متوقف کردن دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ

چگونه دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ را متوقف کنیم؟

در این مقاله به نحوه‌ی متوقف کردن دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ (WhatsApp) خواهیم پرداخت. با این کار، لطف بزرگی به فضای داخلی گوشی خود می‌کنید و می‌توانید تنها تصاویر دلخواهتان را دانلود کنید.

اوایل آغاز به کار پیام های چندرسانه‌ای یا همان MMS را به یاد میاورید؟ ام ام اس تنها راهی بود که شما می‌توانستید با استفاده از دوربین ضعیف گوشی خود عکس تهیه کرده و برای دوستان و خانواده خود ارسال کنید. سپس فیس بوک از راه رسید تا اشتراک گذاری محتوا با سایر کاربران آسان شود، اما انقلاب فیس بوک تنها آغازی برای یک راه پر ماجرا بود. کمتر از دو سال بعد استیو جابز بر روی صحنه رویداد ویژه اپل رفت و از نخستین آیفون پرده برداری کرد تا واتس اپ نیز جایی برای خود نمایی پیدا کند.

در ابتدا همه چیز عالی بود. شما می‌توانستید تصاویری باکیفیت بالا را در عرض چند ثانیه برای دوستان خود ارسال کنید. اما همه چیز انگار رو به زوال می‌رود. امروز اغلب کاربران از گیف‌های ناخوشایند و تصاویر فید نه چندان جذاب در این اپلیکیشن ناراضی هستند. البته اگر شما هیچ مشکلی برای جای ذخیره سازی در گالری گوشی‌تان نداشته باشید، آن‌ها آنقدر هم بد نیستند. اما اگر گوشی شما از فضای محدود داخلی برخوردار است، ذخیره آن‌ها عذاب آور خواهد بود.

آیا می‌دانستید دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ را متوقف کنید؟ این مقاله را دنبال کنید ما به شما چگونگی این کار را خواهیم آموخت.

متوقف سازی دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ

جلوگیری از دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ کار خیلی آسان‌تر از آن چیزیست که فکرش را می‌کردید. ابتدا اپلیکیشن واتس اپ را اجرا کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Settings > Data and storage usage بروید.
  • در بخش Media auto-download بر روی گزینه When using mobile data کلیک کنید.
  • تیک کنار گزینه Photos را بردارید.
  • سپس بر روی گزینه When connected on Wi-Fi کلیک کنید.
  • بار دیگر تیک کنار گزینه Photos را بردارید.
  • در انتها بر روی گزینه When roaming کلیک کرده و تیک کنار گزینه Photos را بردارید.

متوقف کردن دانلود خودکار تصاویر در واتس اپ

نکته: اگر می‌خواهید دانلود خودکار ویدیوها، فایل‌های صوتی و اسناد را نیز در واتس اپ متوقف کنید، می‌توانید مراحل فوق را دنبال کرده و در کنار تیک Photos، تیک این گزینه‌ها را نیز بردارید.

پس از اعمال تغییرات دیگر عکس های واتس اپ به صورت خودکار بر روی حافظه داخلی گوشی شما ذخیره نخواهند شد و باید در کنار هر تصویر، آیکون دانلود آن را بفشارید تا دانلود شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. استفاده نکردن از واتساپ به صلاحه امنیتش پایینه

  2. واتس آپ بدرد نمیخوره فقط تلگرام

  3. مگه مرض داریم که متوقفش کنیم؟

  4. مگه ملت هنوزم از واتس آپ استفاده میکنن؟!