دوربین گلکسی اس 9 پلاس

دوربین گلکسی اس 9 پلاس ، بهترین دوربین در گوشی های هوشمند شد

دوربین گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) موفق شد بالاترین امتیاز را در سایت نشریه DxOMark به نام خود ثبت کرده و ثابت لقب بهترین دوربین در گوشی های هوشمند شود. این گوشی نخستین گوشی برند سامسونگ مجهز به دوربین دوگانه است.

نشریه مرجع دوربین DxOMark ساعاتی پیش نتایج آزمایش دوربین گلکسی اس 9 پلاس را منتشر کرد و این نتایج نشان می‌دهد نسخه پلاس جدیدترین پرچمدار شرکت سامسونگ حالا ساعت بهترین دوربین در گوشی های هوشمند شده است. این گوشی از یک نمایشگر 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم دوگانه f/1.5‌ و f/2.4 برخوردار است و لنز دوم آن نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری و دیافراگم f/2.4 است. هر دو لنز به تثبیت اپتیکال عکس مجهز بوده و دوربین اصلی علاوه بر آن، از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز بهره می‌برد.

گلکسی اس 9 پلاس ، پادشاه بهترین دوربین در گوشی ها

دوربین گلکسی اس 9 پلاس از دو لنز و دیافراگم دوگانه بهره می‌برد

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نخستین گوشی های هوشمند جهان از سوی برند سامسونگ بوده که ارائه کننده دیافراگم متغیر هستند. دوربین آن‌ها در شرایط نور کم به منظور دریافت حداکثر نور، از دیافراگم f/1.5 استفاده می‌کند، در حالی که برای جزئیات بیشتر و روشنایی در شرایط نوری زیاد نیز از دیافراگم f/2.4 استفاده خواهد کرد. همراه زوم اپتیکال 2 برابری لنز دوم دوربین گلکسی اس 9 پلاس و یک قابلیت ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن که می‌توان آن‌ها را با نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط کرد، نشریه DxOMark عنوان می‌کند که این گوشی ارائه کننده «یکی از جامع‌ترین امکانات تصویربرداری در گوشی های هوشمند» موجود در بازار است.

گلکسی اس 9 پلاس حالا موفق شده با کسب امتیاز 99، با فاصله‌ای بسیار کم نسبت به گوگل پیکسل 2 در صدر جدول بهترین های سایت DxOMark قرار گیرد. این نشریه همچنین اضافه می‌کند که هیچ ضعفی در دوربین گلکسی اس 9 پلاس نیافته‌اند و آن موفق شده در تمامی آزمون‌های پیش روی خود عالی عمل کند. امتیاز عکس فردی به دست آمده توسط این گوشی 104 بوده که در جای خود بهترین است. این درحالیست که امتیاز فیلمبرداری گلکسی اس 9 پلاس نیز 91 بوده تا آن از این حیث نیز یکی از بهترین‌ها باشد.

با کنار هم قرار دادن اطلاعات بررسی دوربین این گوشی، مهندسان DxOMark بیش از 1500 تصویر آزمایشی و بیش از 2 ساعت ویدیو را در محیط کنترل شده آزمایشگاهی و همچنین در محیط‌های طبیعی و محیط‌های بیرونی (با تنظیمات پیشفرض دوربین) ثبت کنند. در حال حاضر بررسی دقیق‌تر دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در سایت DxOMark موجود است که می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.