بهترین محصولات MWC 2018

بدترین و بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 کدامند؟

امسال همانند سال‌های پیشین، تکنولوژی‌ها و گجت‌های جدیدی در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند؛ اما عنوان بدترین و بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 به کدام دیوایس‌ها می‌رسد؟

گرچه نمایشگاه MWC امسال بیشتر از هر گجت دیگری، تحت تاثیر پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس قرار گرفته بود اما کمپانی‌هایی نظیر سونی، ال جی، نوکیا و هواوی تلاش کردند تا در کمال آرامش و خونسردی به معرفی محصولات جدیدشان بپردازند. محصولاتی که در نوع خود بی‌نظیر، جذاب و جالب بودند و توانستند تا روزهای پایانی نمایشگاه، بارسلون را به عنوان جذاب‌ترین شهر تکنولوژی دنیا نگه دارند.

کمپانی‌های بسیار زیادی از شرکت‌های مشهور گرفته تا کمپانی‌های چینی گمنام در این نمایشگاه حضور داشتند اما القاب بهترین و بدترین، تنها به تعداد معدودی از محصولات این کمپانی‌ها می‌رسد. اما بدترین و بهترین های نمایشگاه MWC 2018 کدامند؟

بهترین موبایل های MWC 2018

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

شاید آوردن نام گلکسی اس 9 و برادرش (Galaxy S9 & S9 Plus) به عنوان بهترین گوشی های MWC 2018 کاری بس کلیشه‌ای باشد اما اگر واقع‌بین باشیم، خواهیم دید با قیمت 720 دلار هیچ تلفن هوشمند اندرویدی نمی‌تواند عملکردی بهتر از پرچمداران نیمه اول 2018 سامسونگ داشته باشد. دوربین بازطراحی شده با دو دیافراگم متفاوت، ظاهر زیبا و شکیل به دور از هرگونه حاشیه و استفاده از قدرتمندترین چیپست‌ها تا به امروز، همه و همه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را به بهترین موبایل‌های نمایشگاه MWC امسال تبدیل می‌کنند.

 

نوکیا 7 پلاس

شاید از حضور نوکیا 7 پلاس در جمع بهترین گوشی‌های نمایشگاه امسال تعجب کنید، اما باید بدانید متقاضیان گوشی‌های اقتصادی در حال افزایش شدیدی است و 7 پلاس می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای این دسته از کاربران باشد. گوشی جدید نوکیا نه تنها می‌تواند از پس کارهای روزمره و سبک بر بیاید، بلکه از نسبت نمایشگر 18:9، دوربین دوگانه با لنز تله‌فوتو، حافظه ذخیره‌سازی بالا، اندروید خالص، چیپست کم مصرف و باتری حجیم برخوردار است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نوکیا برچسب قیمتی 399 یورویی روی 7 پلاس گذاشته و به نظر می‌رسد این موبایل پتانسیل لازم برای افزایش ارزش سهام HMD، کمپانی مادر نوکیا را داشته باشد.

 

سونی اکسپریا ایکس زد 2 و نسخه کامپکت آن

سال‌ها بود که از تلفن‌های هوشمند تولیدی سونی، تصور مکعب مستطیلی داشتیم اما بالاخره سران ژاپنی در نمایشگاه امسال سنت‌شکنی کردند و دستی به سر و روی پرچمداران سرزمین آفتاب کشیدند. با طراحی جدید مهندسان سونی، حالا نسبت نمایشگر به بدنه به بیش از 80 درصد رسیده و از نسبت 18:9 در صفحه نمایش استفاده می‌کند که گویی به یک استاندارد نانوشته در میان تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است.

ایکس زد 2 تمامی شاخصه‌های یک پرچمدار سال 2018 را دارد، از قبیل چیپست اسنپدراگون 845، گواهی طراحی ضدآب، نمایشرگر HDR و دوربین‌های قدرتمندی که می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن زیبایی ثبت کنند. حتی در برخی موارد نظیر تصاویر true HDR و ویدیوهای 1080p اسلوموشن، از پرچمدار جدید سامسونگ نیز عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و رقیب سرسختی برای گلکسی اس 9 محسوب می‌شود.

