عکس سقوط یوفو در سرویس گوگل ارث جنجال به پا کرد!

عکس سقوط یوفو در سرویس گوگل ارث جنجال به پا کرد!

مدتی پیش یکی از کانال‌های نسبتا پرطرفدار یوتیوب عکسی را در یکی از ویدیوهایش نشان داد و ادعا کرد که در این تصویر، محل سقوط یوفو در سرویس گوگل ارث مشخص است؛ اما اصل ماجرا چه بود؟

یکی از کانال‌های معروف وب سایت یوتیوب به نام “SecureTeam10” که معمولا ویدیوهایی از موضوعات مربوط به تئوری‌های توطئه منتشر می‌کند،‌ به تازگی سعی داشت تا کاربران خود را با تصویری عجیب گول بزند! مسئولان این کانال اخیرا کلیپی را پخش کردند که در آن عکسی که ادعا می‌شد مربوط به محل سقوط یک یوفو در سرویس گوگل ارث است،‌ به نمایش گذاشته شده بود.

این عکس عجیب که به جزیره جورجیای جنوبی (South Georgia) در نزدیکی قطب جنوب مربوط می‌شود، شیئی را نشان می‌دهد که به گفته صاحبان کانال SecureTeam10 با قسمتی از یخچالی عظیم در نزدیکی کوه پجت (Mount Paget) برخورد کرده و آثار سقوط یک شی ناشناس پرنده را بر روی برف‌ها بر جا گذاشته است؛ اما اصل ماجرا به این اسرارآمیزی نبود.

همانطور که ریچارد والر (Richard Waller)، یکی از اساتید برجسته دانشگاه کیل در بریتانیا گفته و برای بسیاری از ما کاربران عادی هم مشخص است، آنچه که به عنوان محل سقوط یوفو در سرویس گوگل ارث معرفی شده حاصل پدیده‌ای طبیعی و غلتیدن تکه یخی بزرگ به سمت پایین کوه یخ بوده است؛ به بیان دقیق‌تر، در یک بهمن که در مناطق نزدیک به قطب جنوب زیاد اتفاق می‌افتد، تکه یخی عظیم، از آنچه که انتظار می‌رفت مسیر طولانی‌تری را طی کرده و از محل وقوع بهمن دور شده است.

عکس سقوط یوفو در سرویس گوگل ارث جنجال به پا کرد!

در قسمت راست تصویر و نزدیک به وسط، تکه یخ مورد نظر به سختی قابل رویت است.

با این حال ویدیو منتشرشده از این تکه یخ همچنان جنجال به پا کرده و تا همین لحظه، بیش از 500 هزار بازدید را در یوتیوب به خود اختصاص داده است؛ از طرف دیگر تیک آبی رنگی که به کانال‌ها و پروفایل‌های تاییدشده در پلتفرم‌های اجتماعی اختصاص داده می‌شود، در کنار نام SecureTeam10 خودنمایی می‌کند و همین اتفاق صدای بسیاری از کسانی که به موثق بودن خبرهای دنیای مجازی اهمیت زیادی می‌دهند را درآورده است.

در یوتیوب این علامت شناسایی مخصوص به کانال‌هایی است که به سازندگان شناخته‌شده محتوا مربوط باشد و یا برند، سازمان یا بیزنسی را نمایندگی کند و اینطور که به نظر می‌رسد، کسانی که مسئول تایید کانال‌های مختلف با تیک آبی رنگ هستند، اهمیت چندانی نمی‌دهند که در ویدیوهای یک کانال تصویر عادی از یک تکه یخ به یوفوها ارتباط داده شود!

هنوز دقیق مشخص نیست که دادن علامت شناسایی به کانال SecureTeam10 بر چه اساس اتفاق افتاده و از آنجایی که دروغ‌پراکنی و ساختن خبرهای جنجالی بر پایه اطلاعات غلط در کشورهای توسعه‌یافته اشتباه سنگینی در نظر گرفته می‌شود، تعدادی از وب سایت‌های معتبر مشغول نامه‌نگاری با یوتیوب در مورد این موضوع هستند؛ البته هنوز پاسخی از سوی این شرکت دریافت نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. لطفا به هیچ ملتی توهین نکنید تمام ملتها قابل احترام هستند

  2. همیشه میگن جایی رو که بلد نیستید آروم برونید… ایشان هم سیاره رو بلده نبوده چپش کرده…

  3. هفته ای سه چهار مرتبه یوفوها میان زمین دیگه عادی شده

  4. این کاناله یوتیوب کلا میخاد حاشیه درست کنه

  5. مردم چه بیکارن که به یه چیز مسخره اینقدر گیر میدن

  6. سادس میخان بازدید بگیرن از مردم که به هدفشونم میرسن