خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo

خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo در ژنو رونمایی شد

خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی شد. در ادامه با خودرو تمام الکتریکی پورشه مجهز به قابلیت های آفرود بیشتر آشنا شوید.

کمپانی پورشه با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 از یک خودرو مفهومی تمام الکتریکی به نام پورشه Mission E Cross Turismo پرده برداری کرد و به نظر می‌رسد با عرضه‌ی نسخه تولیدی آن فاصله‌ی زیادی نداشته باشیم. شاید سورپرایز پورشه رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی و عرضه‌ی آن در سال آینده باشد، اما مهم‌تر بهره‌مند بودن ظرفیت‌های آفرود آن خواهد بود که می‌تواند به جذابیت‌هایش بی‌افزاید. این مدل، بزرگ‌تر از مانعی عبور کند.

در طول کنفرانس خبری شرکت پورشه، اولیور بلوم (Oliver Blume) مدیرعامل این شرکت عنوان کرد که خودرو مفهومی جدید پورشه Mission E Cross Turismo از طراحی مدل Mission E برخوردار بوده و امکانات آفرود پانامرا اسپورت توریسمو را لمس کرده ست. وی همچنین از این محصول به عنوان «یک خودرو مفهومی منحصر به فرد» یاد کرد و عنوان کرد که خیلی زود آن به چرخه‌ی تولید خواهد رسید.

پورشه Mission E Cross Turismo

ترکیب استفاده روزمره با ماجراجویی آفرود

خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo

مایکل مایر طراح شرکت پورشه در مورد طراحی این خودرو می‌گوید که «طراحی پورشه Mission E Cross Turismo ترکیبی از استفاده روزمره همراه با ماجراجویی آفرود است». وی توضیح می‌دهد که رونمایی از این خودرو در نمایشگاه ژنو امسال فرصت ایده‌آلی بوده تا آینده‌ی این خودرو را بسازد.

پورشه Mission E Cross Turismo می‌تواند در 3.5 ثانیه به شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو قادر است تنها با 4 دقیقه شارژ نزدیک به 100 کیلومتر را بپیماید. گرچه هنوز تایید نشده، اما گفته می‌شود همانند مدل اصلی Mission E با شارژ کامل می‌تواند تا 500 کیلومتر بی‌نیاز از شارژ مجدد باشد.

خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo

در حال حاضر جزئیات فنی خودرو مفهومی پورشه اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد همانند مدل اصلی Mission E از دو موتور الکترونیکی (یکی در هر محور) به منظور تولید انرژی ترکیبی 600 اسب بخار و گشتاور 898 نیوتن‌متر است. این تولید قدرت از طریق باتری‌های لیتیوم یونی که در کف خودرو نصب شده تولید می‌شود. خودرو مفهومی پورشه از سیستم چهار چرخ متحرک برخوردار است.

خودرو مفهومی پورشه Mission E Cross Turismo

پورشه ادعا کرده که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه نسخه‌های تمام الکتریمی 911 و مدل کوچکتر آن 718 خواهیم بود، اما بعید به نظر می‌رسد تا زمانی که از فناوری باتری‌های جامد استفاده می‌شود بتوان آن‌ها را در خیابان‌ها دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. طراحی لاستیکاش به بدنش نمیخوره

  2. ظاهر شیک و جالبی داره

  3. ما هنوز با پیکان جوانان میریم تو شهر دور دور تازه لاکچری هم هست

  4. فکر کنم این جایگزینه ماکان بشه