چه کسانی گوی های کلرکزدراپ را میلیاردها سال قبل از پیدایش انسان ساخته‌اند؟!

چه کسانی گوی های کلرکزدراپ را میلیاردها سال قبل از پیدایش انسان ساخته‌اند؟!

در این مطلب با گوی های کلرکزدراپ (Klerksdorp Spheres) که اشیا باستانی فوق‌العاده مرموزی مربوط به میلیاردها سال قبل از پیدایش بشر هستند، آشنا می‌شویم.

وسایلی ساخته دست انسان یا اشیایی که مادر طبیعت به آن‌ها ظاهری فوق‌العاده متقارن داده است؟! موضوع صحبت ما تعدادی اشیا باستانی شگفت‌انگیز به نام گوی های کلرکزدراپ (Klerksdorp Spheres) بوده که برای مدت‌ها باعث سردرگمی دانشمندان سراسر جهان شده‌اند و باور به وجود تمدن‌هایی قبل از پیدایش انسان را قوی‌تر از همیشه کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، می‌توان تخمین زد که اولین انسان‌ها چیزی کمتر 1.8 میلیون سال پیش بر روی زمین راه رفتند و انسان مدرنی که می‌شناسیم تنها 200 هزار سال قدمت دارد؛‌ با این حال چطور می‌توان وجود اشیائی مانند این گوی‌ها که قدمتی 2.8 میلیارد ساله دارند را توجیه کرد؟! در ادامه به بررسی دقیق‌تر گوی‌ های کلرکزدراپ خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

جزئیاتی از گوی های کلرکزدراپ

همانطور که اشاره شد،‌ تناقض‌های به وجود آمده با کشف و قدمت‌سنجی این اشیا باستانی عجیب باعث ایجاد بحث‌هایی جنجالی در میان محققان شده است؛ گوی های کلرکزدراپ که در آفریقا کشف شده‌اند، از یک جهت خاص به صورت بیضی بوده و در وسط لبه‌هایی برآمده دارند. ظاهر عجیب این اشیا و تقارن شگفت‌انگیز دیده‌شده در آن‌ها باعث شده تا عده‌ای ساخت گوی‌ها را به تمدن‌هایی فوق باستانی ارتباط بدهند و از طرف دیگر،‌ با استناد به فسیل‌های پیداشده از اجداد انسان، برخی از دانشمندان معتقدند که این اشیا ساخته دست طبیعت هستند.

چه کسانی گوی های کلرکزدراپ را میلیاردها سال قبل از پیدایش انسان ساخته‌اند؟!

مکعب داخل تصویر برای مقیاس‌گذاری بوده و طول ضلع آن یک سانتی‌متر است.

بر اساس صحبت‌های محققان آزادی مانند مایکل کرمو (Michael Cremo) و نظریه‌پردازان دیگر، تمدن بر روی زمین میلیون‌ها سال قبل از آنچه که اعلام شده، وجود داشته و به احتمال قوی‌، شکل دیگری از حیات، پیش از ما بر روی سیاره زندگی می‌کرده است؛ گوی های کلرکزدراپ هم بخشی از شواهد زیادی هستند که چنین ادعایی را ثابت می‌کنند.

گزارش شده که در ابتدای رسانه‌ای شدن خبر وجود این اشیا عجیب،‌ فردی به نام جان هاند (John Hund) یکی از گوی‌ها را به دست آورد و آن را برای انجام آزمایش‌های مختلف به موسسه فضایی کالیفرنیا در دانشگاه این ایالت آمریکا برد؛ هاند اعلام کرد که بر اساس تست‌ها، تقارن هرکدام از این گوی‌ها به حدی زیاد است که تجهیزات موجود در دانشگاه کالیفرنیا قادر به اندازه‌گیری آن نیست و از آنجایی که بخش قابل‌توجهی از دستگاه‌های مورداستفاده ناسا توسط این موسسه ساخته می‌شود، چنین پدیده فوق‌العاده عجیب است.

