نیسان IMX کورو

کانسپت نیسان IMX کورو با ویژگی‌های جدید در نمایشگاه ژنو معرفی شد

کانسپت نیسان IMX کورو (Nissan IMX Kuro) با ویژگی‌های جدید برای بازار اروپا در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی شد. نیسان ادعا می‌کند این اولین وسیله نقلیه‌ای است که از تکنولوژی مغز به خودرو استفاده می‌کند.

شرکت خودروسازی نیسان نسخه‌ای جدید از خودروی مفهومی آی ام ایکس (IMX) را با خود به نمایشگاه ژنو آورده است. این کراس اوور کانسپت در سال گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شده بود و حالا برای اولین بار با طراحی و ویژگی‌های جدید برای کشورهای اروپایی رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های جدید این خودروی مفهومی، تکنولوژی مغز به خودروی نیسان (Brain-to-Vehicle) است. این سیستم از سیگنال‌های مغز راننده برای کمک به سیستم‌های رانندگی خودران استفاده می‌کند و به نوعی خودرو با رفتارهای راننده سازگار می‌شود. بنا بر ادعای نیسان، چنین سیستمی برای اولین بار در صنعت خودرو به کار رفته و خودرو می‌تواند فعالیت مغز راننده را اندازه‌گیری کرده، آن را تجزیه و تحلیل کند و سپس آن را به مغز سیستم وسیله نقلیه بفرستد.

نیسان IMX کورو

خوزه مونوز (Jose Munoz)، مدیر ارشد اجرایی نیسان می‌گوید:

خودروی کراس اوور IMX کورو، کانسپتی است که بازطراحی شده تا آینده حرکت هوشمند نیسان را به تصویر بکشد. حرکت هوشمند نیسان، تعهد این برند برای تغییر نحوه ارتباط افراد با ماشین‌ها و همچنین نحوه ارتباط خودروها با جامعه در آینده نزدیک و فراتر از آن است.

نیسان IMX کورو به لطف آخرین نسخه سیستم رانندگی خودران، به قابلیت‌های کاملا خودکاری دست پیدا کرده است. زمانی که ماشین در حالت خودکار قرار می‌گیرد، فرمان به داخل داشبورد می‌رود تا راننده و مسافران فضای آزاد بیشتری داشته باشند.

نیسان IMX کورو

این خودروی مفهومی، یک وسیله نقلیه AWD (تمام چرخ محرک) است، چرا که دو موتور الکتریکی، یکی برای محور عقب و یکی برای محور جلو طراحی شده و کار ترکیبی آن‌ها، حداکثر قدرت 430 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین نیسان IMX کورو می‌تواند به لطف باتری پرظرفیت خود، با یک بار شارژ کامل مسافت 600 کیلومتر را طی کند.

نیسان IMX کورو

در داخل کابین این کانسپت نیز شاهد فضای بسیار جاداری هستیم و صفحه نمایش جداگانه، صندلی‌ها و پشت سری‌های خلاقانه و پشت آمپرهای پانورامیک OLED به چشم می‌خورند. پیش از این، نیسان تایید کرده بود که یک خودروی شاسی بلند بر پایه مدل لیف (Nissan Leaf) عرضه خواهد کرد و همین‌طور این احتمال می‌رود که نسل بعدی نیسان قشقایی از این خودروی به نمایش درآمده تاثیر بگیرد.

گالری عکس های کانسپت نیسان IMX کورو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این ماشینا روی خاکی هم راه میرن؟؟

  2. این دیگه خیلی زشته

  3. این نیسانه؟؟
    اسم مال ما هم نیسان بود دیگه؟؟
    واقعا که مو نمیزنن من اصلا هیچ تفاوتی ندیدم