کیبورد مک بوک

کیبورد مک بوک های آینده در برابر نفوذ گرد و خاک مقاوم خواهد بود

با توجه به پتنتی که توسط اپل به ثبت رسیده، ظاهرا کیبورد مک بوک های آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد. آن‌ها می‌توانند در برابر نفوذ گرد و خاک و ذرات کوچک مقاوم شده تا هیچگاه با مشکل عدم توانایی فشار دادن کلیدهای آن مواجه نشوید.

پتنت جدیدی از سوی اپل یافت شده است، اما این یکی قابلیت جدیدی برای محصولات معرفی نشده کوپرتینو نیست، بلکه یک راه حل جدید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کیبورد مک بوک ها است. کمپانی اپل به دنبال ساخت کیبوردهایی مخصوص لپ تاپ های خود است تا جلوی نفوذ گرد و خاک و ذره‌های مزاحم به زیر آن و به طبع عدم اجازه‌ی فشردن خوب کلیدها را بگیرد.

زمانی که اپل در سال 2015 از نسل جدید مک بوک های خود پرده برداری کرد، آن نخستین لپ تاپی بود که به یک کیبورد جدید همراه با سوئیچ‌های پروانه‌ای و کلیدهایی که عملا نیازی نبود به طور کامل آن‌ها را به سمت پایین بفشارید، تجهیز شده بود. گرچه این سبک طراحی کمک می‌کند تا سایز لپ تاپ به کوچک‌ترین حد ممکن برسد، اما در مرور زمان گرد و خاک و یا خرده‌های موارد غذایی به زیر کلیدها نفوذ می‌کند و در واقع دیگر هیچ فضایی برای فشار آوردن بر روی آن باقی نخواهد ماند.

حل این مشکل در کیبورد مک بوک های آینده

در همین راستا ظاهرا اپل سپتامبر سال 2016 یک پتنت را به ثبت رسانده که هفته‌ی جاری رسانه‌ای شده است. در پتنت کیبورد مک بوک های آینده اپل، این میان پرده‌های زیر هر کلید هستند که حالا سوراخ‌های کوچکی را در بر می‌گیرند تا شکاف زیر کلیدها همیشه خالی بماند و با فشار دادن کلید، خرده‌های وارد شده به آن خارج شوند.

پتنت کیبورد مک بوک

در حال حاضر جزئیات ابتدایی در مورد این پتنت وجود دارد و البت هنوز هیچ نشانه‌ای از این که بتوانیم شاهد حضور این کیبورد در مدل‌های آینده مک بوک ها باشیم نیست، اما از آنجایی که اپل همواره نگاه مثبتی به کیبوردهای لپ تاپ هایش داشته و سعی کرده تا مشکلات آن‌ها را برطرف کند، این پتنت‌ها می‌تواند راه حل خوبی برای استفاده هر چه بهتر کاربران از کامپیوترهای اپل باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. ضد آب کن بهتره تا گردو خاک

  2. کاریست بس خدا پسندانه! به شرط اینکه خیلی رو قیمت نهایی کالا تاثیر نذاره!

    چون در دراز مدت کیفیت و عملکرد کیبورد به دلیل ذرات خارجی کاهش پیدا می کنه

  3. مثلا اگر در برابر نفوذ گرد و خاک مقاوم نباشه چی میشه جز ایکه قیمتش کمتره؟
    کیبورد ما قد ساحل خلیج فارس شن گیر کرده لاش عین شیر داره کار میکنه

  4. همین الانشم هستن مگر اینکه من اشتباه کرده باشم