گوشی هوشمند به عنوان کیبورد

امکان استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کیبورد یا ماوس بلوتوث در اندروید 9

در سیستم عامل اندروید 9 کاربران خواهند توانست از گوشی هوشمند به عنوان کیبورد و یا ماوس بی‌سیم استفاده کنند. این قابلیت در حال حاضر به صورت انحصاری در اختیار پرچمداران هواوی و سامسونگ قرار دارد.

سامسونگ همراه با گوشی های پرچمدار اخیر خود داک دکس را عرضه می‌کند، وسیله‌ای که به لطف آن می‌توان از گوشی هوشمند به عنوان یک ماوس خارجی استفاده کرد. همراه با رونمایی پرچمداران سری Mate اخیر هواوی نیز شاهد معرفی قابلیتی مشابه در میت 10 و میت 10 پرو بودیم که حین استفاده از حالت PC در آن‌ها میسر می‌شود. پیشتر مایکروسافت نیز قابلیت یکسانی تحت عنوان کانتینیوم ارائه کرده بود.

استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کیبورد دیگر انحصاری نخواهد بود

اما به احتمال زیاد در اندروید 9 این قابلیت تبدیل به بخشی از سیستم عامل خواهد شد، به طوری که امکان استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کیبورد در همه مدل‌ها بدون در نظر گرفتن سازنده دستگاه فراهم می‌شود. علاوه بر آن می‌توان از دستگاه به عنوان یک ماوس نیز استفاده کرد. اگرچه یک پچ به این منظور در آخرین ماه سال 2016 منتشر شده بود، اما خیلی زود غیر فعال شد. استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کیبورد چندان جالب به نظر نمی‌رسد، چرا که آن‌ها صفحه نمایش‌های کوچکی داشته و تایپ کردن درونشان به سادگی میسر نیست.

در عوض بهره بردن از گوشی در نقش یک ماوس بی‌سیم می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به نظر همراه با معرفی اندروید 9 قابلیت‌های کاملا جدیدی به پلتفرم موبایل گوگل اضافه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های آن اضافه شدن قابلیت‌های و ابزارهای مهمی است که پیشتر به منظور بهره بردن از آن‌ها باید ابزارهایی جداگانه نصب می‌کردیم. به عنوان نمونه می‌توان به امکان بلاک کردن تماس در اندروید 9 و جلوگیری از دسترسی برنامه‌ها به میکروفون در پس‌زمینه اشاره کرد..

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خدایی خیلی خوبه ولی فک کنم برا موبایلا ضرر داشته باشه
    مثلا میخوای چیکار کنی موبایلی بگشی اینور اونور؟ خش میفته!

  2. چندین ساله از ایپد وایفون میشه به عنوان موس و ک مک بوک استفاده نمود

  3. بنظر من که ای او اس زودتر دست به کار میشه

  4. این ویژگی فوق العادست!

  5. هیچی نمیشه کیبورد بزرگ یافیزیکی