نقاط داده‌ای بر روی چهره‌ی شما استفاده می‌کند که به لطف دوربین True Depth خود می‌گیرد، در حالی که گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از دوربین سلفی و ماشین یادگیری برای ساخت آواتار کارتونی کاربران استفاده می‌کنند. پیش از آن که گوشی های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در 16 مارس (25 اسفند ماه) به دست خریداران برسد، سخت است بخواهیم از زبان کاربران در مورد این قابلیت نظر دهیم. پس باید منتظر ماند و بازخورد کاربران را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد.

دکمه‌ی بیکسبی همچنان هست

دکمه‌ی بیکسبی که خیلی هم دوست داشتنی نیست همچنان بر روی گوشی جدید سامسونگ نیز دیده می‌شود؛ گرچه شما می‌توانید آن را غیرفعال کنید. اپلیکیشن بیکسبی چندین به‌روزرسانی را دریافت کرده است و حالا می‌تواند میزان کالری‌های داخل یک غذا را از طریق عکس نشان داده و یا ترجمه‌ی همزمان را خیلی سریع‌تر انجام دهد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها در حال عقد امضای قرارداد با سامسونگ هستند تا بتوانند از مزیت‌های بیکسبی بهره‌مند شوند.

7 قابلیت خوب و بد سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

با این حال، این به‌روزرسانی ها هرکسی را نمی‌تواند ترغیب به استفاده از بیکسبی کند. مترجم بیکسبی در واقع همان مترجم گوگل است (یک لوگو کوچک گوگل بر روی آن یافت می‌شود) و بسیاری از برنامه‌ها نیز فاقد پشتیبانی از آن هستند. بنابراین در حالی که سامسونگ هنوز به طور کامل این دستیار هوشمند را در اختیار کاربرانش قرار نداده، استفاده از یک دکمه اختصاصی برای آن کمی عجولانه به نظر می‌رسد.

قاب پشتی زود کثیف می‌شود

قاب شیشه‌ای پشتی سامسونگ خیلی زود اثر انگشت شما را به خود جذب می‌کند و کثیف به نظر می‌رسد. اگر شما با گوشی خود از یک قاب محافظ استفاده کنید مشکل حل خواهد شد، اما کسانی که بدون لوازم جانبی محافظتی از گوشی خود استفاده می‌کنند همیشه با این مشکل مواجه خواهند بود. به خصوص که در گوشی های سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رنگبندی جدید و خاصی نیز اضافه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ که نشون داد برتر مطلق در کنگره ی جهانی موبایل 2018 بوده و به بعد هم خواهد بود…دشمنای سامسونگ و طرفداران سونی بهتون صمیمانه تسلیت میگم…
    حالا معلوم میشه سونی خوبه یا سامسونگ…سونی اگه صفحه نمایش 8K هم بزنه به پای صفحات اچ دی سامسونگ نمیرسه

  2. ممنون که شاره کردیدد به اون ایموجی سه بعدی که اصلا جذاب نیست

  3. همش ایراد بود که

  4. واقعا AR ایموجی جذاب نیست چی بود آخه انقد مانور داد سرش

  5. ممنون از مطالبتون…ولی این نکات منفی اصلا به چشم نمیاد چون اس 9 با دنیایی از امکانات و نکات مثبت اومده که سال 2018 رو از آن خودش کنه…واقعا گوشی کامل و بی نقصیه

  6. دکمه بیکسبی همون محل اسکن اثرانگشته؟یعنی اون دکمه دوتا کاربرد دارد؟