البته باید بگوییم که کمی پس از انتشار گزارش هاند، مسولان موسسه فضایی کالیفرنیا اعلام کردند که هیچ یک از کارشناسان آن‌ها چنین اطلاعات و نتایجی را به این شخص نداده است؛ آن‌ها گفتند که بروز خطا در ارسال داده‌های به دست آمده از آزمایش‌ها باعث شده تا هاند برداشت اشتباهی داشته باشد و دانشگاه کالیفرنیا وجود ویژگی‌های غیرعادی را در این اشیا رد می‌کند.

چه کسانی گوی های کلرکزدراپ را میلیاردها سال قبل از پیدایش انسان ساخته‌اند؟!

یکی از گوی های کرلکزدراپ

با این تفاسیر هاند گزارش کرده که توازن هر کدام از گوی‌ها تنها به میزان 2.54 میلی‌متر با حالت ایدئال فاصله دارد و هیچ یک از دانشمندان در مورد ماهیت دقیق آن‌ها اطلاعی ندارند؛ بر طبق گزارش این شخص محققان ناسا گفته‌اند که ساخت چنین گوی‌های متعادلی با تجهیزات موجود امکان‌پذیر نیست و تنها در شرایط جاذبه صفر می‌توان به چنین دقتی رسید.

در یکی از نامه‌های نوشته‌شده توسط هاند در مورد گوی ها کرکزدراپ به نکات زیر اشاره شده است:

  • هاند این اشیا را در سال 1977 و در معادن پیروفیلیت (Pyrophyllite) کشف کرد.
  • در حالی که پیروفیلیت ماده‌ای نسبتا نرم است، این گوی‌ها از فولاد هم سخت‌ترند و بر اساس شیارهای وسط آن‌ها،‌ به نظر می‌رسد که از فرآیند قالب‌گیری برای ساخت اشیا استفاده شده است.
  • در داخل پوسته سخت برخی از گوی‌ها مواد نرمی وجود دارد و داخل تعدادی از این اشیا هم نوعی زغال یافته شده است.
  • سطح خارجی گوه‌ها فوق‌العاده سخت بوده و خراش دادن آن تقریبا غیرممکن است.

چه کسانی گوی های کلرکزدراپ را میلیاردها سال قبل از پیدایش انسان ساخته‌اند؟!

با تمام این گفته‌ها، کم نیستند کسانی که وجود چنین گوی‌هایی را به فرآیندهای بیرو‌ن آمدن گدازه از آتش‌فشان‌ها و فعالیت‌های پوسته زمین نسبت می‌دهند و از طرف دیگر، اشخاصی که علاقه خاصی به داستان‌های علمی تخیلی دارند بر روی فرازمینی بودن و ساخت گوی‌ها به دست تمدن‌های مرموز و پیشرفته بسیار قدیمی بحث می‌کنند؛‌ این در حالیست که اشیا و آثار باستانی مختلفی به همین رویه باعث بروز بحث‌های مختلف میان صاحب‌نظران شده‌اند و به صورت کلی قضاوت‌ها را به دو دسته کلی ارتباط با فرازمینی ها و پدیده‌های تصادفی تقسیم کرده‌اند.

متاسفانه همچنان ارائه توضیح دقیق، درست و قطعی در مورد چنین یافته‌هایی ممکن نیست و انتظار می‌رود که با گذشت سال‌ها و توسعه بیشتر علوم مختلف، این ابهامات هم در کنار سوال‌های بی‌پاسخ دیگر بشر در زمینه‌های مختلف،‌ برطرف شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نمیدونم چرا ما نمیتونیم به این سوال که زنگدگی انسان از کی شروع شده جواب درست و حسابی بگیم

  2. حتما یک موجود باهوش ساختشون حالا برای چه اهدافی معلوم نیست

  3. یه بنده خدایی اینها را ساخته؛ اینکه اینها به چه کارش می‌آمده، مهمتره!

  4. همین ابهامات مارو گیج کرده