حالت پرتره

اینستاگرام حالت پرتره مخصوص خود را توسعه می‌دهد

حالت پرتره اینستاگرام احتمالا به زودی معرفی می‌شود. به لطف این ویژگی حتی گوشی های هوشمند دارای دوربین عادی نیز می‌توانند به خاطر اعمال افکت بوکه به صورت نرم افزاری، تصاویر پرتره حرفه‌ای ثبت کنند.

یکی از قابلیت‌هایی که رفته رفته شرکت‌های گوشی‌ساز بیشتری در دوربین‌های محصولات خود قرار می‌دهند، حالت پرتره است. این ایده از زمانی به ذهن سایر شرکت‌ها افتاد که اپل چنین قابلیتی را در دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس معرفی کرد. اگرچه به ظاهر تنها شرط وجود حالت پرتره مجهز شدن دستگاه به دوربین دوگانه و مخصوصا سنسور ثانویه از نوع تله فوتو است، اما سایر شرکت‌ها راهکارهایی را به منظور پیاده‌سازی حالت عکاسی پرتره بدون استفاده از آن‌ها پیدا کرده‌اند.

اما اگر ما مالک یکی از گوشی های هوشمند (اغلب پرچمدار) سال 2017 نیستیم، آیا نخواهیم توانست از حالت پرتره استفاده کنیم؟ خبر خوب این است که اگر جزو کاربران اینستاگرام هستید، احتمالا در آینده‌ای نزدیک قابلیت مشابهی را در گوشی هوشمند خود تجربه خواهید کرد.

حالت پرتره

حالت پرتره اینستاگرام

بر اساس گزارش جدید TechCrunch و طبق موشکافی کدهای فایل apk اپلیکیشن اینستاگرام، آیکون جدیدی در این برنامه اضافه شده که می‌تواند مربوط به حالت پرتره در آن باشد. متاسفانه تنها بر اساس یک آیکون نمی‌توان درباره ویژگی پشت آن به نتیجه‌ای دقیق رسید، اما تنها حدسی که وب سایت‌های خبری درباره این آیکون دارند، افزوده شدن حالت پرتره به اپلکیشن اینستاگرام در یکی از آپدیت‌های اساسی پیش روی برنامه است.

همانطور که گفتیم برای پیاده‌سازی حالت عکاسی پرتره اجباری به استفاده از لنز دوم از نوع تله فوتو نیست. به عنوان نمونه این حالت در دوربین‌های دوگانه هواوی دارای سنسور ثانویه از نوع سیاه و سفید نیز وجود دارد. گوگل حتی توانسته بدون استفاده از سنسور دوم، در گوگل پبکسل 2 که به یک دوربین عادی و تک سنسور مجهز شده است حالت عکاسی پرتره را به صورت نرم افزاری اضافه کند. به این ترتیب کار تشخیص پس‌زمینه از سوژه و مات کرده آن کاملا به صورت نرم افزاری انجام خواهد شد.

پس از نظر عملی و تئوری امکان افزوده شدن حالت پرتره به اینستاگرام و استفاده از آن در گوشی های هوشمند دارای دوربین عادی وجود دارد. با این حال نمی‌توان تنها بر اساس یک آیکون، از افزوده شدن این ویژگی اطمینان حاصل کرد. بر اساس یک کالبدشکافی apk اینستاگرام دیگر، این شبکه اجتماعی در آینده‌ای نزدیک قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری را نیز به اپلیکیشن موبایل خود اضافه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بسیار عالی، روشی دیگر برای از کار بی کار شدن جوانان D:

  2. قیافه هارو مثل جنه بوداده ان

  3. ایول اینستا روز بهتر روز داره بهتر میشه

  4. اینستا هم شورشو دراورده دیگه