ریماک کانسپت تو

ریماک کانسپت تو معرفی شد؛ یک ابر خودروی الکتریکی با قدرت 1900 اسب بخار

ریماک کانسپت تو (Rimac Concpet Two) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو نو 2018 معرفی شد. این ابرخودروی الکتریکی ظرف مدت زمان 1.85 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد!

استفاده از برق به عنوان نیروی محرکه، به معنی عدم توانایی رسیدن به سرعت یا قدرت بالا نیست. در واقع این چیزی‌ست که ریماک با نمایش ابر خودروی الکتریکی جدید خود، آن را اثبات می‌کند.

ریماک کانسپت تو با توانای تولید نیروی هزار و 914 اسب بخار، ظرف تنها 1.85 ثانیه می‌تواند به سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کرده و با حداکثر سرعت 258 مایل بر ساعت (415 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. به نظر می‌رسد این اعداد به دقت توسط این کمپانی کرواسیایی محاسبه شده‌اند تا بتوان “Concept Two” را رقیبی جدی برای نسل جدید خودروی تسلا رودستر با شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت 1.9 ثانیه و حداکثر سرعت 250 مایل بر ساعت (402 کیلومتر بر ساعت) در نظر گرفت. همچنین با قدرت هزار و 914 اسب بخار، این خودرو در حدود 400 اسب بخار نیروی بیشتری در مقایسه با بوگاتی شیرون به عنوان یکی از سریع‌ترین ابر خودروهای فعلی تولید می‌کند.

خودروی الکتریکی ریماک کانسپت تو با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، ظاهری فوق‌العاده جذاب دارد. علی‌رغم باتری‌های ادغام‌شده این خودرو و تلاش‌های مهندسان برای سبک‌تر شدن، هم‌چنان این خودرو هزار و 950 کیلوگرم (حدود 4 هزار و 300 پوند) وزن دارد که برای یک ابر خودرو بسیار زیاد است. با این حال ریماک می‌گوید به واسطه سیستم “torque-steering” که کاملا روی هر چرخ مستقل است، خودرو هنگام چرخیدن به گونه‌ای عمل خواهد کرد که به‌نظر روی ریل است.

ریماک کانسپت تو

اگر از چرخش معمولی خسته شده‌اید، حالتی مخصوص دریفت برای کانسپت Two در نظر گرفته شده که به کاربران اجازه می‌دهد با سوئیچ کردن میان محورها، راننده رالی درونی خود را احیا کنند. در همین حال، خودرو به واسطه سیستم پیشرفته کنترل کشش هوشمند، از ایمنی شما هنگام رانندگی مطمئن خواهد شد.

کانسپت تو تنها در سرعت و قدرت موتور بالا خلاصه نمی‌شود، بلکه به گفته موسس این کمپانی یعنی میت ریماک (Mate Rimac)، ماشین “Concept Two” سطح 4 از قابلیت‌های حرکت خودران را خواهد داشت. برای کمک به آن، سازندگان از 8 دوربین، یک لیدار، 6 رادار و 12 سنسور اولتراسونیک بهره برده‌اند. هرچند، در حال حاضر هیچ جاده‌ای برای آن سطح از توانایی وجود ندارد.

این تنها بخش کوچکی از فناوری های پیشرفته این سوپر اسپورت اروپایی است و کاربران باید در انتظار ویژگی‌های جذاب و پیشرفته دیگر نیز باشند. به عنوان مثال، خودرو از تشخیص چهره برای آزاد کردن سیستم احتراق خودرو استفاده می‌کند. فراتر از آن، ریماک کانسپت تو حتی می‌تواند با اسکن صورت به شما بگوید که احتمالا شما به رانندگی با سرعت بالا و یا تجربه مسیری آرام نیاز خواهید داشت. اگر خودرو احساس کند که به دنبال بخش «سرگرم‌کننده» هستید، نمایشگر لمسی برخی از مسیرهای مسابقه‌ای را پیشنهاد خواهد داد. اگر تمایلی به انجام دریفت در پیچ‌ها نداشته باشید نیز اتومبیل روی حالت “cushy” برای تجربه یک رانندگی راحت تنظیم خواهد شد.

ریماک کانسپت تو

ریماک می‌گوید محصول جدید آنها در تعداد محدود 150 دستگاه تولید خواهد شد که این میزان در مقایسه با 8 دستگاه برای مدل قبلی یک جهش بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

فعلا اطلاعاتی از قیمت در دست نیست، اما می‌توان عددی 7 رقمی را برای آن پیش‌بینی کرد. در ادامه می‌توانید ویدیوی رسمی و تصاویر بیشتری از این سوپر اسپورت الکتریکی را تماشا کنید.

گالری عکس ریماک کانسپت تو

ویدیوی معرفی ریماک کانسپت تو