عدم تجهیز گلکسی اس 9 به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

چرا گلکسی اس 9 به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز نشد؟

یکی از مسئولان سامسونگ دلیل عدم تجهیز گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را عنوان کرده است. به نظر می‌رسد تا سال آینده سامسونگ قادر به ارائه این تکنولوژی نخواهد بود.

بر اساس شایعات، قرار بود که گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره‌مند خواهند بود، اما سرانجام این دو محصول معرفی شدند و خبر از چنین تکنولوژی نبود؛ در واقع اسکنر اثر انگشت گوشی های جدید سامسونگ هم بر روی قاب پشتی آن‌ها، اما در جایی متفاوت از نسل قبل جای گرفته‌اند. ما مطمئنیم که خیلی‌ها از این تصمیم سامسونگ متعجب شده‌اند، چرا که در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های کوچک‌تر نظیر ویوو به چنین تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند.

در همین راستا سایت اندروید پیت با مدیر نمونه محصولات و استراتژی تجاری سامسونگ، مارک نوتون (Mark Notton) در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا مصاحبه‌ای را انجام داده و دلیل عدم تجهیز گلکسی اس 9 به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را جویا شده است. نوتون در پاسخ به این پرسش ذکر کرده است، سامسونگ می‌خواهد پیش از ارائه هر تکنولوژی، در آن بهترین باشد. نوتون ادعا می‌کند که سامسونگ می‌خواهد زمانی که چنین تکنولوژی بیومتریکی را ارائه کرد، آن تنها یک قابلیت تجاری برای بازی با افکار عمومی نباشد و به صورت 100 درصدی کارایی داشته باشد.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر سال 2019 در گوشی های سامسونگ

بنا به گفته‌های نوتو، اینگونه به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان مشغول کار بر روی این تکنولوژی است تا احتمالا در گوشی های هوشمند آینده این شرکت شاهد حضورش باشیم. چند روز پیش در گزارشی به این قضیه پرداختیم که حتی گلکسی نوت 9 سامسونگ نیز به تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز نخواهد بود، پس احتمالا سامسونگ آن را در گوشی های سال 2019 خود به کار خواهد برد. نوتون در این مصاحبه اشاره کرده است که سامسونگ به حرف کاربران خود گوش کرده و اسکنر اثر انگشت را به محلی مناسب‌تر برای دسترسی آن‌ها منتقل کرده است. علاوه بر این، سرعت اسکنر جدید گوشی های گلکسی اس 9 به مراتب بیشتر از نسل گذشته‌ی آن‌ها است.