مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال

حل مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال توسط گوگل

مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) سرانجام توسط گوگل حل شد. کاربران چه زمانی می‌توانند آپدیت جدید گوگل را دریافت کنند؟

اکتبر سال گذشته و هم‌زمان با انتشار اندروید 8.1 بود که کاربران از مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال و حسگر مجاورت آن خبر دادند. این سنسور بخشی از نمایشگر است که هنگام مکالمه، صفحه نمایش گوشی را خاموش می‌کند. اگر این سنسور پوشیده شود، ویژگی “Ambient Display” (که زمان و اعلان‌ها را وقتی که صفحه موبایل قفل است، نشان می‌دهد) نیز خاموش خواهد شد. اما با ارائه به‌روزرسانی اندروید 8.1، عملکرد این حسگر در پرچمدار سری پیکسل گوگل تغییر کرد و باعث شد “Ambient Display” هیچ‌گاه خاموش نشود که در نتیجه آن، هنگام برقراری تماس مشکلات متعددی گریبان‌گیر کاربران می‌شد.

آپدیت ویژه مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود!

پس از آن، کاربران با ایجاد گفتگوهای مختلف در انجمن رسمی گوگل مشکلات مختلف مربوط به سنسور مجاورت دستگاه را گزارش کردند. ولی به نظر می‌رسد حالا این مسائل رو به اتمام است چرا که “Orrin”، مدیر “Google Community”، در پستی جدید از پیدا شدن راه حل این مشکل خبر داده است:

سلام به همه.

موارد مختلفی در این موضوع مورد بحث قرار گرفت و ما آپدیتی ویژه برای حل مشکل سنسور مجاورت داریم که برخی از شما گزارش کردید. ما راه حلی را شناسایی کرده‌ایم که طی ماه آینده ارائه خواهد شد.

ما همه اطلاعات جدید را از طریق همین پست اعلام خواهیم کرد و ممنون از تمام کسانی که گزارش باگ‌ها و اطلاعات دیگر را ارسال کردند.

اگرچه مهندسان گوگل موفق به پیدا کردن راهی برای حل این مشکل شده‌اند، ولی فعلا خبری از ارائه آپدیت جدید نیست.

هم‌اکنون برخی کاربران در حال گزارش مشکلات مربوط به عملکرد اسکنر اثر انگشت هستند، اما هیچ بیانه رسمی در مورد آن منتشر نشده است.