لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر

لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر با قدرت 631 اسب بخار از راه رسید

لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر (Lamborghini Huracan Performante Spyder) در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 معرفی شد. این خودرو از موتور 5.2 لیتری V10 نسخه کوپه قدرت می‌گیرد.

اورکان پرفورمانته اسپایدر، جدیدترین سوپر اسپورت لامبورگینی است که دروازه‌های کارخانه سانتاگاتا بولونیزه را برای به چالش کشیدن ابر خودروهای دیگر ترک می‌کند. همان‌طور که از نام این خودرو نیز پیداست، مهم‌ترین تفاوت محصول جدید ایتالیایی‌ها با خودروی قبلی را می‌توان سقف جمع‌شونده در نظر گرفت که جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

در محصول جدید لامبورگینی، از بدنه اصلی اوراکان پرفورمانته استفاده شده و ما باز هم می‌توانیم اسپویلر جلویی و باله عقبی فیبر کربنی را در کنار دیفیوزر برجسته آن مشاهده کنیم. به دنبال استفاده از سقف تاشو، حالا این محصول جدید شباهت زیادی به نسخه معمولی Spyder که سال 2016 معرفی شده بود پیدا کرده است. به گفته سازندگان، تنها 17 ثانیه طول می‌کشد تا سقف خودرو به صورت کامل جمع شود و این کار می‌تواند در سرعت 31 مایل بر ساعت (50 کیلومتر بر ساعت) انجام شود.

لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر

325 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر

همانند مدل پرفورمانته کوپه، نیروی محرکه توسط یک موتور 5.2 لیتری V10 تامین می‌شود که در نتیجه آن، قدرت 631 اسب بخار در دور موتور 8 هزار و همین‌طور گشتاور 443 فوت پوند (600 نیوتن متر) در دور 6500، به چهار چرخ فرستاده خواهد شد. سقف جدید پرفورمانته اسپایدر و مکانیسم الکتروهیدرولیک هم 125 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند تا وزن آن به هزار و 507 کیلوگرم برسد. با این حال، توزیع وزن با نسبت 43/57 باقی مانده است.

افزایش وزن خودرو سبب شده تا حالا شتاب 0 تا 62 مایل بر سرعت (0 تا 100 کیلومتر بر ساعت) به 3.1 ثانیه افزایش پیدا کند و لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر ظرف مدت زمان 9.3 ثانیه به سرعت 125 مایل بر ساعت (202 کیلومتر بر ساعت) دست یابد. حداکثر سرعت نیز همانند مدل کوپه، 202 مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر

سازندگان بدون هیچ تغییراتی باز هم از سیستم آیرودینامیکی فعال Aerodinamica Lamborghini Attiva استفاده کرده‌اند. این سیستم به اندازه‌ای در انتقال هوا از کابین موثر عمل می‌کند که لامبورگینی مدعی شده سقف این خودرو همانند نسخه کوپه که از سقفی ثابت بهره می‌برد، قادر به تنظیم جریان ذرات هوایی و حفظ شتاب آن است.

شباهت‌ها به همینجا ختم نمی‌شود و زیر بدنه اصلی خودرو می‌توانیم شاسی یکسان با مدل کوپه را پیدا کنیم. لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر برای فرمان داینامیک و کنترل پایداری، از تنظیماتی که مجددا کالیبره شده‌اند بهره می‌برد. به علاوه، در این محصول جدید حالت‌های رانندگی سه‌گانه “Anima” لامبورگینی یعنی Strada ،Corsa و Sport هم حاضر هستند.

انتظار می‌رود اولین سری از خودروهای جدید لامبورگینی، تابستان پیش رو وارد انگلستان شوند.

هنوز قیمت نهایی این محصول جدید اعلام نشده است، اما می‌توان قیمت پایه 238 هزار پوندی (23 هزار پوند گران‌تر از مدل کوپه) را برای آن پیش‌بینی کرد.

لامبورگینی اورکان پرفورمانته اسپایدر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دیوانه کنندست….بدون توربو تنفس طبیعی ..مدل کوپه 5ثانیه سریعتر از هایپرکار پورشه918بودتوپیست نوربرینگ…یکی از فنی ترین وزیبا ترین ماشینهای جهان

  2. من از بچگی عاشق این ماشین بودم بالاخره یروزم میخرمش

  3. نمیدونم طرح اولیه لامبروگینی کی داده ولی هرکی بوده یه طرحی داده هیچ وقت قدیمی نمیشه

  4. وجدانا آدم یه دونه از اینا داشته باشه دیگه چی میخواد؟ من باشم از ماشین پیاده نمیشم توش زندگی میکنم

  5. من تو نید فور اسپید یکی دو سال طول کشید بازش کنم تازه لامبورگینی معمولیو 😐