شرکت اچ تی سی

بخش موبایل شرکت اچ تی سی با وضعیت بدی روبرو است!

شرکت اچ تی سی متاسفانه همچنان در سرازیری قرار دارد. روال رو به پایین و میزان ضرردهی شرکت اچ تی سی به حدی است که در نوبه خود تبدیل به یک رکورد شده است!

شرکت اچ‌ تی سی به عنوان یکی از نخستین گوشی‌سازان اندرویدی، سال‌ها است از حالت سودهی خارج شده و همینطور در حال سقوط است. با توجه به جدیدترین درآمد ماهانه اعلام شده آن، اکنون می‌توان گفت اچ تی سی اکنون نزدیک به 13 سال است که همینطور رو به پایین حرکت می‌کند!

اما میزان درآمد شرکت دقیقا به چه میزان کاهش پیدا کرده است؟ درآمد اچ تی سی در دومین ماه سال جاری میلادی برابر 89.3 میلیون دلار بود که در مقایسه با درآمد 109.83 میلیون دلاری نخستین ماه 2018 به میزان 23 درصد کاهش پیدا کرده است. اگر این میزان را با درآمد شرکت اچ تی سی در دومین ماه سال 2017 مقایسه کنیم به رقم 128.59 میلیون دلار برخورد خواهیم کرد که باز هم نشان‌دهنده 44 درصد کاهش است.

شرکت اچ تی سی

یکی از دلایل سقوط ناگهانی میزان درآمد این شرکت، محدودیت در عرضه اچ تی سی یو 11 پلاس بوده است، به طوری که در بازارهای بسیار مهمی همچون ایالات متحده آمریکا عرضه نشد. پیش‌بینی شده در سومین ماه سال جاری نیز روال کاهش میزان درآمد اچ تی سی همچنان ادامه پیدا کند. با این حال وضعیت شرکت در ماه آوریل کمی بهتر خواهد شد، چرا که چهارمین ماه سال 2018 زمان عرضه اچ تی سی یو 12 محسوب می‌شود.

عمده فعالیت شرکت اچ تی سی در آینده محصولات مرتبط با واقعیت مجازی خواهند بود

با وجود عدم فعالیت خوب بخش موبایل، بخش مرتبط با محصولات واقعیت مجازی این شرکت وضعیت خوب و یکنواختی را تجربه می‌کند. با توجه به گذشت یک دهه از ضرردهی اچ تی سی در دنیای موبایل پیش‌بینی می‌شود این شرکت در آینده‌ای نزدیک عمده تمرکز خود را بر روی دنیای واقعیت مجازی قرار بدهد. فروش قسمت بزرگی از بخش موبایل اچ تی سی به گوگل یکی از نشانه‌های این تصمیم شرکت است. از طرفی می‌دانیم در بازار هدست‌های واقعی مجازی، به جز هدست اوکولوس ریفت، هیچ محصول رقیب دیگری برای هدست اچ تی سی وایو وجود نداشته و این محصول با اقتدار عنوان بهترین هدست واقعیت افزوده دنیا را به دوش می‌کشد.