دستیار صوتی HiAssistant هواوی

دستیار صوتی HiAssistant هواوی با قابلیت‌های منحصر به فرد ارائه می‌شود

دستیار صوتی HiAssistant هواوی در حال توسعه بوده و می‌تواند سایر دستیارهای دیجیتالی موجود همچون آمازون الکسا و گوگل اسیستنت را به چالش بکشد!

آنها می‌گویند چیزی که شما را نکشد، شما را قوی‌تر خواهد کرد و از آنجایی که هواوی در تلاشش برای ورود به بازار آمریکا ناکام ماند، به نظر می‌رسد حالا این کمپانی چینی با یک پروژه جاه‌طلبانه، قوی‌تر و برجسته‌تر از قبل باز خواهد گشت. این‌بار خبری از یک دستگاه جدید نیست، بلکه هواوی مشغول راه‌اندازی سرویسی مبتنی بر هوش مصنوعی با نام “HiAssistant” و پشتیبانی از فرمان صوتی است. دستیار هوشمند هواوی به عنوان رقیبی جدید، احتمالا همان ویژگی‌هایی که آمازون الکسا، اپل سیری، گوگل اسیستنت و سامسونگ بیکسبی دارند را به شیوه‌ای که آنها نمی‌توانند، در چین ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی یکی از فناوری های داغ این روزهاست که حتی در گوشی ها موبایل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواوی نیز از آن دسته شرکت‌هایی نیست که به آسانی از این حوزه عبور کند. زمانی که اپل از فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی خود رونمایی کرد، هواوی هم در این راه به شیوه خودش گام برداشت. مدیران از یک واحد پردازش عصبی در تراشه قدرتمند کایرین 970 استفاده کرده‌اند تا قابلیت‌های ماشین یادگیری و هوش مصنوعی آن تقویت شوند.

دستیار صوتی HiAssistant

هواوی میت 10 پرو

اگرچه این سیستم آن‌گونه که باید موجب تحول نشد، ولی راه را برای توسعه هوش مصنوعی هموار کرد. از طرفی، دستیار صوتی HiAssistant هواوی از “HiVoice” تکامل پیدا کرده است. این دستیار دیجیتالی که از پلتفرم HiAi هواوی قدرت می‌گیرد، به نظر می‌رسد آماده ارائه تمام ویژگی‌هایی است که در سایر دستیارهای صوتی می‌توان پیدا کرد. HiAssistant همانند بیکسبی کنترل کامل روی موبایل کاربران دارد، همانند گوگل اسیستنت قادر به تشخیص آبجکت‌های مختلف است و مثل الکسا، با سرویس‌های تجارت الکترونیک و جستجو ادغام خواهد شد.

موضوعی که دستیار صوتی HiAssistant هواوی را از سایر رقبا متمایز می‌کند، ادغام عمیق آن با بازار کشور چین است. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در اپلیکیشن HiAssistant قادر به انجام کارهای مختلفی همچون ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی مثل QQ و WeChat یا ارسال پرداخت به بانک‌های اصلی چینی خواهد بود. البته با توجه به مزیت موقعیت هواوی در بازار کشور خود، ارائه چنین ویژگی‌هایی چندان هم غافلگیرکننده نیست.

دستیار صوتی HiAssistant هواوی به بازار چین محدود خواهد بود

از طرفی، این مزیت می‌تواند بزرگ‌ترین محدودیت نیز باشد. با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد HiAssistant تنها به بازار چین و به طور مشخص، فقط گوشی هایی که به تراشه کایرین 970 تجهیز شده و رابط کاربری EMUI 8.1 را اجرا می‌کنند، محدود خواهد بود. در این صورت، احتمالا گوشی های جدید سری P20 که به زودی معرفی می‌شوند هم از این دستیار دیجیتالی پشتیبانی خواهند کرد.

متاسفانه اطلاعاتی از زمان معرفی دستیار دیجیتالی هواوی منتشر نشده است.