تسلیحات هسته‌ ای

ولادیمیر پوتین: تسلیحات هسته‌ ای جدید روسیه غیر قابل ردیابی هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک سخنرانی در روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور تسلیحات هسته‌ ای غیر قابل ردیابی جدیدی را آزمایش کرده است.

ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی سالانه در برابر قانون گذاران روسیه گفت که تسلیحاتی شامل موشک‌های کروز با پیشران هسته‌ای، زیردریایی‌های بدون سرنشین با پیشران هسته‌ای و موشک‌های فراصوت که هیچ نمونه‌ای در دنیا ندارند، توسط این کشور آزمایش شده‌اند. او ادعا کرد که این تسلیحات جدید، سامانه دفاع موشکی ناتو را بی‌اثر خواهند کرد و این مسئله به معنی پایان آن‌چه پوتین “تلاش غرب برای متوقف کردن پیشرفت روسیه” خواند، خواهد بود.

تسلیحات هسته‌ ای

او اشاره کرد، از آنجایی که آمریکا در حال توسعه سامانه دفاع موشکی است که می‌تواند باعث از بین رفتن بازدارندگی هسته‌ای روسیه شود و نگرانی موسکو در این مورد را نادیده می‌گیرد، روسیه نیز چاره‌ای جز ساخت تسلیحات هسته‌ ای جدید ندارد. پوتین در همین مورد گفت:

“هیچ کس به حرف ما گوش نمی‌داد، حالا مجبورید که گوش کنید.”

رئیس جمهور روسیه ادعا کرد که ارتش این کشور موشک کروز با پیشران هسته خود را در زمستان گزشته آزمایش کرده و این موشک عملا بردی نامحدود دارد و برخورداری از سرعت بالا و مانورپذیری توانایی نفوذ به هر سامانه دفاع موشکی را به آن می‌دهد.

همچنین اظهار داشت که زیردریایی بدون سرنشین جدید بردی بین قاره‌ای دارد و می‌تواند با حمل کلاهک هسته‌ای، ناوهای هواپیمابر و تاسیسات ساحلی را هدف قرار دهد. برد عملیاتی بالا و سرعتش که 10 برابر بیشتر از وسائل بدون سرنشین مشابه است آن را در مقابل ردگیری دشمن ایمن می‌سازد.

سخنرانی پوتین با ویدئوها و تصاویر کامپیوتری از این تسلیحات هسته‌ ای همراه بود که بر روی یک صفحه نمایش عظیم نشان داده می‌شدند. یک ویدئوی کامپیوتری وسیله بدون سرنشین زیردریایی را نشان داد که از یک زیردریایی دیگر رها گشت و به یک ناوهواپیمابر برخورد کرد و همچنین در نزدیکی یک ساحل منفجر شد.

تسلیحات هسته‌ ای

پوتین اظهار داشت، آزمایش‌های راکتور هسته‌ای کوچک این وسیله زیردریایی نیز در زمستان گذشته به پایان رسیده است.

این اولین باری بود که سلاح‌های جدید با این میزان از جزئیات معرفی می‌شدند و نمی‌توان درستی این ادعا‌ها یا میزان پیشرفت پروسه توسعه این تسلیحات را به سرعت ارزیابی کرد.

پوتین اضافه کرد که هنوز نامی برای سلاح‌های جدید انتخاب نشده و پیشنهاد داد که وزارت دفاع رقابتی را در سطح ملی برای انتخاب بهترین نام‌ها برگذار کند. این پیشنهاد شیطنت آمیز یادآور زمان شوروی است که معمولا مرگبارترین تسلیحات را با معمولی‌ترین اسامی نامگذاری می‌کردند.

رئیس جمهور روسیه سلاح جدید دیگری به نام آوانگارد را معرفی کرد که یک موشک قاره‌پیما است. پوتین گفت که این موشک توانایی انجام مانورهایی تند و تیز را دارد که باعث می‌شود رهگیری آن توسط سامانه‌های دفاعی غیرممکن شود. او همچنین گفت روسیه موشک قاره‌پیمای جدید دیگری به نام سارمات را آزمایش کرده است که می‌تواند برای رسیدن به اهداف هم از قطب شمال و هم از قطب جنوب عبور کند. این موشک نسل بعدی موشک ساتان است و از کلاهک‌های بیشتری از ساتان حمل می‌کند.

پوتین از سلاح دیگری به نام کینژال نام برد که موشکی فراصوت است و هواگردی را با خود حمل می‌کند که سرعتش 10 برابر سرعت صوت است و دوهزار کیلومتر برد دارد (احتمالا چیزی شبیه Hypersonic Glide Vehicle‌ آمریکا و WU-14 چین) و در حال حاضر هم در منطقه نظامی جنوبی روسیه مستقر شده است.

همانطور که گفته شد، ولادیمیر پوتین دلیل تولید این تسلیحات هسته‌ ای را خروج آمریکا از توافقات دوران جنگ سرد اعلام کرد کرد که بر اساس آن توسعه سامانه‌های دفاع موشکی محدود شده بود.

تسلیحات هسته‌ ای

سیلو رهگیر سامانه ضد موشک آمریکا

“می‌خواهم به کسانی که در 15 سال گذشته به رقابت‌های تسلیحاتی دامن زده، برای برتری یک جانبه بر روسیه تلاش کرده و تحریم‌هایی غیرقانونی را با هدف جلوگیری از پیشرفت کشورمان اعمال کرده‌اند بگویم: هر چیزی که تلاش می‌کردید با سیاست‌هایتان از آن جلوگیری کنید اتفاق افتاده است. شما در متوقف کردن روسیه شکست خوردید.”

