رجیستری موبایل

برای رجیستری موبایل های خاموش از سیم کارت جدید استفاده نکنید

برای رجیستری موبایل های خاموش از سیم کارت جدید استفاده نکنید. مدیران سامانه همتا اعلام کردند اگر قصد روشن کردن گوشی‌های قدیمی خود را دارید، سیم کارت قدیمی خود را درون آن قرار دهید.

سامانه همتا به عنوان مجری طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه به دارندگان گوشی‌هایی که برای مدت طولانی خاموش بوده هشدار داد اگر می‌خواهید گوشی خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید، سیم کارت قدیمی را درون آن قرار دهید، چرا که ممکن است سیم کارت‌های جدید هنوز در پایش ثبت نشده باشند و به این ترتیب مشکلاتی برای مشترک به وجود بیاید.

نحوه رجیستری موبایل های قدیمی

طبق بیانیه جدید سامانه همتا در مورد طرح رجیستری، دارندگان گوشی‌های موبایلی که قرار است به زودی وارد این طرح بشوند، باید گوشی خود را در صورت خاموش بودن به مدت طولانی دوباره در سامانه روشن کنند تا در طرح پایش قرار بگیرند و شناسایی شوند. رجیستری گوشی های موبایل هواوی و نوکیا از روز شنبه 19 اسفندماه آغاز شده و محصولات دو برند سونی و تکنو نیز از چند روز دیگر در این طرح قرار می‌گیرند. پیش از این نیز گوشی های برندهای اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل و ال جی مشمول طرح رجیستری شده بودند. بنابراین برای رجیستری موبایل خود، حتی مدل‌های قدیمی، حتما هر چه زودتر گوشی خود را با یک سیم کارت قدیمی روشن کنید تا در سامانه شناسایی شود.

با توجه به این که ممکن است هنوز سیم کارت‌های جدید در طرح پایش شبکه مورد شناسایی قرار نگرفته باشد یا ثبت آن در سیستم طول بکشد، بنابراین بهتر است گوشی تلفن همراه خود را با یک سیم کارت قدیمی روشن کنید تا مشکلی از بابت شناسایی نشدن دستگاه توسط سامانه همتا به وجود نیاید. پس از قرار دادن سیم کارت در گوشی، حتما حداقل یک دقیقه تماس بگیرد و یا یک پیامک ارسال کنید تا مشخص شود که موبایل مورد نظر در شبکه فعال است. برای اطمینان از ثبت شدن گوشی خود در سامانه رجیستری، شناسه IMEI آن را به ستاره 7777 مربع (#7777*) ارسال کنید و استعلام بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یه نوکیا 1100 داشتم چند سال خاموش بود. از قضا یکی دوماه پیش اینو روشن کردیم اس ام اس اومده که گوشی شما غیرقانونی وارد شده. یکی نیست بگه اخه گوشی که 15سال پیش اومده قاچاق کجاشه اخه

  2. چرا مثلا سیمکارت قدیمی شاید نباشه بسه بابا اه

  3. عجب مسخره بازی چه وضعشه

  4. خدایی این ریجستری چه فیلمی بود سر مردم در آوردن…