مقايسه دو اسمارت فون اچ تي سي وان و آيفون 5

اچ‌تی‌سی با معرفی پرچمدار جدید خود، اچ‌تی‌سی وان همه را متعجب کرد. بدنه فلزی باکیفیت، نمایشگر بی‌نظیر، دوربین عالی، پردازنده قدرتمند و رابط کاربری انقلابی سنس 5 در کنار هم یک دستگاه بی‌نظیر را ترتیب داده‌اند. جنس بدنه این محصول باعث شده که در نگاه اول شباهت زیادی با آیفون 5 داشته باشد. اما آیا واقعا این دو دستگاه به هم شبیهند؟!

پس از معرفی اچ‌تی‌سی وان در ماه گذشته بسیاری گفتند که پرچمدار جدید این کمپانی تایوانی با بدنه تمام آلومینیومی که دارد، بسیار شبیه به آیفون 5 است. اما جدا از این حرف‌ها ما می‌خواهیم ببینیم که آلومینیوم به کار رفته در بدنه آیفون 5 چه تفاوتی با اچ‌تی‌سی وان دارد.

{photo}91/12/22/htc-one-vs-iphone5-1{/photo}

وقتی این دو ابزار را در دست می‌گیرید تفاوت آنچنانی میان آنها حس نمی‌کنید. اچ‌تی‌سی وان حدودا 14 میلی‌متر از آیفون 5 بلندتر است و پهنای آن نیز تقریبا یک سانتیمتر بیشتر است. وان تلفنی بزرگ‌تر با یک نمایشگر 4.7 اینچ است، در حالی که آیفون 5 مجهز به نمایشگر 4 اینچ است.

تفاوت بزرگ دیگر این دو گوشی که بیشتر به چشم می‌آید در لبه‌های آنهاست. اچ‌تی‌سی وان همچون Droid DNA و HTC 8X دارای لبه‌های خمیده و منحنی‌شکل است. باتری این دستگاه در وسط قرار گرفته و به همین دلیل امکان خمیدگی لبه‌ها فراهم شده است. این ویژگی باعث می‌شود که وقتی آن را در دست می‌گیرید احساس کنید این گوشی بزرگ از آن چه هست کوچکتر به نظر می‌رسد.

اگر بخواهیم وزن آنها را مقایسه کنیم، آیفون با 30 گرم وزن کمتر برنده است. البته این نکته را باید در نظر گرفت که آیفون ابزاری بسیار کوچکتر است، بنابراین این تفاوت وزن چندان هم دور از انتظار نیست.

اپل همیشه به داشتن اسپیکرهای باکیفیت شهره بوده، ولی اسپیکر‌های آیفون در مقابل اچ‌تی‌سی وان هیچ حرفی برای گفتن ندارد. گاهی اوقات آنقدر صدای بلندی را از این دستگاه کوچک می‌شنوید که ترجیح می‌دهید صدای آن را کم کنید!

{photo}91/12/22/htc-one-vs-iphone5-2{/photo}

در نهایت باید بگوییم تنها شباهت این دو دستگاه در این است که هر دو بدنه فلزی دارند و گرنه از هر لحاظ بین این دو تلفن هوشمند تفاوت‌های آشکاری وجود دارد که نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.


منبع : androidcentral