اولین شرکت تریلیون دلاری

آمازون به جای اپل اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ می‌شود

اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ تا پیش از این اپل تصور می‌شد، اما سرعت رشد آمازون به حدی است احتمال کنار زده شدن اپل توسط آن وجود دارد. بعید نیست در سال 2018 و یا 2019 شاهد تبدیل شدن آمازون به نخستین شرکت تریلیون دلاری باشیم.

مدت‌ها پیش طی انتشار مطلبی اعلام کردی اپل در حال تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری است. این ادعا با در نظر گرفتن ارزش سهام عمومی فعلی شرکت و تعداد سهام‌های آن مطرح شد. در آن زمان ارزش هر سهم اپل برابر 153 دلار بود و اپل نخستین شرکت دارای ارزش 800 میلیارد دلار در کل تاریخ به شمار می‌آمد.

ارزش هر سهم اکنون به 176 دلار رسیده و بر اساس محاسبات رویترز اکنون ارزش کل شرکت حدود 893 میلیارد دلار است. یعنی فاصله آن تا تبدیل شدن به اولین شرکت تریلیون دلاری کمتر از چیزی است که ماه‌ها قبل پیش‌بینی کرده بودیم. تنها با 12 درصد افزایش قیمت هر سهم اپل و رسیدن آن به 197 دلار با اولین شرکت تریلیون دلاری در کل تاریخ مواجه خواهیم شد!

اولین شرکت تریلیون دلاری

پیشتر شرکت‌های ExxonMobil و مایکروسافت اپل را به چالش می‌کشیدند، اما آمازون ماه گذشته با پشت سر گذاشتن مایکروسافت موفق شد به مقام دومین شرکت سهامی عام بزرگ در کل دنیا دست پیدا کند و تبدیل به یکی دیگر از رقبای جدی شود. اکنون که ارزش کل آن به 752 میلیارد دلار رسیده و جف بزوس به شکلی غیر قابل توقف در حال پیش بردن آمازون است، بر اساس برخی تحلیل‌ها، آمازون با کنار زدن اپل لقب اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا را به دست خواهد آورد.

مسیر آمازون برای تبدیل شدن به اولین شرکت تریلیون دلاری کمی دشوار است

البته این کار چندان راحتی نیست. برای رسیدن به این هدف ارزش سهام آمازون باید با 33 درصد افزایش به 2063 دلار برسد! اگرچه با در نظر گرفتن حداقل ارزش‌های هر سهم دو شرکت به منظور رسیدن به این هدف متوجه می‌شویم کار برای اپل بسیار راحت‌تر است، اما نباید روال صعودی دو شرکت را نیز فراموش کرد. حتی با وجود بیشتر بودن ارزش کلی اپل در مقایسه با آمازون در حال حاضر (893 در برابر 752 میلیارد دلار)، همچنان به عقیده برخی تحلیلگران شانس آمازون برای به دست آوردن لقب اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا بیشتر است.

اولین شرکت تریلیون دلاری

میزان رشد سالیانه اپل حدود 24 درصد اعلام شد، در حالی که این میزان برای آمازون طی مدت زمانی مشابه 83 درصد بوده است! یعنی سرعت رشد آمازون به حدی بیشتر از غول کوپرتینو است که می‌تواند ارزش کل پایین‌تر شرکت و قیمت بالای هر سهم آن را جبران کند.

موفقیت شرکت آمازون تنها به خاطر در اختیار داشتن بزرگترین فروشگاه آنلاین در کل دنیا نیست. امروز سرویس‌های کلاد آمازون محبوبیت زیادی پیدا کرده و آمازون اکو تبدیل به محبوب‌ترین اسپیکر هوشمند در سرتاسر دنیا شده است. از طرفی دیگر روز به روز به تعداد شرکت‌های استفاده‌کننده از دستیار مجازی این شرکت یعنی آمازون الکسا در گجت‌های هوشمند خود افزوده می‌شود.

اگر فروش آیفون ایکس هزار دلاری طبق انتظار اپل پیش‌ می‌رفت، این شرکت می‌توانست به هدف خود در کسب مقام اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ دست پیدا کند، اما عدم استقبال چندان قابل قبول کاربران از برترین آیفون تا امروز (به خاطر قیمت و البته سبک طراحی)، سد راه آن شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. اپل دیگه نفس های آخرشه

  2. آمازاون بحثش جداس ولی سامسونگ عمرا بتونه جای اپلو بگیره

  3. دیجی کالا هم چند ماه پیش به اولین شرکت آنلاین میلیارد دلاری ایران تبدیل شد

  4. با اپل در نیوفتیم وگرنه ور میافتین

  5. چند وقت پیش یه خبری خوندم که گفته بود مالک آمازون به جای بیل گیتس ثروتمند ترین مرد جهانه درحال حاضر

  6. ایوووول درود به آمازون خوب دار پیش میره انشاالله در سال 2018 یا 2019 شاهد تبدیل شدن آمازون به نخستین شرکت تریلیون دلارى باشیم

  7. من که فکر نمیکنم کسی بتونه از اپل جلو بزنه