نوکیا 8 سیروکو

مقایسه نوکیا 8 سیروکو با آیفون ایکس اپل

نوکیا 8 سیروکو (Nokia 8 Sirocco) پرچمدار جدید اچ ام دی گلوبال است که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. در ادامه، نوکیا 8 سیروکو را با آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) مقایسه خواهیم کرد.

گوشی جدید نوکیا 8 سیروکو یکی از بهترین محصولات کنگره جهانی موبایل بارسلون بود و معرفی این موبایل باعث شد تا فنلاندی‌ها حضوری پررنگ‌تر و جدی‌تر در حوزه موبایل های پرچمدار و رقابت با سایر شرکت‌های مطرح داشته باشند.

آیفون ایکس، پرچمدار شرکت اپل است که سال گذشته با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع از راه رسید. اگرچه این تلفن هوشمند را می‌توان از جمله بهترین اسمارت فون های موجود در بازار در نظر گرفت، اما اچ ام دی بابت معرفی چنین محصولی شایسته تقدیر است. محصول جدید این شرکت در مقایسه با نسل قبلی، حالا باریک‌تر و کوتاه‌تر شده و سازندگان، لبه‌های نمایشگر را هم به صورت منحنی طراحی کرده‌اند.

مقایسه نوکیا 8 سیروکو و آیفون ایکس اپل را با صفحه نمایش آغاز می‌کنیم. آیفون 10 به صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا با وضوح 1125×2436 تجهیز شده و رقیب اروپایی آن هم با نمایشگری 5.5 اینچی P-OLED با وضوح 1440×2560 به دست کاربران می‌رسد. هر دو گوشی پیش رو ضمن داشتن زاویه دید مناسب، جزئیات را با دقتی بالا نمایش داده و رنگ‌ها را هم به صورتی برجسته پیش روی کاربران قرار می‌دهند. هرچند در بررسی اولیه این دو گوشی در نمایشگاه MWC 2018، صفحه نمایش نوکیا 8 سیروکو توجه ما را به خود جلب کرد. در واقع رنگ‌ها در این گوشی به شکلی تولید می‌شوند که توجه را به خود جلب می‌کنند!

نوکیا 8 سیروکو

در رابطه با دوربین نباید منتظر هیچ چیز غیرمنتظره‌ای باشید چرا که سازندگان از سیستم دوربین دوگانه با توانایی ثبت تصاویر پرتره در هر دو این تلفن های هوشمند بهره برده‌اند. متاسفانه فعلا امکان قضاوت در مورد دوربین موبایل اندرویدی نوکیا وجود نداشته و ما در مورد توانایی آن در رسیدن به توانایی آیفون ایکس در ثبت جزئیات و وضوح مطمئن نیستیم.

نوکیا 8 سیروکو

سازندگان از تراشه قدرتمند و البته قدیمی اسنپدراگون 835 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم در محصول جدید خود استفاده کرده‌اند. طی بررسی اجمالی این گوشی در نمایشگاه بارسلون، نوکیا 8 سیروکو عملکردی فوق‌العاده را به نمایش گذاشت. با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم که این گوشی در تست‌های طولانی‌مدت هم این پایداری را حفظ خواهد کرد یا نه.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که اهالی کوپرتینو مغلوب کمپانی نوکیا می‌شوند، قیمت است. این گوشی جدید حتی با قیمت 749 یورو برای بازار اروپا، هم‌چنان ارزان‌تر از آیقون هزار دلاری اپل است. تصور می‌کنید قیمت پایین‌تر تا چه اندازه برای موفقیت محصول جدید HMD تاثیرگذار است؟

گالری عکس نوکیا 8 سیروکو

مقایسه ویدیویی نوکیا 8 سیروکو با آیفون ایکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نوکیا درحد ایفونه مگه

  2. نوکیا مگه ور شکست نشد؟

  3. مشخصاتشون خیلی نزدیک به همه فکر کنم