صفحه تنظیمات در اندروید 9

صفحه تنظیمات در اندروید 9 از طراحی رنگارنگی بهره می‌برد

صفحه تنظیمات در اندروید 9 (اندروید N) یکی از بخش‌های تغییر پیدا کرده در این سیستم عامل موبایلی است. این صفحه حالا از آیکون‌های رنگارنگی به جای آیکون‌های سیاه و سفید اندروید 8 اوریو برخوردار است. ماباقی تغییرات را در ادامه مشاهده کنید.

در آخرین نسخه‌ی اندروید 8.1 اوریو، صفحه تنظیمات از آیکون‌های سیاه و سفیدی در یک صفحه با پس زمینه‌ی سفید برخوردار بود. هرچند طراحی این صفحه فاجعه بار نیست، اما هرچه باشد این صفحه تنظیمات گوشی شما است و شاید طراحی آن چندان هم مهم نباشد. عملکرد بیش از زیبایی برای این بخش خاص از سیستم عامل گوشی اهمیت دارد. با این حال، گوگل یک کت رنگی بر روی صفحه تنظیمات در اندروید 9 (یا همان اندروید P)‌ پوشانده است که تا چندی دیگر می‌توانید با آن ملاقات کنید. در زیر می‌توانید تصویری از این صفحه را مشاهده کنید.

همانطور که گفته شد، آیکون‌های سیاه و سفید جای خودشان را به آیکون‌های رنگی داده‌اند. تصاویر داخل آیکون‌ها نیز به نوبه خود کمی بازطراحی شده‌اند و هرکدام یک پس زمینه دایره‌ای شکل را با خود به همراه دارند.

صفحه تنظیمات در اندروید 9

نوار جستجو نیز یک تغییر چهره را دریافت کرده و حالا با گوشیه‌هایی گرد و بدون سایه تنها با حاشیه خاکستری در قسمت بالایی صفحه تنظیمات در اندروید 9 دیده می‌شود. تنظیمات جستجو اینک در وسط کادر خود سرچ قرار گرفته و همانند گذشته در سمت چپ نوار جستجو قرار ندارد. به غیر از این موارد تقریبا همه چیش مشابه نسخه‌ی 8 اوریو است. ترتیب، نام و جایگاه گزینه‌های تنظیمات نیز تغییری نداشته و حتی از همان فونت گذشته استفاده شده است.

صفحه تنظیمات در اندروید 9 شبیه به تاچ ویز

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که ظاهر اندروید P حالا کمی شبیه به رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ شده است. در زیر می‌توانید تصویری از صفحه تنظیمات گوشی در رابط کاربری تاچ ویز را مشاهده کرده و با صفحه تنظیمات در اندروید 9 مقایسه کنید.

صفحه تنظیمات در اندروید 9

تاچ ویز سامسونگ

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا از این طراحی رنگارنگ صفحه تنظیمات رضایت دارید؟ آیا به نظر شما این تقلید گوگل از روی دست سامسونگ برای طراحی صفحه تنظیمات نبوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. وااای طراحی رنگارنگی دارد 😱😱😱😱

  2. و بازهم باید گفت ios در مقابل عظمت اندروید هیچی نیست

  3. هرشب یه آپدیت میده گوگل برای اندروید D:

  4. بالاخره رنگیش کردن چه عجبب

  5. خوشگل تر شده و جذاب تر

  6. دقیقا کپی زده از روی سامسونگ
    ولی خوب شده