او نسبت به برنامه بازنگری هسته‌ای پنتاگون که اوایل سال جدید میلادی منتشر شد و در آن توسعه تسلیحات هسته‌ ای تاکتیکی پیش بینی شده است ابراز نگرانی کرد و گفت که این سیاست می‌تواند احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای را افزایش دهد.

“ما استفاده هر نوعی از تسلیحات هسته‌ ای علیه روسیه و متحدانش را، خواه از نوع کم قدرت، متوسط و با هر قدرت دیگر باشد، حمله هسته‌ای تمام عیار قلمداد می‌کنیم. پاسخ ما و عاقبت چنین حمله‌ای بسیار سریع خواهد بود. هیچ کس نباید در این مورد شکی داشته باشد.”

آمریکا نیز اعلام کرد که از توسعه چنین سلاح‌هایی آگاه است و سخنگوی ارشد پنتاگون، دانا وایت، گفت که این کشور غافلگیر نشده است. او گفت روسیه مدت زیادی است که در حال توسعه این تسلیحات است و به مردم آمریکا اطمینان داد که ارتش این کشور برای مقابله با هر گونه تهدیدی آمادگی کامل دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

30 دیدگاه

  1. چقدر پوتین طرفدار داره ۲۴ تا کامنت

  2. عجب زری زده این ولادمیر….آمریکا قدرتمند ترین اقتصاد و نیروی نظامی دنیا رو داره و تو علم و تکنولوژی هم که پیشتاز ترین هستش نمیاد یهویی اینقدر ادعا کنه بلکه اونا رو میسازه و هیچ صدایی هم درنمیاره ولی این چینیا و روسا میان برای چیزایی که ندارن و شاید حتی خوابشم نتونن ببینن ایقدر بلوف میزنن….حتی اگر هم روسیه اینا رو ساخته باشه آمریکا صد بار بهترشو داره

  3. …لَق هم پوتین هم ترامپولین!هردوتاشون!ما این وسط چه کاره ایم جز یه مُشت مصرفگرا و خود کم بین که یه عده هم مثل ذوق زده ها،ذوق اینطرف یا اونطرف را می کنند،تواین قانون جنگل هر کشوری مستقل و قوی نباشه به عنوان طعمه ازش استفاده میکنند و یا به عنوان کیسه بوکس ازش استفاده میکنند مثل اشغال ایران و تبعید رضاخان و چپاول تقسیم بندی شده ایران توسط انگلیس و آمریکا و روسیه که هفت میلیون ایرانی از گرسنگی مردند به عنوان هولوکاست ایرانی منتها حافظه تاریخی ما مثل چاه فاضلاب هست و کارمون میلنگه و همون بلا دوباره سرمون میاد منتها نه ذات درستی داریم که به دادمون برسه و نه عار میکنیم و عبرت میگیریم و دور هرز باطل و بیهوده!فراز و نشیب

  4. جرمی و رُفقای تیزکُلنگی به ایران نیامدن؟ شبها خواب وخورک ندارم از شوق دیدارشان! الان هم با یاد این تیم اتوموبیل رانی دارم روی زمین خاکو پیته میکنم تابیایند

  5. روسیه هیچ مالی نیست فقط زر زر الکی میکنه

  6. لعنت به پوتین و همه دوست های کمنستش

  7. این خبر ↓ یکی دو هفته پیش منتشر شد

    http://gadgetnews.net/236534/سپر موشکی جدید ژاپن روسیه را خشمگین کرده است؛ علت چیست؟

    تو این مطلب نوشته بود: موشک با برد بیش از 1700 کیلومتر، ناقض پیمان موشکی INF بین آمریکا و روسیه است.

    علتش حالا مشخص شد

    روسیه، موشک سرمت با برد طولانی و قابلیت هدف قرار دادن کل جهان رو معرفی می کنه!

    حالا جواب این سوال ↓ مشخص میشه

    سپر موشکی جدید ژاپن روسیه را خشمگین کرده است؛ علت چیست؟
    خشمگینی روسیه مسئله نبود!، مسئله این بود تا موشک سرمت رو به نمایش بزاره و تقصیر خارج شدن از پیمان موشکی INF رو به گردن امریکا بندازه و بگه اول امریکا این قانون رو نقض کرده

    با تشکر

  8. قیافه ولادیمر پوتین انگار رباطه
    چشم رنگی بی رنگ رو

  9. مه همه جهان غیر قابل ردیابیه مثلا که چی

  10. درود بر پوتین! بسیار قبولش دارم

  11. ایول پوتین دوست ایرانه

  12. اینها تبلیغات است اقتصاد روسیه با تحریم های غرب ضعیف شده و پیش بینی شده امسال هم ضعیف تر می شود برای مثال روسیه اعلام کرده بودجه نظامی اش از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ معادل ۳۲۱ میلیارد دلار است در حالی که آمریکا بودجه نظامی اش را فقط برای سال ۲۰۱۸ حدود ۷۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده است…

  13. ولادیمیر پوتین یکی از قاتل های قرن

  14. امریکا چه قلطی میخواد بکنه حالا ? درود بر پوتینه افتخار گرا