گوشی های ویندوزی در فروشگاه مایکروسافت

گوشی های ویندوزی در فروشگاه مایکروسافت هم کمتر از اندرویدی‌ها است!

در حالی که شنیده می‌شود عمر ویندوز موبایل پایان یافته است، حتی در فروشگاه مایکروسافت نیز تعداد گوشی های ویندوزی قابل فروش کمتر از گوشی های اندرویدی است. این کمپانی تنها 2 مدل گوشی ویندوزی به فروش می‌رساند!

در حالی که مشغول مرور سایت رسمی مایکروسافت بودیم، چشممان به موضوعی افتاد که باعث خنده‌ی ما (البته خنده‌ای تلخ!) شد. میزان فروش گوشی های اندرویدی که در فروشگاه مایکروسافت به فروش می‌رسند، به مراتب بیشتر از گوشی های ویندوزی است که از نسخه موبایلی ویندوز 10 بهره می‌برند. در حال حاضر گوشی های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس، نوت 8 و ریزر فون محصولات اندرویدی هستند که می‌توانید از فروشگاه مایکروسافت خریداری کنید. این درحالیست که در لیست محصولات آن‌ها تنها گوشی های ویندوزی اچ پی الایت ایکس 3 و آلکاتل آیدل 4 اس که هر دو محصول سال 2016 بوده و دارای قیمت 599 و 199 دلار هستند به فروش می‌رسد.

گوشی های ویندوزی دیگر آپدیت نمی‌شوند

بدیهیست که دیگر عمر سیستم عامل ویندوز موبایل پایان یافته است. در اکتبر گذشته، Joe Belfiore، تائب رئیس گروه سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت این نکته را روشن کرد که دیگر این کمپانی بر روی نرم افزار و سخت افزارهای مبتنی بر ویندوز موبایل تمرکز نخواهد کرد. این بدان معناست که سازندگان شخص ثالث نیز دیگر هیچ دلیلی برای سرمایه گذاری و طلف کردن وقتشان در این پلتفرم نخواهند داشت.

مایکروسافت به جای تمرکز بر روی ویندوز موبایل، سخت بر روی تقویت و گسترش بخش نرم افزاری خود در دو پلتفرم اندروید و آی او اس تلاش می‌کند. توسعه دهندگان مایکروسافت اپلیکیشن‌های زیادی را از ابزار آفیس گرفته تا مایکروسافت لانچر (که این شرکت به طرفدران خود توصیه می‌کند حتما این لانچر را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنند) برای این دو پادشاه موبایلی جهان توسعه بخشیده‌اند. بنابراین مایکروسافت هم اکنون در داخل گوشی شما است و دیگر نیازی به تعداد کمی کاربر که شاید علاقه‌مند به پلتفرم ویندوز موبایل باشند، نخواهد داشت.

واقعیت این است که مایکروسافت حالا گوشی های اندرویدی بیشتری نسبت به گوشی های ویندوزی حتی در فروشگاه خود موجود دارد و به آرامی این پیام را می‌رساند که ما خسته‌ایم و شکست خورده‌ هستیم!