بهترین تبلت MWC 2018

هواوی مدیاپد ام 5

گرچه تبلت‌های زیادی در نمایشگاه امسال معرفی نشدند اما اگر بخواهیم به بهترین آن‌ها اشاره کنیم، باید انگشتمان را به سمت نسخه 8.4 اینچی مدیاپد 5 دراز کنیم. طراحی زیبا و ساده، عمر زیاد باتری، مشخصات سخت افزاری بالاتر از متوسط، اسپیکرهای استریوی هارمن و قابلیت اتصال به شبکه LTE از جمله امکاناتی است که در قبال پرداخت 399 یورو، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بهترین تکنولوژی MWC 2018

ویوو اپکس

بهترین تکنولوژی تحت استفاده در کنگره جهانی موبایل 2018 به ویوو اپکس می‌رسد که از حسگر تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر و دوربین جمع‌شونده سلفی بهره می‌برد و آن را در زمره بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 قرار می‌دهند. البته پیش‌تر نیز ویوو در گوشی X20 Plus UD از فناوری حسگر تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کرده بود اما آنچه با خود در نمایشگاه امسال آورده، نسل جدیدی از این فناوری شناخته می‌شود و حسگر می‌تواند در هر مکانی از نمایشگر قرار بگیرد. برای نمونه، حسگر می‌تواند در وسط یا پایین نمایشگر قرار بگیرد تا قفل دستگاه با راحتی بیشتری باز شود.

فناوری جدید ویوو امیدوارکننده به نظر می‌رسد و احتمالا در آینده نزدیک دیگر خبری از حسگر فیزیکی برای تشخیص اثر انگشت روی اسمارت فون‌ها نخواهد بود.

دوربین جمع‌شونده سلفی نیز از دیگر قابلیت‌های جذاب ویوو اپکس شناخته می‌شود. این ویژگی به نمای یک دست و زیبای جلویی گوشی کمک شایانی می‌کند و حاشیه‌های دور نمایشگر را به حداقل می‌رساند.

بدترین‌های MWC 2018

برآمدگی زشت!

شرکت‌های زیادی نظیر ایسوس و کمپانی‌های گمنام چینی در نمایشگاه MWC امسال کپی ناشیانه‌ای از طراحی آیفون ایکس زدند و محصولاتشان را شبیه به آخرین نسل آیفون تولید کردند. برخی از این گوشی‌ها به قدری نازیبا طراحی شده بودند که قسمت‌های اطراف اسپیکر مکالمه هیچ عملکردی نداشتند و به صرف شباهت به آیفون ایکس، سیاه طراحی شده بودند. برخی دیگر نیز فراموش کرده بودند تا حاشیه قسمت پایینی نمایشگر را حذف کنند و دو برآمدگی یکی در بالا و دیگری در پایین صفحه نمایش به چشم می‌خورد.

چه تعدادی از بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 طراحی مشابه آیفون دارند؟

تغییر زبان طراحی یکی از کلیدی‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش محصولات است، اما تفییر به چه قیمتی؟ سال گذشته سامسونگ نیز دست به تغییر زبان طراحی تلفن‌های هوشمند پرچمدارش زد و نتیجه کار، حذف حاشیه‌های طرفین نمایشگر و به حداقل رساندن حاشیه‌های بالایی و پایینی بود که در مجموع ظاهری بسیار زیبا و شکیل برای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ارمغان آورد. کمی بعد از آن هم اپل به معرفی آیفون ایکس، به روش دیگری اقدام به حذف حاشیه‌ها کرده بود اما به عقیده بسیاری، طراحی اپل چندان متناسب، هماهنگ و زیبا نبود. با این وجود، کمپانی‌های چینی کورکورانه از طراحی اپل تقلید کردند و بدون توجه به ظاهر نهایی محصولاتشان، آن‌ها را در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند. با همه این تفاسیر، اگر شخصی خواهان تلفن هوشمندی با شمایل آیفون ایکس باشد، به سراغ فروشگاه‌های اپل خواهد رفت و به هیچ عنوان نظرش به سوی طراحی‌های ناشیانه چینی جلب نخواهد شد.

