امکان استخراج آب در ماه

آیا امکان استخراج آب در ماه وجود دارد؟

رویای زندگی در کره ماه از گذشته تا به امروز ذهن انسان را مشغول خود کرده است. اما برای عملی شدن آن نیاز به وجود منابع مهمی است که یکی از آنها آب است. امکان وجود آب در ماه چیزی است که اگر به واقعیت تبدیل شود می‌تواند تا حد فراوانی مشکل زندگی در آنجا را برطرف کند.

اگر ما در حال فکر کردن به زندگی در کرات دیگر هستیم، نمی‌توانم صرفا به میزان آبی که همراه خود به آنجا می‌بریم تکیه کنیم، بلکه باید از منابع موجود در مقصدمان بهره‌مند شویم، بخصوص درباره آب که یکی از مهم‌ترین منابع مورد نیاز است. همچنین اکسیژن برای تنفس و سوخت برای موشک. اینکه بتوان مشخص کرد که منابع موجود در آنجا چیست و کجا هستند کار بسیار مهمی است، و همه به طور قطع در اینکه باید نگاهمان به کره ماه باشد متحد هستیم. طی یک تحقیقات گسترده که سال گذشته نیز به صورت عمومی منتشر شد نشان داد که احتمالاً در بخش‌های فراوانی از کره ماه آب وجود دارد و محققان دریافته‌اند که این آب در سراسر کره ماه توزیع شده است و این نظریه کاملاً با نظریه دیگری که می‌گفت آب فقط در مناطق خنک‌تر ماه وجود دارد کاملا در تناقض است.

مشکل مطالعاتی که درباره وجود آب در ماه انجام می‌شود، این است که دانشمندان عمدتا تا حد زیادی به طیف سنجی تکیه می‌کنند. نحوه بازتاب مور خورشید از سطح ماه تا حد زیادی به ما درباره ترکیبات شیمیایی موجود در سطح ماه می‌گوید اما فراموش نکنیم که ماه نیز آن‌قدر می‌تواند گرم شود که از خود نور مادون قرمز را منتشر کند.

تحقیق درباره آب در ماه

آیا آب در ماه وجود دارد؟ موسسه علوم فضایی کلورادو برای پیدا کردن جواب این سوال به سمت ترکیب 2 مجموعه از داده‌ها که یکی از آنها خوانش درجه حرارت از مدارگرد شناسایی ماه ناسا بود و دیگری اندازه گیری طیف سنج از داده‌های مدارگرد چاندرایان 1 هندی بود رفت.

آب در ماه

نتیجه تحقیق این موسسه در مجله Nature Geoscience منتشر شد. آن‌ها نوشتند با این تئوری که آب فقط در منطقه سرد و قطب‌های کره ماه وجود دارد مخالف‌اند، بلکه آب‌ها از این مناطق سردتر سفر خود را به سایر نقاط ماه آغاز می‌کنند و مطالعات تصحیح شده طیف سنجی نیز این مورد را تصدیق می‌کند که آب در همه‌ی کره ماه وجود دارد اما این آب نمی‌تواند ماه را به عنوان یک پایگاه دائمی برای حیاط معرفی کند. زیرا محققان بر این باورند که اثر این داده‌هایی که دریافت می‌کنیم احتمالاً هیدروکسیل (OH) است و مولکول آب واقعی (H2O) نیستند.

البته هنوز هم نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه وجود دارد تا بتوان درک بهترین از وضعیت آب در کره ماه به دست آورد، همچنین تکنیک‌های استفاده شده در این تحقیقات کمک شایانی برای پیدا کردن آب در داخل و خارج از منظومه شمسی کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به نظرم ممکن نیست، چرا؟ چون زمانی که بشر به همچین تکنولوژی هایی دست پیدا کنه رسما زمین غیرقابل سکونت شده و باید کوچ کنیم به سیاره ای دیگه یا نابود بشیم!!!

  2. از قامته صلات

    بشتابین به سوی نماز

  3. حواستون باشه تصفیه اب ببرید 😂

  4. این اپدیت نوت 8 کی میاد سرویس کرد

  5. ن بابا میبنی آبش سمی ممی نباشه بکشمون