عملکرد دیافراگم دوگانه دوربین گلکسی اس 9

عملکرد دیافراگم دوگانه دوربین گلکسی اس 9 را در این ویدیو کوتاه ببینید

سامسونگ با معرفی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس خود اعلام کرد که دوربین این گوشی‌ها از سیستم دیافراگم دوگانه برخوردار است. این اولین باریست که در یک گوشی هوشمند از دو دیافراگم متفاوت صحبت می‌شود. عملکرد این سیستم را در یک ویدیو کوتاه ببینید.

یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین قابلیت‌های گلکسی اس 9 و برادر بزرگ‌تر آن در واقع وجود یک دوربین همراه دیافراگمی متغیر بود. به طور دقیق‌تر، دوربین گلکسی اس 9 می‌تواند با توجه به چگونگی روشنایی یا تاریکی یک صحنه، بین دو دیافراگم ثابت جابجا شود که سامسونگ نام این قابلیت را دیافراگم دوگانه نامیده است.

دیافراگم f/1.5 دوربین این گوشی ها همچنین عریض‌ترین دیافراگمی است که تا بدین لحظه در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. مقدار کمتر این دیافراگم نشان دهنده‌ی عریض‌تر بودن و بزرگ‌تر بودن اپرچر است که به معنای باز بودن بیشتر آن برای دریافت هر چه بیشتر خواهد بود. در نتیجه،‌ در مقایسه دوربین این محصولات با دوربین مجهز به دیافراگم f/1.7 نسل پیشین، گلکسی اس 9 می‌تواند تصاویر روشن‌تری در فضاهای تاریک‌تر بگیرد.

دیافراگم دوگانه تصاویری عالی در صحنه‌های روشن و تاریک می‌گیرد

همچنین یک دیافراگم بازتر در نمایش هرچه بیشتر عمق میدان نیز تاثیر گذار است و به شما اجازه می‌دهد تصاویری با پس زمینه‌ی تارتر و سوژه‌ی شفاف‌تر را بگیرید؛ این ویژگی، لازمه‌ی یک پرتره‌ی زیبا و جذاب است. زمانی که همه چیز زیادی روشن باشد، یک دیافراگم عریض‌تر می‌تواند برای عکس‌های شما مضر باشد و از آنجایی که دیافراگم دوربین گلکسی اس 9 f/1.5 است، اینجاست که سیستم دیافراگم دوگانه می‌تواند بسیار مناسب و خوب باشد. به همین خاطر است که دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از سیستم دیافراگم دوگانه برخوردارند تا در صورت لزوم f/1.5 به f/2.4 تغییر کند. بنابراین تصاویر شما در شرایط نوری بسیار روشن دیگر بیش از حد نورانی نخواهد بود و همه چیز به وضوح نمایان خواهند بود.

در ویدیو زیر که ما آپلود کرده‌ایم، می‌توانید چگونگی عملکرد سیستم دیافراگم دوگانه دوربین S9 را مشاهده کنید.

ویدیو عملکرد دیافراگم دوگانه گلکسی اس 9