روند تغییرات طراحی گوشی های سونی اکسپریا از سال 2012 تاکنون

روند تغییرات طراحی گوشی های سونی اکسپریا از سال 2012 تاکنون

با معرفی گوشی های اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) و اکسپریا ایکس زد 2 کامپیکت (Xperia XZ2 Compact) در نمایشگاه MWC 2018، طراحی گوشی های سونی اکسپریا دستخوش تغییراتی اساسی شد.

Ambient Flow نامی بود که سونی به طراحی گوشی های سونی اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت داد. در گوشی های جدید سونی که در کنگره جهانی موبایل بارسلون سال 2018 معرفی شدند، قاب عقب بار دیگر به یاد اولین اسمارت فون های این کمپانی ژاپنی، به شکل منحنی درآمد. در ادامه، ویدیویی را مشاهده خواهید کرد که تغییرات طراحی موبایل های سونی را از سال 2012 تاکنون بررسی می‌کند.

نسل‌های مختلف طراحی گوشی های سونی اکسپریا

در ابتدای ویدیو، Iconic Identity معرفی می‌شود؛ طراحی منحصربه‌فرد سری اکسپریا S که دارای منحنی خاص است و دکمه‌ها به صورت شفاف نمایش داده می‌شوند. در ادامه، OmniBalance را می‌بینیم که مدل‌های سال 2012 تا 2015 گوشی های اکسپریا را شامل شده است و با معرفی سری اکسپریا Z آغاز می‌شود. در OmniBalance، خبری از طراحی منحنی گوشی ها نیست و بدنه کاملا تخت و مستطیل‌شکل است. همچنین، امکاناتی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و اسپیکرهای استریو به این سری اضافه شد.

پس از آن، Unified Design را داریم که عمری کوتاه داشت و گوشی های سری اکسپریا X را در بر گرفت. لبه اسمارت فون ها در طراحی Loop Surface کمی گرد و نرم‌تر شد و حلقه آلومینیومی دکمه پاور از نسل OmniBalance به ارث برده شد و به دور اسکنر اثر انگشت حلقه زد.

حال با معرفی گوشی های سونی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت، زبان طراحی سونی به Ambient Flow تغییر یافت. ضمن تماشای ویدیوی زیر، به نظر شما کدام نسل از طراحی گوشی های سونی اکسپریا زیباتر و کاربردی‌تر بودند؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.