آیفون ایکس

چرا اپلی ها آیفون ایکس را بایکوت کردند؟!

شهریور ماه امسال که از آیفون ایکس (iPhoneX) رونمایی‌شد، مثل هر سال در میان طرفداران اپل غوغایی به راه افتاد. اما به محض عرضه، بازی برگشت. یک گوشی 1000 دلاری (7 میلیون تومانی) که یکی از ویژگی متمایز آن، سیستم تشخیص چهره جدید و ناموفق بود. در این نوشته علل مهم کاهش محبوبیت آیفون 10 را بررسی می‌نماییم.

اپل قرار بود با محصول گران خود یعنی آیفون 10، مجددا نام این برند را بر سر زبان ها بیاندازد. اما خلاف آن اتفاق افتاد! مشکل ضعف در تشخیص چهره جدید (Facial Recognition) که به آسانی گول خورد یکی از دلایل شکست این محصول بود. انتقادات، پیشنهاد ها و طرح های متفاوتی برای آن ارائه شد تا این که شاید حداقل در آینده، بهبود و توسعه یابد. در زیر با هم نظر یکی از افراد و نظرسنجی که درباره محصول آیفون X اتفاق افتاد می خوانیم.

مقایسه ظاهری آیفون 10، 8 و 8 پلاس

نظرسنجی پایپر جفری درباره خرید آیفون ایکس

مایک اولسون مدیر اجرایی و محقق ارشد پایپر جفری (شرکت بزرگ سرمایه گزاری آمریکایی) می‌گوید:

طبق آخرین نظرسنجی که انجام شد، 44% از پاسخ دهندگان، علت عدم انتخاب آیفون 10 را رضایت از ویژگی های کنونی تلفن های همراه شان دانستند. 31% افراد قیمت بالای آن، و 8% آن ها نیز علت بزرگ نبودن صفحه نمایش را (به اندازه 7 پلاس) علت اعلام کردند. بقیه افراد نیز دلایل گوناگونی‌داشتند. اما همانطور که می‌بینیم علت عمده کاهش فروش این محصول، نداشتن نوآوری و خلاقیت جدید است.

آیفون ایکس

این منبع پیش بینی می‌کند که اپل به احتمال زیاد، در نسخه‌های بعدی سعی بر رفع این مشکلات خواهد داشت. حقیقتا برای اینکه بازار هدفش را از دست ندهد راهی جز این نخواهد داشت.

شایعات جدید هم طبق معمول در راه هستند و یکی از آن ها که به نظر می‌رسد موثق‌تر باشد، از سه آیفونِ نسل جدید سخن به میان آورده؛ طبق گمانه زنی این خبر، پرچمداران آیفون احتمالا دو ورژن  5.8 و 6.5 اینچی LED  و یک ورژن 7.1 اینچی LCD خواهند بود.
نکته بسیار مهمی که اپل باید به آن توجه کند، کاهش بی‌نظیر قیمت خواهد بود، اگر می‌خواهد همچنان در صدر بماند…