استون مارتین لاگوندا ویژن

کانسپت الکتریکی و لوکس استون مارتین لاگوندا ویژن رونمایی شد

کانسپت الکتریکی و لوکس استون مارتین لاگوندا ویژن (Aston Martin Lagonda Vision) به عنوان پیش نمایشی از زبان طراحی جدید این برند مطرح در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی شد.

به نظر می‌رسد هنوز هم خون در رگ‌های برند لاگوندا جاری است. این برند در سال 1947 میلادی توسط کمپانی استون مارتین خریداری شد، اما چندین سال است که دیگر خبری از خودروهای تولید این برند نبود. حالا شرکت استون مارتین، یک خودروی مفهومی جدید را با نام لاگوندا ویژن در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی کرده و قرار است تا 5 سال دیگر یعنی سال 2023 میلادی، دو مدل خودروی الکتریکی بر مبنای این کانسپت روانه بازار شود.

استون مارتین لاگوندا ویژن

استون مارتین اعلام کرده که کانسپت معرفی شده، یک خودروی بازسازی شده از برند لاگوندا است. این شرکت می‌خواهد اولین برند تجاری لوکس جهان باشد که به طور اختصاصی و انحصاری از فناوری سیستم محرکه الکتریکی بدون آلایندگی در اتومبیل خود استفاده می‌کند. پیش از این، کمپانی تسلا چنین ادعایی را مطرح کرده بود، اما محصول تولیدی آن‌ها تنها توانست خود را تا استانداردهای جهان دومی برساند.

استون مارتین لاگوندا ویژن

استون مارتین لاگوندا ویژن ، پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید این کمپانی است که احتمالا در سال 2021 میلادی در یک خودروی تولیدی دیده خواهد شد. مارک ریکمن، مدیر طراحی استون مارتین می‌گوید:

کانسپت لاگوندا ویژن دارای طراحی جسورانه، برجسته و شگفت‌انگیزی است. این خودروی مفهومی نشان می‌دهد که فرصت‌های طراحی بسیار وسیعی پیش روی ما باز شده و دیگر نیازی به فضای زیاد برای قرارگیری سیستم محرکه احتراق داخلی در جلوی خودرو نیست. در لاگوندا ویژن، باتری‌ها در کف خودرو قرار گرفته‌اند و فضای بالای آن به طور کامل در اختیار سرنشینان است.

ریکمن و تیم او با طراح انگلیسی مبلمان یعنی دیوید لینلی (پسر شاهزاده مارگارت) برای طراحی داخلی خودرو همکاری کرده است. شرکت استون مارتین اهمیت بسیار زیادی برای فضای داخلی لاگوندا ویژن قائل بوده و به لطف استفاده از سیستم محرکه الکتریکی، آزادی عمل بیشتری برای طراحی داخلی خودرو در اختیار دارد.

استون مارتین لاگوندا ویژن

از جمله ویژگی‌های جالبی که در کانسپت استون مارتین لاگوندا ویژن دیده می‌شود می‌توان به درهای لولایی عقب که به سمت خارج و بالا باز می‌شوند اشاره کرد. با استفاده از این نوع درها، بخش‌هایی از سقف آزاد شده و فضایی برای سهولت در ورود و خروج سرنشینان ایجاد می‌شود. صندلی‌های جلو نیز بر روی بازوهای جانبی نصب شده‌اند تا شباهتی به مدل‌های سنتی نداشته باشند و در فضای داخلی کابین تداخلی ایجاد نکنند. همچنین در این خودروی مفهومی از فرمان جدیدی استفاده شده که از سمت راست به چپ خودرو حرکت می‌کند و یا حتی می‌تواند در حالت رانندگی خودران قرار بگیرد.

استون مارتین لاگوندا ویژن

کانسپت استون مارتین لاگوندا ویژن به باتری حالت جامد مجهز شده که محدوده حرکتی 644 کیلومتر را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. استون مارتین ادعا می‌کند که لاگوندا ویژن، تنها یک مدل مفهومی نخواهد بود و یک خودروی واقعی است که روش‌های سنتی را به چالش می‌کشد. اندی پالمر (Andy Palmer)، مدیرعامل استون مارتین می‌گوید:

ما معتقدیم که مردم، طرح‌های لوکس را با روش سنتی در اتومبیل‌های خود ترکیب می‌کنند، چون تا به امروز همه چیز برای آن‌ها در دسترس بوده است. لاگوندا ویژن آمده تا با این تفکر مبارزه کرده و ثابت کند که واژه‌های مدرن و لوکس، مفاهیم متقابل و منحصربه‌فردی نیستند.

گالری عکس های کانسپت استون مارتین لاگوندا ویژن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. شبیه اون ماشین خفنا توی فیلم فضایی هاست

  2. مگه چیه ما هم یکی از اینا داشته باشیم به کی برمیخوره آخه
    خیلی گناه داریم

  3. این همه تجمل گرایی آخرش که چی؟

  4. این بیشتر شبیه هواپیمای شخصیه تازه خلبان هم لازم نداره چیه یه دونه فرومون فقط