بهترین محصولات نمایشگاه mwc 2018

هوش مصنوعی یا امکانات اضافه؟

وقتی می‌گوییم یک تلفن هوشمند از هوش مصنوعی برخوردار است یعنی دقیقا چه انتظاری از دیوایس داریم؟ «هوش مصنوعی» عبارتی جادویی است که هر فردی با شنیدن آن تصور می‌کند دستگاه از قابلیت‌های عجیب و غریبی برخوردار است و می‌تواند کارهای خرق عادت انجام بدهد. اما در عمل، این ویژگی تنها به وجود قابلیت‌های اضافه‌تری نسبت به گذشته اشاره می‌کند و نمی‌تواند به تنهایی دلیل خوبی برای تغییر یک تلفن همراه باشد. گرچه وجود هوش مصنوعی مفیدتر از فقدان آن است اما نمی‌توان تلفن هوشمندی معرفی کرد که از قابلیت‌های مهم و کلیدی آن «هوش مصنوعی» باشد! پر واضح است که قابلیت‌های هوش مصنوعی در نگاه کاربر، عملکردی مبنی بر وجود هوش مصنوعی محسوب نمی‌شود و شاید بهترین تعریف از آن از دید کاربران، امکانات اضافه باشد.

به نظر شما چه محصولات یا تکنولوژی‌های دیگری می‌توانستند در لیست بدترین و بهترین محصولات نمایشگاه MWC 2018 قرار بگیرند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. خخخ من که گیج شدم انقدر شرکت الکی زیاد شدن هرکدوم برای خودشون میان به یه پرچم دار نمره میدن،شاید بخاطر این شرکت ها زیاد شدن تا تبلیغ رو راحتتر کنن?،کوبیدن ایسوس رو نفهمیدم چرا؟.بالاخره باید هر سال تغییر بدن طراحی رو

  2. یه مشت گجت بی مصرف کردن تو پرچمدارا فقط چیز خاصی من ندیدم

  3. گوشی ایسوس فوقع العاده زیباست چجوری جز زشت ترین ها شده حرف نبود بزنید

  4. به نظر من اکثر گجت ها و برنامه هایی که توی نمایشگاه نشون دادن خیلی بیخود بودن

  5. داداش اشکال نداره امسال خوشحال باش پارسال که بهترین شد xz premium اینم بدون اگه نسخه پرمیوم xz2 که قرار بود تو این نمایشگاه معرفی بشه اما سونی آخرین لحظه معرفیش نکرد هیچ شانسی سامسونگ در مقابلش نداشت ایشالا نمایشگاه بعدی ببینیم سامسونگ در مقابل xz2 premium حرفی داره برا گفتن

    • میگم تو هنوز تو جَوّ اون رای تقلبی و مسخره سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم گجت نیوز هستی ؟

      • مسیولین سایت مطمئن هستین بهترین گوشس سامسونگ انتخاب شد….؟؟
        آون فیلمی که من نگاه کردم بهترین گوشی ایکس زد انتخاب شد. عکسهاشم هنوز دارم که تندیس رو به نماینده سونی دادن. تو اینیستاگرام کانال سونی چند سایته دیگه هم هست…..

    • عزیز چرا پارسال اس ۸ نشد چون دیرتر معریفی شد واگرنه هرسال در نمایشگاهMWC همیشه گوشی های سامسونگ بهترین بود از اس ۲واس۳ اس۴ اس۵ اس۶ اس۷ اس۹

  6. زنده باد سامسونگ که نشون داد برتر مطلق در کنگره ی جهانی موبایل 2018 بوده و به بعد هم خواهد بود…دشمنای سامسونگ و طرفداران سونی بهتون صمیمانه تسلیت میگم…
    حالا معلوم میشه سونی خوبه یا سامسونگ…سونی اگه صفحه نمایش 8K هم بزنه به پای صفحات اچ دی سامسونگ نمیرسه