عرضه رسمی اسمارت فون بلک بری پاسپورت : محصولی متفاوت برای نجات بلک بری از بحران

فبلت ها یکی از دسته محصولاتی هستند که جدیداً کمپانی های مختلف حسابی به آن علاقمند شده و چندین محصول از این رده را به بازار معرفی کرده اند. حتی شایعه ارائه آیفون بعدی در نسخه ۵.۵ اینچی نیز به حقیقت پیوست و کمپانی بزرگ اپل هم به عرضه چنین محصولاتی روی آورد. حالا کمپانی بلک بری هم دست به کار شده و با معرفی سری فبلت های پاسپورت قصد دارد در این گروه از محصولات نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

بلک بری در معرفی این سری خواسته تا یک نو آوری خاص را نیز به نمایش بگذارد و آن استفاده از صفحه نمایش مربعی است! البته به نظر می رسد تعریف بلک بری از فبلت کمی با کمپانی های دیگر فرق دارد. زیرا گوشی پاسپورت این کمپانی دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی بوده و از دقت تصویر ۱۴۰۰×۱۴۰۰ پیکسل استفاده می کند (فبلت های امروزی سایزی بالاتر از ۵ اینچ داشته و تقریبا حول و حوش ۵.۵ اینچ تولید می شوند).

با این حال باتری قدرتمند ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعت زمینه لازم برای استفاده طولانی مدت از این گوشی را فراهم می کند. این گوشی از چیپ ست 4 هسته ای Snapdragon MSM8974 فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز به همراه سه گیگابایت حافظه رم استفاده می کند.

مسئولان این کمپانی معتقدند این نوع طراحی دست کاربر برای انجام کار و وارد نمودن اعداد در نرم افزار های کاری را باز می گذارد. بلک بری حتی اعداد و ارقام مختلفی برای اثبات این امر نشان داده است. به گفته آن ها، در حالت اپتیمال ۶۶ کاراکتر در یک خط جمله وجود دارد و گوشی پاسپورت می تواند ۶۰ کاراکتر در یک خط را نشان دهد (طبق اطلاعات بلک بری، این میزان در دیگر گوشی های هوشمند ۴۰ کاراکتر است). به همین خاطر هم آن ها امید دارند که علاقمندان به انجام امور کاری، نرم افزار هایی همچون اکسل، خوانندگان کتاب های الکترونیکی و موارد مشابه دیگر به سراغ پاسپورت بیایند

بلک بری پاسپورت ، آخرین تلاش این کمپانی برای خروج از بحرانی سخت و دشوار است و کمپانی بلک بری امید بسیاری به این محصول بسته است.نا گفته نماند بلک بری پاسپورت حدود 3 ماه پیش معرفی گردید و از امروز در فروشگاه های آمازون و ShopBlackBerry.com قابل سفارش است. موبایل جدید بلک بری با قیمت ۵۹۹ دلار در آمریکا (بدون قرارداد)، ۵۹۹ دلار در کانادا، ۶۴۹ یورو در فرانسه و آلمان و ۵۲۹ پوند در انگلیس عرضه خواهد شد. همچنین قرار است این تلفن هوشمند از طریق اپراتو AT&T نیز عرضه شود اما هنوز مشخصات دقیقی درباره آن اعلام نشده است.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این چیه آخه کی گوشی این مدلی میخره نه تو جیب جا میشه نه کسی کیبورد این مدلی میخواد……

  2. این گوشی به جای اینکه نجاتش بده ، بدتر به قهقرا میبره این بلک بری رو . بلک بری بهتره بره نون بربری بزنه .